וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מאשר: חיסלנו את ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה ויורשו של נסראללה, האשם צפי אלדין

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 23:16

ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה האשם צפי אלדין וחסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של הארגון, חוסלו בדאחייה לצד מפקדים נוספים בחיזבאללה. צפי אלדין, חבר במועצת השורא, הפורום הצבאי-מדיני הבכיר ביותר של חיזבאללה, האחראי על קבלת החלטות ומדיניות ארגון הטרור

תיעוד מזירת ההרס של המפקדה של חיזבאללה שהופצצה על ידי צה"ל במהלך חיסול חסן נסראללה, 29 בספטמבר 2024/רויטרס

אחרי שלושה שבועות של המתנה ממושכת - עכשיו זה רשמי: צה''ל מאשר הערב (שילשי) כי כעת ניתן לאשר שבתקיפה לפני כשלושה שבועות חוסלו בדאחייה שבביירות האשם צפי אלדין, ראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור חיזבאללה וחסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של חיזבאללה, לצד מפקדים נוספים בחיזבאללה. האשם צפי אלדין חבר במועצת השורא, הפורום הצבאי-מדיני הבכיר ביותר של חיזבאללה, האחראי על קבלת החלטות ומדיניות ארגון הטרור.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין, את המפקדה הראשית של מטה המודיעין של ארגון הטרור חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע, בלב אוכלוסייה אזרחית במרחב הדאחייה שבביירות. במפקדה שהו יותר מ-25 מחבלים שהשתייכו למטה המודיעין של הארגון וביניהם בלאל צאא'ב עיאש, אחראי האיסוף האווירי במטה המודיעין ומחמוד מחמד שאהין, אחראי מטה המודיעין של חיזבאללה בסוריה.

האשם ספי א-דין, בן דודו של חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה. צילום: khamenei.ir/CC, עיבוד תמונה
נדע להגיע לכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי ישראל". האשם ספי א-דין, בן דודו של נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה שחוסל/עיבוד תמונה, צילום: khamenei.ir/CC

האשם היה בן דודו של חסן נסראללה, ובשל קרבתו המשפחתית והאישית לנסראללה, השפיע רבות על קבלת ההחלטות בארגון במגוון נושאים ובזמנים בהם נסראללה היה נעדר מלבנון, מילא את מקומו ושימש כמזכ"ל חיזבאללה. לאורך השנים, צפי אלדין הכווין פעולות טרור נגד ישראל ולקח חלק בליבת קבלת ההחלטות של חיזבאללה. בתקיפה חוסל גם המחבל חסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של הארגון, אשר סייע להכווין, לקדם ולבצע פעולות טרור רבות נגד כוחותינו.

הרמטכ"ל הגיב לאחר חיסולו של צפי אלדין: "הגענו לנסראללה, למחליפו ולמרבית צמרת חזבאללה. נדע להגיע לכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully