וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נאשם הודה בחיסול מדען "בשליחות ישראל"

23.8.2011 / 16:43

בטלוויזיה האירנית נראה מג'יד ג'מאלי פאשי מודה בחיסול מסעוד עלי מוחמדי, לאחר ש"עבר אימונים בישראל". שר המודיעין: "עוד סוכני מוסד נחשפו". אחמדינג'ד חשף טיל שיוט חדש לטווח קצר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אזרח אירן הודה היום בבית משפט בטהרן כי רצח בינואר 2010 את מדען הגרעין מסעוד עלי מוחמדי, בכיר בתעשיית הגרעין האירנית, וכי פעל בשליחותה של ישראל. בתמונות ששודרו בטלוויזיה האירנית הממלכתית נראה הנאשם, מג'יד ג'מאלי פאשי, בשנות ה-20 לחייו, מופיע בבית המשפט ומודה באשמה. לנוכח העבירות בהן הואשם - "פשעים נגד אללה", שיתוף פעולה עם ישראל ואחזקת סמים - עשוי להיגזר עליו עונש מוות.

אירן האשימה פעמים רבות את ישראל ואת ארצות הברית בחיסולו של מוחמדי - כמו שהאשימה אותן גם בחיסולו של מדען הגרעין מג'יד שהרייארי שנה לאחר מכן, במקביל לניסיון לחסל באותו יום גם את מדען הגרעין פריידון עבאסי (שמאז מונה לראש סוכנות הגרעין האירנית), ובחיסולו בחודש שעבר של מדען הגרעין דריוש רזא'אי (שעד עתה עדיין לא ברור אם אכן היה מדען גרעין או סטודנט). בינואר האחרון אף הודיעה אירן כי עצרה "טרוריסטים" שחיסלו את מוחמדי, המשתייכים ל"רשת של מרגלים" הקשורה למוסד. אותה רשת, לפי הדיווח, "חוסלה" על ידי מנגנוני הביטחון האירניים, לאחר "פעילות ביטחונית מקיפה שכללה מעקב מודיעיני משמעותי".

כעת, לדברי האירנים, הבשילה ההחקירה לכדי כתב אישום. בדיווח הטלוויזיוני היום על העמדתו לדין של פאשי, הופיע שר המודיעין האירני, חיידר מוסלחי, ואמר כי מדובר ב"מכה לישראל". לדבריו, "הצלחנו לחדור לעומק מנגוני המודיעין של המוסד, והיו לכך תוצאות מצוינות עבורנו. בקרוב יהיו לנו חדשות טובות לספר לציבור, לגבי שורה של מרגלים מהמוסד שזהותם נחשפה".

נשלח לחסל עוד חמישה בכירים, אך התחרט

התובע במשפט, עבאס ג'עפרי, צוטט בעיתון "טהרן דייילי" באומרו כי פאשי עבר אימונים בחסות המוסד בישראל, וקיבל תשלום בסך 120,000 דולרים. עוד נטען, כי ברשותו הייתה "רשימת חיסול" של חמישה אנשים נוספים, אולם הוא לא עשה זאת בסופו של דבר והסביר כי "איני פושע מטבעי".

יש לציין כי ספקות רבים עלו במהלך הזמן לגבי מוחמדי והסיבות שבעטיין נרצח. מומחי גרעין במערב טענו כי הייתה לו מעורבות מצומצמת, אם בכלל, בפרויקט הגרעין האירני, ואילו גורמי אופוזיציה אירניים העריכו כי למעשה, הוא חוסל בידי השלטונות בגלל תמיכתו במנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסווי, במהלך מערכת הבחירות ב-2009 והמהומות שבאו בעקבותיהן.

בתוך כך, ממשיכה אירן להפגין שרירים: היום חשפו משמרות המהפכה טיל שיוט חדש, לטווח קצר. בטקס לרגל "יום תעשיית הביטחון" בטהרן בהשתתפות הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, הוצג טיל ה"קאדר" המסוגל לפי הדיווחים להגיע למרחק של עד 200 קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully