וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים פרצו לטוויטר המחבל הנורבגי: "כלומניק"

בוועדה הדנה בכשירותו הנפשית של אנדרס בריוויק אומרים כי לפי כל העדויות, הוא יוכר כשפוי ויוכל לעמוד לדין. מפקדת השב"כ הנורבגי: הוא עבר ניתוחים פלסטיים כדי להיראות "יותר ארי"

נקמה קטנה באיש שרצח 77 בני אדם: פצחנים (האקרים) אלמונים, המזוהים ככל הנראה עם הארגון הבינלאומי "אנונימוס", פרצו הלילה (שני) לחשבון הטוויטר שככל הנראה הופעל בידי אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שהוציא לפועל את מתקפת הטרור בנורבגיה בחודש שעבר, והשתילו בו כמה הודעות.

בין היתר, כינו הפצחנים, מארגון המתקרא "NORIA", את בריוויק "חרא מגעיל וחולני", הוסיפו כמה בדיחות על אונס בכלא, וסיכמו: "בריוויק צריך להישכח. אין לתייג אותו כ'מפלצת' או 'מטורף', הוא פשוט פתטי, כלומניק. חשבון הטוויטר הזה יימחק בקרוב".

טרור בנורבגיה - סיקור נרחב בוואלה!:
שבוע אחרי האסון, הנורבגים מחייכים זה לזה ברחוב
המחבל בדרך למאסר ב"קייטנה יוקרתית"
"בריוויק תכנן עוד פיגוע, אחרי בריחה מהכלא"
המודיעין הנורבגי: רשת טרור? אין כל עדות לכך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לתייג אותו כ'מפלצת' או 'מטורף', הוא פשוט פתטי". החשבון שנפרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פרסמה סוכנות AP דברים שאמר ראש הוועדה שצפויה לבחון את כשירותו הנפשית של בריוויק, שאמר כי "בלתי סביר" שהוועדה תמצא אותו לא שפוי. הוא הסביר כי לפי המידע הקיים, בריוויק היה בשליטה מלאה על מעשיו בעת מתקפת הטרור, ולכן יוכל להישפט ולתת את הדין על מעשיו. בשבוע שעבר טען סנגורו של המחבל כי "רוב הסיכויים שאינו שפוי".

ראש הממשלה לפוליטיקאים: דברו באיפוק

פרט מעניין נוסף לגבי בריוויק התברר אתמול, בראיון שהעניקה יאנה כריסטיאנסן, מפקדת מנגנון ביטחון הפנים הנורבגי, לעיתון "סאנדיי טיימס". לדבריה, חקירת מנגנוני הביטחון הנורבגיים העלתה כי בריוויק כחול העיניים וזהוב השיער ככל הנראה עבר כמה ניתוחים פלסטיים, כדי להגיע למראה המזוהה באופן כה מושלם עם הגזע הארי. "המראה הזה דווקא אינו קיים באופן טבעי בנורבגיה", אמרה כריסטיאנסן, "אבל לבריוויק היה פרצוף ארי קלאסי מושלם. הוא כנראה עבר ניתוח פנים. היטלר היה שם אותו על פוסטרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אזרחים ליד פינת הזיכרון להרוגי מתקפת הטרור מחוץ לקתדרלה של אוסלו, נורבגיה, 1 באוגוסט 2011. AP Photo/Lefteris Pitarakis, AP
פינת הזיכרון לקורבנות, היום מחוץ לקתדרלה של אוסלו/AP, AP Photo/Lefteris Pitarakis

בנורבגיה, בכל מקרה, בריוויק ממשיך להיות בשולי החדשות, כשאת הכותרות ממשיכים לתפוס גילויי האבל, סיפוריהם של הקורבנות והמאמצים לשמור על אחדות לאומית לנוכח האסון. ראש הממשלה, ינס סטולטנברג, נאם היום בפני הפרלמנט באוסלו, והקדיש את דבריו לדרישה למתן את השיח הציבורי. מבלי לנקוב בשמות של אישים או מפלגות ספציפיות, הוא קרא לפוליטיקאים להפגין איפוק ולהימנע מהתבטאויות פוגעניות.

"אם יש משהו שכולנו יכולים ללמוד מהטרגדיה, זה שכולנו יכולים להגיד 'טעיתי', ויכבדו אותנו על כך", אמר. "אנחנו מבטיחים שניקח עמנו את רוח ה-22 ביולי, כשהמלאכה הפוליטית תימשך (לאחר פגרת הפרלמנט). ננהג בחוכמה ובכבוד". בדיון הסכימו כל המפלגות פה אחד לדחות עד אמצע אוגוסט את כל הקמפיינים הפוליטיים לקראת הבחירות המקומיות הקרבות.

ראש ממשלת נורבגיה, ינס סטולטנברג, נואם בפני הפרלמנט, אוסלו, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
"אם יש משהו שכולנו יכולים ללמוד מהטרגדיה, זה שכולנו יכולים להגיד 'טעיתי', ויכבדו אותנו על כך". סטולטנברג נואם בפרלמנט, היום/רויטרס

בתוך כך, העיתון הגרמני "דר שפיגל" פרסם בסוף השבוע האחרון כתבה נרחבת בעקבות הפיגועים בנורבגיה, שהוקדשה לזיקה בין המחבל, ובין גורמי ימין קיצוני באירופה בכלל, לארגוני ימין בישראל. על רקע העובדה שבריוויק הרבה לשבח את ישראל במניפסט בן 1,500 העמודים שפרסם, נכתב ב"דר שפיגל" כי "באחרונה, מתחו המפלגות האיסלמופוביות באירופה את זרועותיהן לעבר השמרנים בישראל, וזכו לקבלת פנים חמה, בין היתר מצד חברי הליכוד והקואליציה של בנימין נתניהו. רבים בישראל מאמינים כי הימנים הפופוליסטים הם העתיד של אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully