וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבנקים ועד לכלי התקשורת: צה"ל השמיד את תשתיות השלטון של חיזבאללה בלבנון

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 7:03

אחרי האזהרה שהוציא אמש דובר צה"ל בערבית לתושבי לבנון - במדינה דיווחו על תקיפות של חיל האוויר ברובע הדאחייה שבביירות. בין המטרות של צה"ל: הבנק "קארד אל חסאן" שמשרת את ארגון הטרור, משרדיו ואמצעי התקשורת שלו

בווידאו: בניין בדאחייה קורס לאחר שהופצץ על ידי צה"ל, 21 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל פתח אמש (ראשון) בסדרת תקיפות אוויריות על תשתיות השלטון האסטרטגיות של חיזבאללה בלבנון - שהחלה בהודעה של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי. על פי דיווחים בלבנון, צה"ל תקף ברובע הדאחייה שבביירות. לפי דובר צה"ל, מתוכננת פגיעה מאסיבית בשכונה ובאזורים נוספים, שתהיה מכוונת לתשתיות הכלכליות של חיזבאללה, ולסמלי שלטונה. דובר צה"ל בשפה הערבית קרא אמש לאזרחי לבנון להתרחק מתשתיות הבנק "אל-קארד אל חסאן", המממן את חיזבאללה.

עד כה צה"ל לא פגע בכוח הכלכלי של חיזבאללה. חלק ניכר מהכלכלה של ארגון הטרור מבוסס כסף איראני שעובר דרך סוריה ומשם מגיע ללבנון במזוודות. מדובר על כמאות מיליוני דולרים עד מיליארד דולר בשנה. רוב התקציב הזה מיועד למשכורות, והיתר לתחזוקת תשתיות ומבני טרור. עד היום, חיזבאללה הוא המעסיק בגדול ביותר בלבנון.

הזרוע הכלכלית מושתתת על עמותה שפועלת כבנק בשם "קארד אל חסאן". הבנק פתוח לכאורה לכל הציבור, אבל בפועל משרת פעילי חיזבאללה. יש לו 35 סניפים וכ-300,000 לקוחות ברחבי לבנון. בכוונת צה"ל לפגוע בכל התשתיות של הבנק, אשר מהווה עתודה כלכלית של חיזבאללה. דרך העמותה הזו מחזיק חיזבאללה במזומן וזהב איתו הוא מממן משכורות פעילים ופרויקטים. הוא לא מחובר למערכת הבנקאות העולמית, מכיוון שהוא מממן פעילות טרור.

בניין בדאחייה קורס לאחר שהופצץ על ידי צה"ל, 21 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בניין בדאחייה קורס לאחר שהופצץ על ידי צה"ל, 21 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל בערבית פרסם אמש בחשבון ה-X (טוויטר) הודעה בה קרא לתושבים בלבנון להתפנות מבתיהם: "חלקים נכבדים בפעילות ארגון הטרור חיזבאללה ממומנים מתקציב המדינה האיראני, כספים אלו משמשים את ארגון חיזבאללה למימון פעילות טרור בתוך כך, התעצמות, רכישת נכסים לטובת אחסנת אמל"ח, הקמת עמדות שיגור, מימון שכר פעיליו וכן לפעילויות טרור שונות. מרבית כספי המימון האיראני ומקורות ההכנסה העצמאיים של הארגון מופקדים ומנוהלים בסניפי עמותה בשם 'מוא'ססת ג'מעיית אלק'רצ' אלחסן' המשמשת בפועל כמחסה רשמי לנכסי הטרור של הארגון".

דובר צה"ל בערבית הוסיף: "'מוא'ססת ג'מעיית אלק'רצ' אלחסן' שותפה במימון פעולות הטרור של ארגון חיזבאללה כנגד ישראל, לפיכך צה"ל החליט לתקוף את תשתיות הטרור הללו. צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה למיגור תשתיות הטרור של ארגון חיזבאללה, על כן, בשעות הקרובות אנו נקרא לשוהים במבנים המשמשים את חיזבאללה להתרחק לפחות 500 מטרים מהם".

בניין בדאחייה קורס לאחר שהופצץ על ידי צה"ל, 21 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בניין בדאחייה קורס לאחר שהופצץ על ידי צה"ל, 21 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישנן תשתיות כלכליות נוספות של חיזבאללה שצפויות להיפגע, כולל מקומות מסתור בהם מאוכסן זהב ודולרים. המתקפה צפויה לערער ככלל את היכולות של חיזבאללה לשלם משכורות ותסייע בהגברת הלחץ על הארגון.

במהלך הפעולה צפויות תקיפות בהיקף גדול במיוחד על מבנים בעיר. ההערכות בצה"ל הן שהתקיפות יפגעו במערכת יחסי האמון בין הפעילי חיזבאללה לבנק. הפעילים מחזיקים בתווי קנייה, כרטיסי מועדון, וכרטיסי אשראי שהתקיפות צפויות לשבש את היכולת להשתמש בהם. בצה"ל מדגישים כי המערכת הבנקאית של חיזבאללה מממנת גם עסקים קטנים, רשויות מקומיות, חינוך ורפואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully