וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב לזירה: המחבל מנורבגיה שיחזר את הטבח באי

עיתון נורבגי פירסם את תמונות השחזור באי יוטויה, שם קטל אנדרס ברינג בריוויק 69 מתוך 77 קורבנותיו. התביעה: הולכים ומשתכנעים שהוא פעל לבד, ייתכן שתיעד בעצמו את הטבח בווידאו

אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שהוציא לפועל את מתקפת הטרור בנורבגיה בחודש שעבר, בה נהרגו 77 בני אדם, שב לאי יוטויה, בו רצח 69 מקורבנותיו, ושיחזר את הטבח לעיני חוקרי המשטרה המקומית. כך אישרו היום (ראשון) הרשויות במדינה, לאחר שתמונות השחזור התפרסמו בעיתון "ורדנס גאנג" (VG). על פי העיתון, השחזור נערך אתמול בצהריים.

כשהוא קשור ברצועה ועוטה אפוד מגן חסין כדורים, נראה בריוויק בתמונות כשהוא עובר מנקודה לנקודה באי ומצביע על המקומות מהם ירה בעשרות בני הנוער שהשתתפו במחנה קיץ של מפלגת השלטון, הלייבור. באחת התמונות, הוא נראה מחווה בידיו תנועת ירי. לפי דיווח העיתון, הוא נלקח לאי באותה מעבורת שעליה הפליג אליו ביום הפיגועים. המשטרה תיעדה את השחזור כדי שניתן יהיה להשתמש בו כראיה במשפט.

בריוויק בן ה-32, פעיל ימין קיצוני שהרג עוד תשעה בני אדם כמה שעות קודם, כשפוצץ מטעני חבלה בבנייני הממשלה באוסלו, הודה בביצוע המעשים, אך מכחיש כל אחריות פלילית. לטענתו, עשה את המעשים במטרה לפתוח במלחמת דת לגירוש המהגרים המוסלמים מאירופה.

מתקפת טרור בנורבגיה - כותרות אחרונות בוואלה!:
האקרים פרצו לטוויטר המחבל הנורבגי: "כלומניק"
משטרת נורבגיה: בריוויק תכנן פיגועים נוספים
בריוויק בדרך למאסר ב"קייטנה יוקרתית"
אחרי האסון - פתאום הנורבגים מחייכים זה לזה ברחוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום רביעי שעבר אמר התובע במשפטו של בריוויק, כריסטיאן האטלו, כי חוקרי המשטרה הולכים ומשתכנעים שהוא פעל לגמרי לבדו - זאת בניגוד לטענות שהשמיע בריוויק עצמו, לפיהן היה חלק מ"רשת טרור" שכללה "תאים נוספים" בנורבגיה ובמדינות נוספות באירופה. "אנחנו מניחים כרגע, במידה רבה של ביטחון, שהוא פעל לבד", אמר האטלו לסוכנות הידיעות AP. "עם זאת, טרם הגענו למסקנה סופית".

עוד הוסיף האטלו, במסיבת עיתונאים שכינסה משטרת אוסלו ביום רביעי, כי במשטרה בודקים אפשרות שבריוויק תיעד במצלמת וידאו את מעשה הטבח. "יש לנו מידע מהמניפסט שכתב ומחקירות קודמות לכך שהייתה לו מצלמת וידאו", אמר. "אנחנו מחפשים את המצלמה הזו כעת, אךעוד לא מצאנו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully