וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי אוכל, היגיינה בסיסית, אור יום ותקווה": משפחות החטופים מחו באו"ם

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 19:45

לקראת יום השנה לטבח 7 באוקטובר, בני משפחותיהם של החטופים המוחזקים בעזה קראו להחזרתם בוועדת זכויות האדם של האו"ם. עמית, אחיה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי: "למה לתת לה לסבול ככה?". בת דודתה של כרמל גת, שנרצחה בשבי: "התקווה להציל חיים לא מתה"

הפגנת משפחות החטופים ואלפי מגפינים למען עסקת חטופים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"היא מוחזקת ללא גישה לאוכל, מים, תנאי היגיינה, או החירויות שהיו לה פעם". בני משפחות החטופים הופיעו היום (רביעי) בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם וקראו לפעולה מיידית להחזרת יקיריהם המוחזקים בשבי החמאס קרוב לשנה.

בהצהרותיהם, הביעו דאגה עמוקה לגבי מצבם הפיזי והנפשי של החטופים, ותיארו את התנאים הקשים בהם מוחזקים בעזה, "החטופים שורדים למרות התנאים הלא אנושיים בשבי. אנחנו קוראים לכם לפעול כדי לעזור לנו להחזיר אותם הביתה!"

נעמה לוי מרעננה שנחטפה לעזה ממסיבת הטבע ברעים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היא האדם הכי טוב שאני מכיר". נעמה לוי, חטופה בשבי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נחטפה ב-7 באוקטובר. כרמל גת. באדיבות המשפחה
"התקווה להציל חיים לא מתה". כרמל גת, שנרצחה בשבי חמאס/באדיבות המשפחה

"אני כאן כדי לדבר על אחותי בת ה-20, נעמה", התחיל עמית לוי, אחיה של התצפיתנית נעמה לוי שנחטפה לפני כמעט שנה ומאז מוחזקת על ידי חמאס ברצועת עזה. "כל יום ושעה שעוברים מסכנים את חייה. היא מוחזקת ללא גישה לאוכל, מים, תנאי היגיינה, או החירויות שהיו לה פעם. ב-7 באוקטובר נפצעה נעמה מרסיס רימון, ואנו חוששים שלא קיבלה טיפול רפואי הולם. אף אחד לא צריך לסבול כך, במיוחד לא אחותי הקטנה, שהיא האדם הכי טוב שאני מכיר. אני קורא למועצה ולכל מי שיכול להשפיע לפעול מיידית להחזרת כל החטופים הביתה".

שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת שנרצחה בשבי חמאס, אמרה כי "ב-7 באוקטובר, שלושה דורות ממשפחתי היו בבית כשטרוריסטים פרצו פנימה. כנרת, סבתא בת 68, ראתה את המחבלים, הזהירה את בעלה והצילה את חייו לפני שנרצחה. כלתה, ירדן, אמרה לבעלה לברוח ולהציל את בתם כשהיא נלקחה בשבי לעזה. ירדן שוחררה בעסקה כדי לחבק את בעלה ובתה. גם בתה של כנרת, כרמל, נחטפה. במשך 11 חודשים נאחזנו בתקווה של כרמל. כרמל שרדה 328 ימים עד שנרצחה באכזריות על ידי שוביה. היא מתה. אבל התקווה להציל חיים לא מתה".

גדי מוזס, חטוף בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
"עבד כדי להציל ולשפר את חייהם של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם". גדי מוזס, חטוף בשבי חמאס/באדיבות המשפחה
שי לוינסון מגבעת אבני חייל שריון שנחטף ב- 7 באוקטובר 2023 ונפל בשבי. 21 בינואר 2024. באדיבות המשפחה
"עזרו לנו להחזיר את החטופים הביתה בעוד יש עוד זמן". שי לוינסון, נחטף ב-7 באוקטובר ונפל בשבי/באדיבות המשפחה

אפרת מצ'יקאווה, אחייניתו של גדי מוזס סיפרה כיצד במשך 50 שנה, עבד גדי כדי להציל ולשפר את חייהם של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם, בניהם גם סטודנטים מעזה, שם מוחזק כעת בשבי. עוד היא מוסיפה, "דודי נחטף מביתו ב-7 באוקטובר. הוא ציין את גיל 80 במרץ האחרון בעזה. 12 נכדיו מחכים לו בבית. גם אנחנו. הוא עזר לפלסטינים לשפר את החקלאות ולחזק את הכלכלה שלהם באמצעות שימוש בר-קיימא במי שפכים והתאמת גידולים. אדוני הנשיא, העובדה שהוא הפך לקורבן לטרור מהצד השני של הגדר שהוא עבד לגשר עליה היא בלתי נתפסת".

דינה לוינסון, סבתו של שי לוינסון, מספרת כיצד במשך יותר משלושה חודשים לא ידעו אם שי חי או מת, "רק ב-21 בינואר קיבלנו את האישור הכואב למותו. עד היום לא הייתה קבורה ואין קבר. גופתו של שי נותרה בעזה. כמעט שנה מאז הפלישה האכזרית, 101 חטופים - מתים וחיים - כולל קשישים, נשים וילדים קטנים, עדיין מוחזקים בעזה בתנאים מזעזעים: בלי אוכל, היגיינה בסיסית, תרופות, אור יום ותקווה, אך שורדים למרות התנאים הלא אנושיים האלה. אני קוראת למועצה לפעול כדי לעזור לנו להחזיר את החטופים הביתה בעוד יש עוד זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully