וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תבדוק את חשבונות הטוויטר של ויקיליקס

בית משפט בארה"ב הוציא צו לזימון פרטים מחשבונות הטוויטר של פעילי אתר ההדלפות ויקיליקס. ביהמ"ש ביקש לקבל מידע על פרטי חשבונו של מייסד ויקיליקס אסאנג' והחייל שחשוד בהדלפה

בית משפט בארצות הברית הוציא צו לזימון פרטי חשבונות הטוויטר של אנשים המקושרים לאתר ההדלפות ויקיליקס. ממסמכי בית המשפט המחוזי בווירג'יניה עולה כי הוא ביקש לקבל מידע על שמות המשתמש, כתובות, מספרי טלפון ומידע נוסף על תשלומים של מחזיקים בחשבונות בטוויטר המקושרים לווקיליקס. במסמכים מצוין שמו של מייסד האתר, ג'וליאן אסאנג', כאחד מאלו שאת פרטיהם מבקש בית המשפט לקבל. במסמכי בית המשפט נכתב כי משרד התובע המחוזי סיפק ראיות לכך שהמידע שנמצא בידי טוויטר הוא "רלוונטי לחקירה פלילית אשר נמצאת בעיצומה".

ארצות הברית בוחנת אפשרות להגיש כתב אישום נגד אסאנג' בגין הדלפתם של מעל 250 אלף מברקים דיפלומטיים. לפי הדיווחים משרד המשפטים האמריקאי עשוי להגיש נגד אסאנג' כתב אישום בגין קשירת קשר לגניבת המסמכים יחד עם טוראי ראשון ברדלי מאנינג, אשר שירת כמש"ק מודיעין בצבא ארה"ב.

מאנינג צפוי לעמוד בפני משפט צבאי ואם יורשע לגזר דין של עד 52 שנים בכלא. זאת בחשד ששלח לוויקיליקס את המברקים הדיפלומטיים, מידע צבאי על תקריות באפגניסטן ועירק וכן קטע וידיאו מסווג של הצבא האמריקאי.

מלבד פרטיו של אסאנג' הזימון הוא גם לפרטיהם של מאנינג וחברת הפרלמנט האיסלנדית בריגיטה יונסדוטיר וכן לפרטיהם של האקר הולנדי ומתכנת אמריקאי אשר עבדו בעבר עם אתר ההדלפות. בית המשפט מבקש את כתובות האימייל, מידע על כתובות חיוב, נתונים על זמן השימוש בטוויטר וכתובות IP. אסאנג' גינה היום את צו בית המשפט ואמר שזו הטרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully