וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עוקפים איסור פרסום: דיפלומט בתחפושת בננה

עורכי ה"מייל און סאנדיי" הבריטי התרעמו על הצו שמנע מהם לפרסם את פרטיו של בכיר בנאט"ו שניהל רומן עם צעירה רוסייה החשודה בריגול - ומחו על כך באמצעות פרסום תמונה משפחתית שלו

עורכי ה"מייל און סאנדיי", מהדורת סוף השבוע של ה"דיילי מייל" הבריטי, מצאו אתמול (ראשון) דרך מקורית להביע את מחאתם על צו איסור פרסום שמנע מהם לחשוף את זהותו של בכיר בברית הצפון אטלנטית, נאט"ו, שניהל רומן עם חשודה בריגול למען רוסיה: הם פרסמו תמונה ביתית שלו מאירוע משפחתי שהגיעה לידיהם, בה הוא מחופש לבננה, כשתווית עם הכיתוב "צונזר" מכסה את עיניו.

מדובר בספיח של פרשת ריגול שנחשפה בדצמבר האחרון, אז נעצרה קטיה זטוליווטר, סטודנטית צעירה מממוצא רוסי שעבדה כעוזרת פרלמנטרית של חבר הפרלמנט מייק הנקוק מהליברל-דמוקרטים, בחשד שריגלה למען רוסיה. בין היתר, היא נצפתה נכנסת לשגרירות הרוסית בלונדון, ועלה חשד שהיא אספה מידע על ארסנל הנשק הגרעיני של בריטניה, באמצעות שאילתות שהגישה, לכאורה מטעם משרדו של הנקוק.

זטוליווטר עצמה שוחררה לבסוף ממעצר, אם כי עדיין מתנהלים הליכים לגירושה מהממלכה. היא מכחישה כל קשר לריגול, אך הודתה כי ניהלה במשך ארבע שנים רומן עם הנקוק - חובב נשים ידוע. כמו כן, הודתה כי ניהלה רומנים נוספים עם אישים שונים, בהם גרמני הנושא בתפקיד בכיר בנאט"ו, דיפלומט הולנדי ובכיר באו"ם.

זהותו של הבכיר בנאט"ו היא מושא הכתבה אתמול ב"מייל און סאנדיי". "בגלל צו בית המשפט המחמיר", נכתב בעיתון, "אנחנו יכולים לגלות רק שאותו בכיר בנאט"ו הוא הסבא הנשוי בן ה-56 המצולם כאן בתחפושת בננה בחגיגות ליל כל הקדושים בבית בתו באמריקה ב-2009. לדיפלומט הגרמני הזה היה סטוץ עם זטוליווטר בת ה-26 אחרי שפגש בה בוועידה ביטחונית בלונדון ב-2009".

הציוץ הגואל: סופו של איסור הפרסום בבריטניה?

"נזק אפשרי ל'יחסים בינלאומיים'"

עוד נטען בעיתון, כי לפי מקורותיו, זטוליווטר ניהלה רומן גם עם עוד דיפלומט, "המשמש כיועץ של משפחת מלוכה אירופית ידועה. להבנתנו, שמותיהם של שני הדיפלומטים הללו צונזרו כדי למנוע נזק אפשרי ל'יחסים בינלאומיים'. שניהם ממלאים תפקיד מרכזי בתיק הגירוש של זטוליווטר, ולהבנתנו, היא נעזרה בהם כדי להשיג מידע".

עוד לפי העיתון, "נראה כי הסטוץ עם העלמה זטוליווטר לא גרמה נזק מיוחד לקריירה של הדיפלומט מנאט"ו. בחודשים האחרונים הוא זכה לקידום, ומשמש כיום בתפקיד חדש ורגיש בממשלת גרמניה". בממשלת גרמניה סירבו למסור תגובה לכתבה.

העיתונות הבריטית מצויה במאבק מתמיד נגד בתי המשפט בממלכה, הממהרים להוציא צווי איסור פרסום על זהותם של אישים המעורבים בפרשות שונות. השנה אף עלה הנושא לדיונים בפרלמנט לגבי שינוי החקיקה, לנוכח תפוצת המידע בעידן הטוויטר, לאחר חשיפת זהותו של הכדורגלן ראיין גיגס בעקבות פרסומים כי בגד באשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully