וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא ראש הממשלה, הוא אחראי להביא את הילדה שלי": מחאה מחוץ להרמת כוסית של הליכוד

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 22:40

מאות הפגינו הערב מחוץ לכינוס חברי הליכוד, בדרישה לזכור את 101 החטופים שנותרו בשבי. חלק מהמוחים התעמתו עם שוטרים. אלי אלבג, אביה של התצפיתנית החטופה לירי, הטיח באחד הנוכחים: "שקרן, מתי אמרתי שצריך להפיל את ראש הממשלה?"

אלי אלבג אביה של לירי אלבג שחטופה בעזה, הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה/שלומי גבאי

מאות הפגינו הערב (רביעי) מחוץ להרמת הכוסית שערכה מפלגת הליכוד, המשתתפים הזכירו לחברי הכנסת כי "יש 101 דברים יותר דחופים מזה", ברומזם ל-101 חטופים שעדיין נמצאים בעזה

על רקע ההסלמה בצפון, האזעקות בגוש דן הבוקר והקריאות לא לשכוח את החטופים המוחזקים בעזה, מפלגת הליכוד החליטה לערוך הערב הרמת כוסית בנתניה. בקריאה לפעול למען שחרור החטופים, מאות בני אדם הפגינו הערב מחוץ לאירוע. במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לבין כוחות משטרה שהגיעו למקום. חלק מהמפגינים אמרו שנדחפו בכוח בידי השוטרים.

אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה, אמר לאחד הנוכחים: "אתה שמעת אותי אומר פעם אחת 'נפיל את ראש הממשלה?'. חתיכת שקרן. הוא ראש הממשלה, הוא אחראי להביא את הילדה שלי".
עוד אמר בהפגנה כי יש לנו ראש ממשלה ורק אליו אפשר לבוא בטענות, "אני לא בחרתי סינוואר. יש לי ראש ממשלה, הוא ראש הממשלה של כולם וזו אחריות שלו להביא את הילדים" בנוסף קרא לעבר חברי הממשלה "לקחתם תפקיד - תעמדו בתפקיד הזה".

אלי אלבג, הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה.25 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
"הוא ראש הממשלה, הוא אחראי להביא את הילדה שלי". אלי אלבג בהפגנה הערב, 25 בספטמבר 2024/שלומי גבאי
הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה.25 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה.25 בספטמבר 2024/שלומי גבאי
ח"כ אלי דלל ממפלגת הליכוד, מותקף על ידי מפגינים, הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה/שלומי גבאי

במקביל להפגנות, ועל רקע חשיפת וואלה את היוזמה להפסקת אש בצפון, ראש הממשלה התייחס היום (רביעי) למאמצים להחזרת תושבי האזור לבתיהם. "אני לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד: אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. דבר אחד אני מבטיח לכם - אנחנו לא ננוח עד שהם יחזרו הביתה", אמר נתניהו. בתגובה,

במטה משפחות החטופים הגיבו מייד, ואמרו כי דברי ראש הממשלה מעידים על התעלמות בוטה מגורל החטופים. "אם היינו צריכים עוד הוכחה להפקרה הסופית של החטופים - קיבלנו אותה הערב", אמרו מטעם המשפחות והוסיפו: "חשוב להחזיר את תושבי הצפון לביתם, אבל בניגוד לחטופים, הם פה, חיים איתנו, גם אם סובלים ומנותקים מביתם. לעומת החטופים שגם סובלים וגם מתים בשבי, במנהרות המוות של חמאס".

הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה/שלומי גבאי
הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה.25 בספטמבר 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
הפגנה מול הרמת כוסית של חברי הקואליציה.25 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

הפגנות למען שחרור החטופים ממשיכות להתקיים במספר מוקדים ברחבי הארץ, במהלך העצרת בשבת מטה משפחות החטופים מסרו כי השבוע החולף הוכיח מעל לכל ספק כי החטופים מופקרים בשבי החמאס "באופן מודע, מכוון ומתמשך".

על רקע ההסלמה בצפון, קיים החשש כי הזירה הדרומית תישכח ואיתה החטופים, משפחותיהם מבקשות להזכיר לנתניהו וחברי הממשלה כי "גם כשהתותחים בצפון רועמים, אין לכם מנדט לוותר על החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully