וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מתקן ההאזנה שחשף חיזבאללה הוטמן במלחמה"

ניר יהב

7.12.2011 / 9:24

על פי הדיווח גודלו של המתקן ומורכבותו דורשים עבודה של 20 איש, שהייתה יכולה להתבצע רק במלחמת לבנון השנייה. נטען שהאותות ממנו משודרים לבסיס בחרמון, וכי הוא "מתקשר" עם מזל"טים

עיתון הלבנוני "א-ספיר" פרסם הבוקר (רביעי) פרטים חדשים על "מתקן הריגול הישראלי" שאותר על ידי חיזבאללה ביום שישי האחרון בין הכפרים דיר כיפא וסריפא שבדרום לבנון. על פי הדיווח, המתקן שנחשף מתקדם מאד מבחינה טכנית ועל פי כל ההערכות, הוא הוטמן במקום במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006, בעת שישראל פעלה באזור במהלך המלחמה.

גורם לבנוני המוגדר "מהימן מאוד" אמר לעיתון כי מדובר במתקן ריגול גדול מאד הבנוי משלושה חלקים: מכשיר האזנה ושידור, סוללות גדולות ומכשיר שידור שקולט אותות מהמכשיר המרכזי ומעביר הלאה את המידע. "על כן, הטמנת המתקן והפעלתו דורשת 20 איש לפחות ועבודה של מספר ימים. כיום זה בלתי אפשרי". הגורם סיפר עוד כי מתקן הריגול אותר בכרם זיתים באזור וכי המידע שנאסף הועבר לבסיס מודיעין בחרמון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתקן בעל יכולת השמדה באמצעות מזל"ט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אמר הגורם כי הסוללות שנמצאו במקום מסוגלות להפעיל את מתקן הריגול תקופה ארוכה שעומדת על לא פחות מ-15 שנה. הגורם אמר שהדבר המוזר הוא שהסוללות הוטמנו 60 סנטימטרים בתוך האדמה, דבר שמאפשר את חשיפתן בקלות על ידי הבעלים של הכרם.

בחזבאללה חוששים ממספרם הרב של מתקני ההאזנה

לדבריו, המזל"טים הישראלים הצליחו להפגיז את מתקן הריגול רק לאחר שהוא נחשף על ידי חיזבאללה. עוד סיפר כי ההבדל בין מתקן הריגול הזה לבין מתקן הריגול שהתגלה באזור סנין ובארוק נובע מיכולתו של הראשון להשמיד את עצמו באמצעות אות שמשגר אליו מזל"ט. הוא אמר כי ככל שנחשפים עוד ועוד מתקני ריגול, מבינים בלבנון כי מספרם בעומק המדינה "אינו קטן" וכי יש להתאמץ ולמצוא מתקנים נוספים.


עוד בנושא:
אתר לבנוני חשף: כך נראה "מתקן הריגול הישראלי"
האם צה"ל הפציץ את המתקן כדי למנוע את איתורו?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully