וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ג'ורנל: חיזבאללה לא הושמד - ומוכן למלחמת התשה מול ישראל

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 12:52

לפי העיתון האמריקני, ארגון הטרור אמנם נחלש אך עדיין עמיד ותקיפותיו האחרונות מראות כי מסוגל להכות בחזרה - למרות הפגיעות הקשות מצד ישראל. האתגר העיקרי העומד בפני צה"ל: איום הכטב"מים שמצליחים לחדור את מערכת ההגנה האווירית ולגרום לנזק כבד

חיסול מחבלי 'כוח רדואן' של חיזבאללה חמושים בטיל RPG/דובר צה"ל

לאחר שבביירות ספגו סדרה של מכות מצד ישראל, חיזבאללה נלחם בחזרה - כך דיווחו בוול סטריט ג'ורנל. כי חיזבאללה אורב לכוחות הישראליים בלבנון ותוקף באמצעות כטב"מים וטילים לתוך ישראל.

למרות שהארגון נחלש מהתקיפות הישראליות שהרגו את רוב מנהיגיו הבכירים והשמידו מכלי הנשק שלו, הוא עדיין מסוגל להפוך את הלחימה לאירוע ארוך עבור ישראל.

ארגון הטרור יורה טילים לעבר ישראל כבר יותר משנה בעקבות המלחמה מול עזה, ובעוד שהטילים הללו הביאו לנזק מוגבל ולמעט נפגעים, הם עקרו עשרות אלפי תושבים מביתם בצפון הארץ ורוקנו משאבים ישראלים.

הכניסה הקרקעית לדרום לבנון בסוף ספטמבר, נועדה לאלץ את חיזבאללה לעצור את התקפותיו אך במקום זאת, מגבירה אותם. כך לדוגמה מתקפת כטב"ם בסוף השבוע האחרון חדרה את ההגנה האווירית ופגעה במעון ראש הממשלה בקיסריה. ימים קודם לכן, ארבעה חיילים נהרגו בבסיס גולני במרכז הארץ.

חיילי צה"ל מפנים פצוע שנפצע מטיל חיזבאללה, סמוך לגבול ישראל עם לבנון
22 באוקטובר 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
השיגורים נמוכים במספרם ממה שצפו בישראל. חיילי צה"ל מפנים פצוע מטיל חיזבאללה, אוקטובר 2024/פלאש 90, מיכאל גלעדי

חיזבאללה מראה יכולת להתארגן מחדש במהירות

ביום שני האחרון פרסם חיזבאללה קטעי וידאו שלדבריו הראו כיצד הארגון פוגע בקבוצת חיילים ישראלים בדרום לבנון. הסרטון, שצולם מהטיל עצמו, מציג את השימוש בטילים מונחים נגד טנקים שהיו הנשק הקטלני ביותר של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה.

השיגורים של ארגון הטרור עדיין נמוכים במספרם ממה שצפו בישראל במקרה של מלחמה בקנה מידה מלא, מה שמראה על הפגיעה ביכולות הארגון. רוב ההתקפות יורטו על ידי ההגנה האווירית. למרות זאת, חיזבאללה מראה יכולת להתארגן מחדש במהירות תחת לחץ. לוחמי הארגון אומנו לפעול במידה מסוימת של אוטונומיה, מה שמקל עליהן להמשיך להילחם גם כשמנהיגים בכירים נהרגים והתקשורת הפנימית מושבתת. לדברי העיתון האמריקני, היכולת הזו לשרוד ולהמשיך בלחימה מגבירה את הסיכון שישראל עלולה לשלוח את צבאה "לסכסוך ממושך ועקוב מדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תקיפת המפקדות והאתרים לאחסון כספים של ארגון הטרור חיזבאללה. דובר צה"ל
"המטרה היא לפגוע בחיזבאללה כדי לשנות את מאזן הכוחות בלבנון". תקיפת אתרים לאחסון כספים של חיזבאללה/דובר צה"ל

"לחיזבאללה עדיין יש את אסטרטגיית הליבה שלו, שהיא להחזיק מעמד בדרום לבנון מול כל סוג של התקפה קרקעית או התקדמות ישראלית", אמר אנליסט ביטחוני בכיר מפריז. "זה המגרש הביתי של חיזבאללה. הם מכירים כל פינה ופינה, והם הולכים לנצל את היתרון הזה".

ההתרחבות האחרונה בתקיפות מגיעה לאחר חיסול מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. למרות שחשבו שמוות זה עלול להוות פתח לסיום המלחמות בעזה ובלבנון - ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למחרת כי המלחמה תימשך.

צה"ל פתח השבוע בתקיפות אוויריות על סניפים של בנק המזוהה עם חיזבאללה, שלטענת גורמים ישראלים נועדה לערער את בסיס התמיכה של הארגון. נתניהו גם קרא בתחילת החודש לציבור הלבנוני להתקומם נגד חיזבאללה. "זה מאוד מסובך להילחם שם", אמר בכיר בצבא הישראלי. "המטרה היא לפגוע מאוד בחיזבאללה כדי לשנות את מאזן הכוחות בלבנון".

תקיפה שביצע חיל האויר נגד  מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים של חיזבאללה, ביירות לבנון, 20 באוקטובר 2024. רויטרס
"חיזבאללה עדיין מסוגל לייבא עוד נשק". תקיפת חיל האוויר בביירות, 20 באוקטובר 2024/רויטרס

האתגר הגדול ביותר: איום הכטב"מים

למרות שהצבא הישראלי אמר בסוף ספטמבר כי השמיד כ-50% ממלאי הטילים של חיזבאללה, הארגון טוען שהוא נותר בעל יכולת צבאית, אך לא נתן הערכה לגבי אובדן הנשק שלו. אנליסטים ודיפלומטים צבאיים בינלאומיים אומרים כי חיזבאללה עדיין מסוגל לייבא עוד נשק כדי להחליף חלק ממה שהושמד, בעיקר דרך הגבול עם סוריה, ויש לו אפשרויות להחליף גם מנהיגים בכירים שנהרגו.

לפי הניתוח של העיתון האמריקני, אחד האתגרים הגדולים ביותר של צה"ל הוא איום הכטב"מים מהגבול הצפוני. ארבעה לוחמים נהרגו בחדר האוכל של בא"ח גולני בעקבות פגיעת כטב"ם במקום - בזמן שהיה מלא בחיילים. ההגנה האווירית הרב-שכבתית של ישראל נועדה לחסום התקפות טילים מעזה, לבנון ולאחרונה מאיראן, אך כעת עוד מתקשה להפיל כטב"מים שטסים לאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully