וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI מציג: רשת הריגול של אנה צ'פמן בפעולה

כשנה וחצי לאחר שנחשפה רשת הריגול הרוסית, חשפה היום הבולשת הפדרלית צילומי אבטחה של המרגלים כשהם מחליפים ביניהם מסרים. בין היתר, נראית בתמונות גם המרגלת אנה צ'פמן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

רבים אמרו כי פרשיית הריגול הרוסי שחשפה ארצות הברית בשטחה בשנה שעברה ושבמרכזה עמדה אנה צ'פמן הייתה סיפור מהסרטים. כעת התגייסה הבולשת הפדרלית למאמץ ההוליוודי: ה-FBI פרסם אתמול (שני) צילומי אבטחה, המציגים את אנה צ'פמן ומספר "מרגלים" נוספים, כשהם חולפים בנקודת יעד ומחליפים חפצים כלשהם עם מפעיליהם.

עוד על רשת הריגול
אנה צ’פמן - מרגלת, בנקאית וגם סימן מסחרי
פוטין למרגלים: ”מחכה לכם עתיד מזהיר”

FBI פירסם תיעוד מהשנים האחרונות  של רשת ריגול רוסית. רויטרס
נתפסו בעדות המצלמה שפורסמו על ידי ה-FBI. המרגלים הרוסים/רויטרס

עשרת המרגלים נתפסו בשנה שעברה, לאחר שה-FBI חשד כי הם בילו שנים בניסיון להיטמע בחברה האמריקנית, ובהמשך להתקרב לגורמי מפתח בממשל. היום, כשנה וחצי לאחר התפוצצות הפרשה, פירסם ה-FBI סרטונים שצילמו. באחד מהם נראה אחד המרגלים לכאורה מחליף שקית אטומה עם אדם אחר, ובאחרת נראית צ'פמן עצמה, בחנות גדולה בניו יורק, כשהיא מחליפה מסרים עם מפעילה.

ה-FBI פירסם תיעוד מהשנים האחרונות  של רשת ריגול רוסית. רויטרס
הפגישה שהבילה לנפילתה. צ'פמן עם איש ה-FBI/רויטרס

בסרטון אחר אף נראית פגישה של צ'פמן בבית קפה עם איש FBI שהתחזה למרגל רוסי, פגישה שסייעה לנפילתה של צ'פמן: ממנה הבינה המרגלת הרוסייה כי ייתכן והרשת נפרצה, מיהרה לרכוש טלפון סלולרי חדש, נעדרה מעבודתה – ובהמשך נעצרה, כמו גם שאר המרגלים.

"הממשלה הרוסית השקיעה תקציבים רבים ולאורך זמן, במטרה לאמן ולהטמיע את המרגלים הללו בסביבה", סיפר בכיר ב-FBI לסוכנות הידיעות רויטרס, "אף ממשלה לא עושה מאמצים כאלה בלי לצפות לתמורה". במסגרת עסקה שהזכירה במשהו את המלחמה הקרה, הועברו עשרת המרגלים לרשות מוסקבה, בתמורה לארבעה רוסים שנכלאו בלב המדינה בחשד שריגלו לטובת המערב.

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully