וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: 2 נעצרו בחשד שריגלו לטובת רוסיה מאז 1988

עיתונים במדינה דיווחו כי אחת מהעצורים, החשודים הראשונים בריגול לטובת רוסיה מאז איחוד גרמניה, נלכדה כשניסתה להאזין להודעת רדיו מקודדת. דיווח: בן זוגה פעל בכיסוי של סוחר רכב

הרשויות בגרמניה עצרו באחרונה שני אזרחים רוסים בחשד שריגלו עבור מוסקבה מאז 1988 – כך פרסמו היום (שבת) כלי התקשורת במדינה. התובע הפדרלי הגרמני אישר כי השניים נעצרו בחשד שהיו מעורבים בריגול לטובת מדינה זרה, אך סירב לאשר כי מקורם ברוסיה. עוד אישר התובע כי השניים נעצרו בבתי מגורים שונים במחוזות באדן-וורטמברג והאסה, על ידי כוחות הקומנדו הגרמנים.

מגזין ה"דר-שפיגל" הוסיף כי מדובר בבני זוג בשם אנדראס והיידרון, אך נמנע מפרסום שמות משפחותיהם. כמו כן, בעיתון פורסם כי כוחות הקומנדו שפרצו לביתה של היידרון תפסו אותה בעודה מנסה להאזין להודעת רדיו מקודדת. במהלך המבצע הוחרמו מהשניים שני דרכונים אוסטריים מזוייפים, מהם עולה לכאורה כי אנדראס הוא יליד ארגנטינה והיידרון ילידת פרו – אך בדיקת השלטונות הגרמניים הוכיחה כי מדובר בנתונים שקריים.

המגזין המקומי "פוקוס" פרסם עוד כי אנדראס עבד בכיסוי של סוחר בחברה גדולה לאספקת חלקי חילוף לרכב. לא ברור מהו המידע אותם ניסו השניים לאסוף, אולם דו"ח ממשלתי שפרסמה גרמניה ב-2010 קבע כי רוסיה, כמו גם סין, מפעילות מאמצי איסוף מודיעיניים נרחבים נגד המדינה, בעיקר בתחומי התעשייה והטכנולוגיה, ובדגש על תחומי התחבורה והתקשורת, וייתכן וכך היה גם במקרה זה.

אם הפרטים שפורסמו אכן נכונים, מדובר במעצרים הראשונים של חשודים רוסים בריגול נגד גרמניה מאז איחוד גרמניה ב-1990. בשני העשורים האחרונים היו היחסים בין ברלין למוסקבה קרובים מאוד, ואולם אם יתבררו החשדות כנכונים, הדבר עשוי בהחלט להעיב על היחסים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully