וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "המרגלת הרוסייה חקרה על הגרעין"

אנה צ'פמן, הגרסה הבריטית: קטיה זטוליווטר הבלונדינית, שהועסקה על ידי חבר פרלמנט, שאלה יותר מדי שאלות על גרעין וצוללות. עכשיו היא עצורה על ידי ה-MI5, והתקשורת הבריטית חוגגת

גם לבריטניה יש אנה צ'פמן משלה. אחרי "המרגלת הלוהטת" שנלכדה בארה"ב לפני כמה חודשים, גם לתקשורת הבריטית יש תואמת מאטה הארי: קטיה זטוליווטר, רוסייה שעבדה כעוזרת של חבר הפרלמנט מייק הנקוק מהליברל-דמוקרטים, נעצרה בחשד לריגול.

אחרי חשיפת הפרשה אתמול (ראשון) על ידי ה"סנדיי טיימס", מככבת הבוקר זטוליווטר בכל העיתונים, בשלל תמונות צבעוניות ממש כמו צ'פמן: עם כוס יין, בביקיני על חוף הים באי טרופי, ועל רקע נופי לונדון. העיתונים גם מתחרים בכותרות חדשות, ובין היתר, מגלים הבוקר כמה מהם כי על פי חשדותיו של שירות בטחון הפנים הבריטי, ה-MI5, זטוליווטר ניסתה להשיג גישה למידע על ארסנל הנשק הגרעיני שבידי בריטניה. לשם כך ניצלה בין היתר, לפי החשד, את חברותו של הבוס שלה, הנקוק, בוועדה הבטחונית המצומצמת של הפרלמנט.

זטוליווטר בת ה-25, שלצד עבודתה בפרלמנט הייתה בעיצומם של לימודים לתואר שני באוניברסיטת בדפורד, עצורה כעת כשצו גירוש תלוי נגדה. החשדות נגדה, לפי הפרסומים, זכו לאישור בעקבות שאילתות שהוגשו לאחרונה על ידה, מטעם משרדו של חבר הפרלמנט הנקוק, בדרישה לקבל רשימת מלאי של הנשק הגרעיני שבידי בריטניה, ומיקום של כל בסיסי הצוללות שלה בעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטיה בביקיני, בתמונה שפורסמה ב"דיילי מייל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקבוצת סיכון: חבר הפרלמנט מוכר כחובב נשים

לפי הדיווחים, סוכני ה-MI5 חשדו זה זמן מה בזטוליווטר, במוצאה ממחוז דגסטן המוסלמי ברוסיה, שאביה הוא איש עסקים רב השפעה בבריטניה. החקירה נגדה החלה כבר לפני כמה חודשים, כששבה מחגיגות יום הולדתה עם חברים בקרואטיה. לפחות לפי הפרסומים עד כה, עדיין לא ברור עבור מי היא ריגלה, אך בתקשורת הבריטית מעריכים שהופעלה על ידי שירות המודיעין הרוסי, SVR (ממשיך דרכו של הק-ג-ב המיתולוגי).

בעקבות התפוצצות הפרשה, מזהירים פרשנים בבריטניה כי הפעילות הרוסית בממלכה מגיעה כיום לאותם ממדים מימי המלחמה הקרה. ב-MI5 אומרים כי עשרות דיפלומטים רוסים המשרתים בלונדון "מקדישים חלק ניכר מזמנם מזמנם לאיסוף מודיעין טכנולוגי, צבאי, פוליטי וכלכלי" - כך לפי מקורות בסוכנות הביון שצוטטו ב"טלגרף".

לא מעט אצבעות מאשימות הופנו גם כלפי הנקוק, חבר הפרלמנט בן ה-64 שהעסיק את הצעירה אחרי שפגש אותה ברוסיה, כעוזרת ותחקירנית. ב"דיילי מייל" נטען כי ב-MI5 התעורר מלכתחילה החשד נגד זטוליווטר בגלל המוניטין הידועים של הנקוק כחובב נשים, והחשש שהרוסים מודעים לכך - וינסו לנצל זאת. הנקוק עומד בינתיים לצד העובדת שלו, ואתמול הצהיר כי היא חפה מפשע וכי "אין לה מה להסתיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully