וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליארד דולר מתחת לאדמה: כספת הטרור של חיזבאללה נחשפת

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 21:46

בפעילות צה"ל בביירות אמש הותקפו תשתיות כלכליות של חיזבאללה, בניהם מצבור מזומנים וזהב שהוסתר מתחת לבית חולים בשכונת הדאח'יה. דובר צה"ל: "במציאות אחרת, הכסף הזה היה משמש לשיקום מדינת לבנון - ולא לטילים"

בווידאו: גרפיקות מתוך הצהרת דובר צהל/דוצ

דובר צה"ל דניאל הגרי חשף הערב (שני) את ממצאי הפעילות של צה"ל אמש בביירות נגד התשתית הכלכלית של חיזבאללה. לדבריו, צה"ל תקף מחסן כספים תת-קרקעי של הבנק המשרת את חיזבאללה אל-קרד אל-חסן.

הגרי הציג צילום של הכספת התת-קרקעית של חיזבאללה, שמוקם תחת בית חולים בדאח'יה בביירות, ואמר: "הבונקר מוקם במכוון מתחת לבית החולים. היה בו מצבור כסף מזומן וזהב בשווי עשרות מיליוני דולרים, שתכליתם מימון חיזבאללה".

בווידאו: נתיב הכסף: כך עובד מסלול המימון של חיזבאללה/דוצ
גרפיקות של בונקר מתוך הצהרת דובר צה"ל. דובר צה"ל
גרפיקות של בונקר מתוך הצהרת דובר צה"ל/דובר צה"ל
גרפיקות של בתי החולים מתוך הצהרת דובר צה"ל. דובר צה"ל
גרפיקות של בתי החולים מתוך הצהרת דובר צה"ל/דובר צה"ל

הגרי התייחס למשבר הכלכלי בלבנון בשנים האחרונות, ואמר כי ארגון הטרור ניצל את המצב הזה כדי לחזק את דריסת הרגל שלו במדינה. "חיזבאללה הקים רשת נפרדת מהרשת הכלכלית החוקית של לבנון, וגייס מאות מיליוני דולרים. ארצות הברית ומדינות המערב הטילו סנקציות כבדות על אל-קרד אל-חסן, משום שהיא מממנת פעילות טרור. המערכים שתקפנו הם גופים היושבים תחת ארגון הטרור ומתחזים למערכים אזרחיים, כשבפועל מטרתם היא חיזוק יכולות הטרור של חיזבאללה".

"חיזבאללה משתמש במוסדות אזרחיים של המדינה, ובעיקר באגודה הזו, ולוקח כסף מאזרחי לבנון. במציאות אחרת, הכסף הזה היה משמש לשיקום מדינת לבנון - ולא לטילים", אמר הגרי.

בניינים שנהרסו לאחר תקיפה שביצע חיל האויר נגד  מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים של חיזבאללה, ביירות לבנון21 באוקטובר 2024. רויטרס
בניינים שנהרסו לאחר תקיפה שביצע חיל האויר נגד מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים של חיזבאללה, ביירות לבנון21 באוקטובר 2024/רויטרס

צה"ל פתח אמש בסדרת תקיפות אוויריות על תשתיות השלטון האסטרטגיות של חיזבאללה בלבנון - שהחלה בהודעה של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי. על פי דיווחים בלבנון, צה"ל תקף ברובע הדאחייה שבביירות. לפי דובר צה"ל, מתוכננת פגיעה מאסיבית בשכונה ובאזורים נוספים, שתהיה מכוונת לתשתיות הכלכליות של חיזבאללה, ולסמלי שלטונה. דובר צה"ל בשפה הערבית קרא אמש לאזרחי לבנון להתרחק מתשתיות הבנק "אל-קארד אל חסאן", המממן את חיזבאללה.

עד כה צה"ל לא פגע בכוח הכלכלי של חיזבאללה. חלק ניכר מהכלכלה של ארגון הטרור מבוסס כסף איראני שעובר דרך סוריה ומשם מגיע ללבנון במזוודות. מדובר על כמאות מיליוני דולרים עד מיליארד דולר בשנה. רוב התקציב הזה מיועד למשכורות, והיתר לתחזוקת תשתיות ומבני טרור. עד היום, חיזבאללה הוא המעסיק בגדול ביותר בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully