וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אמריקני בן 22 חשוד בריגול - אך למען מי?

2.11.2011 / 4:08

וויליאם מיליי נעצר בתום חקירה של ה-FBI והצבא. אחרי ששמו נקשר לשמו של ברדלי מנינג, גורמים רשמיים מיהרו להכחיש: "אין קשר לוויקיליקס". החברים המומים: "לא מצליחים לדמיין מניע"

שוטר צבאי בן 22 מאלסקה נעצר בסוף השבוע בחשד לריגול ונמצא בחקירה מאז. החייל, וויליאם קולטון מיליי, נעצר עם שחר ביום שישי על ידי סוכנים מהיחידה הצבאית לסיכול ריגול ונציגים של הפרקליטות הצבאית, במגוריו במחנה אלמנדורף-ריצ'רדסון, בסיס גדול ומשותף לצבא ולחיל האוויר, סמוך לעיר אנקורג'.

אריק גונזלס, דובר של ה-FBI באלסקה, אמר כי החייל, שמשפחתו מתגוררת בקנטאקי, נעצר בתום חקירה משותפת של הבולשת הפדרלית ושל הצבא, אך הבהיר כי החקירה מתנהלת על ידי הצבא בלבד. דובר של הצבא אמר כי מיליי שירת בגדוד משטרה צבאית השייך לאוגדת הנדסה צבאית, שרבים מחייליו שוהים באפגניסטן, ומאמנים בה את כוחות הביטחון המקומיים. הוא היה חלק מקבוצה קטנה שהייתה אמורה מראש להישאר בבסיס האימונים באלסקה.

כמה פרשנים לאבטחת מידע שהתראיינו לכלי תקשורת בארצות הברית, העריכו כי המעצר נועד, בין היתר, לשדר מסר חזק לשאר חיילי הצבא. כשוטר צבאי, הייתה למיליי גישה למידע מסווג, "אך המקרה שלו לא נראה חמור כמו זה של מנינג", אמר המשפטן גרג רינקי לאתר השבועון "ARMY TIMES". חבריו של מיליי התראיינו אף הם לכתב העיתון, ואמרו כי הם "המומים" לשמוע על מעצרו. "הוא נאמן לארצו כפי שהוא נאמן לחבריו", סיפר אחד מהם בתגובה לידיעה כי החייל הצעיר חשוד בריגול, "אני לא מצליח לדמיין מניע כלשהו".

ה-FBI: וויקיליקס? אין קשר, תשכחו מזה

אחרי שהידיעה על מעצרו של מיליי צויצה בטוויטר הרשמי של וויקיליקס, כמה בלוגרים העלו סברה כי מעצרו קשור לחקירתו של ברדלי מאנינג, החייל שעצור ומואשם שהדליף את מברקי מחלקת המדינה לג'וליאן אסנאג'. גונזלס הגיב בשם ה-FBI ואמר בפשוטת: זה לא קשור, תשכחו מזה". עם זאת, הוא סירב לפרט במה מואשם מיליי, ואם מדובר בריגול של ממש - למען מי ריגל, לכאורה. גם דובר הצבא באלסקה סירב למסור פירוט נוסף לשאלות עיתונאים מקומיים.

בניסיון להתחקות אחר הרקע האישי של מיליי, כמה אתרים דיווחו כי לא הצליחו לאתר אלא רישום משטרתי בודד באלסקה, לפיו הוא נהג בקיץ במהירות מופרזת. אתרים אחרים קישרו את הקוראים לפרופיל המייספייס שלו, והסיקו כי "יש לו חיבה לעולם המזרח". אחרים העלו סרטונים מיוטיוב, בהם נראה מילאי מככב בגרסאות קומיות לסרטי פעולה מפורסמים, שצילם עם חבריו לבסיס.

פרשות ריגול - כותרות אחרונות
גרמניה: נעצרו שני חשודים בריגול לטובת רוסיה
שוחררו שני "המרגלים" האמריקנים שנעצרו באירן
ארצות הברית: נבצע חקירה גם בטוויטר של אסנאג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully