וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשרת: עצרנו סוכני CIA שפעלו בסיוע ישראל

יומיים לאחר הפרסומים על חשיפת רשת ריגול אמריקנית שפעלה בלבנון ובאירן, אישר חבר פרלמנט אירני: אנו מחזיקים ב-12 סוכנים שפעלו לפגוע ב"אינטרסים אירניים", בהם תעשיית הגרעין

יומיים לאחר הדיווחים בתקשורת האמריקנית על חשיפת סוכני CIA בידי חיזבאללה ואירן, התקבל הבוקר (חמישי) אישור רשמי ראשון מטהרן: חבר פרלמנט אירני שהתראיין בנושא לסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA אמר כי אירן עצרה 12 מרגלים שפעלו מטעם סוכנות הביון האמריקאית.

לדברי חבר הפרלמנט פרבז סרורי, הנמנה על חברי ועדת הפרלמנט רבת ההשפעה למדיניות חוץ וביטחון לאומי, הסוכנים התכוונו "לפגוע באינטרסים אירניים בסיוע ישראל". לדבריו, רשת הסוכנים פעלה כדי לפגוע בביטחון האירני, בצבא ובפרויקט הגרעין. "מנגנוני הביון של המשטר האמריקאי והמשטר הציוני ניסו לגרום נזק לאירן, הן מבפנים והן מבחוץ, באמצעות מכה חזקה ותוך הסתייעות במנגניני מודיעין אזוריים", אמר סרורי. "למרבה המזל, בזכות התגובה המהירה של המודיעין שלנו, המהלכים שלהם לא הניבו פירות".

הוא לא מסר פרטים נוספים על זהות העצורים, ולא ציין אם כולם נעצרו באירן עצמה או שהנתון שמסר כולל גם את הסוכנים שנעצרו בלבנון. אירן נוהגת מפעם לפעם להודיע על מעצר מרגלים, לשפוט אותם ולהוציאם להורג, לעתים קרובות מבלי לחשוף את זהותם או לפרסם מידע נוסף. לפני חודשיים שחררה אירן שלושה אמריקאים שהורשעו בריגול, לאחר שלטענתם נכנסו למדינה בטעות במהלך טיול בצפון עירק. במהלך שנה האחרונה התפארה אירן גם בחשיפתו של "מחסל" מטעם המוסד, שאף הודה לטענתה ברצח מדען גרעין אירני.

שלשום דיווחו לראשונה על חשיפת רשת הריגול כמה כלי תקשורת בארה"ב, בהם ה"לוס אנג'לס טיימס" רשת ABC וסוכנות הידיעות AP. הדיווחים, שהסתמכו על מקורות בטחוניים אמריקאיים, התמקדו בעיקר בלבנון, ונטען כי הרשת נחשפה על ידי ארגון חיזבאללה, בן חסותה הלבנוני של טהרן, במהלך ששת החודשים האחרונים. דווח גם כי הסוכנים ריגלו גם אחר אירן, אולם פרטים רבים לגבי זהותם ונסיבות מעצרם נותרו עמומים, ולא ברור כמה מהם נעצרו בלבנון וכמה באירן. שגרירות ארה"ב בלבנון הכחישה את הדיווחים, אולם מספר בכירים המקורבים לנושא אישרו את הפרטים והוסיפו כי מדובר בפגיעה אנושה לסניף ה-CIA בביירות, וכי יש חשש כבד שהסוכנים יוצאו להורג. "המצב רק הולך ומחמיר", אמרו גורמי ביטחון לסוכנות AP. גורם אמריקאי בכיר הוסיף בראיון ל-ABC כי "ריגול זה עסק מסוכן. סיכונים רבים מובילים להישגים רבים, אך לפעמים הם גורמים לעיכובים".

עוד סיפורי ריגול מהתקופה האחרונה:
"חיזבאללה חשף ועצר רשת של מרגלים מה-CIA"
חייל אמריקני בן 22 חשוד בריגול - אך למען מי?
גרמניה: 2 נעצרו בחשד שריגלו לטובת רוסיה מאז 1988
ה-FBI מציג: רשת הריגול של אנה צ'פמן בפעולה
כך עוקפים איסור פרסום: דיפלומט בתחפושת בננה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully