וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: חשפנו רשת של המוסד שחיסלה מדען גרעין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.1.2011 / 12:38

מיניסטריון המודיעין האירני: "רשת מרגלים" הקשורה למוסד חיסלה את מסעוד מוחמדי בטהרן בינואר 2010, באמצעות פיצוץ אופנועו במטען שהופעל בשלט רחוק. אותה רשת, לפי הדיווח, "חוסלה"

אירן עצרה "טרוריסטים" שרצחו בשנה שעברה את מדען הגרעין מסעוד עלי מוחמדי. כך דיווחו היום (שני) כלי התקשורת במדינה שציטטו מקורות בכירים. לפי הודעת מיניסטריון המודיעין שצוטטה בטלוויזיה ממלכתית האירנית, "רשת של מרגלים" הקשורה למוסד הישראלי עמדה מאחורי ההתנקשות.

"בתזמון עם יום השנה הראשון לחיסול מוחמדי, נעצרה רשת של פעילים שעומדים מאחורי חיסולו", נמסר בהודעת המיניסטריון. אותה רשת, לפי הדיווח, "חוסלה" על ידי מנגנוני הביטחון האירניים, לאחר "פעילות בטחונית מקיפה שכללה מעקב מודיעיני רציני". עוד נמסר כי "ישראל השתמשה במדינות באירופה ומחוץ לאירופה כמו גם בכמה מדינות שכנות, כדי להתכונן להתנקשות", וכי "המעצר מהווה מכה קשה למנגנוני הריגול הציונים". לא נמסרו פרטים נוספים.

מוחמדי בן ה-50, פרופסור לפיזיקה גרעינית ומרצה באוניברסיטת טהרן, נהרג בינואר 2010 מפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שלו והופעל ככל הנראה בשלט רחוק, בשכונת קיטרייה בצפון טהרן. קבוצה אירנית אלמונית בשם "חזית שחרור אירן" קיבלה אחריות על החיסול, אך הדבר לא הפריע לשלטונות להאשים "גורמים אנטי מהפכניים", ולהפנות אצבע כלפי ישראל, ארה"ב ו"סוכניהן השכירים".

לפני חודשיים אירעו התנקשויות דומות בשני מדעני גרעין נוספים בטהרן. אלמונים על אופנועים הצמידו מטעני חבלה למכוניותיהם של השניים באותו בוקר, ואחד מהם, מג'יד שהרייארי, נהרג בפיצוץ. גם במקרה זה מיהרו השלטונות להאשים את ישראל וארה"ב בחיסול, ואף עצרו כמה חשודים שנטען כי הם "שליחי הציונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully