וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב משפחתה של כרמל גת: "מה שהרג את החטופים זה רה"מ שאמר לא לעסקה"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 22:07

גיל דיקמן התייחס לפרסום הסרטון של דובר צה"ל ואמר כי "כרמל וחמשת החטופים שאיתה, שרדו במרתף העינויים הזה פרק זמן שנדמה כמו נצח. הם היו חזקים יחד ושרדו יחד". לדבריו, "עכשיו גם צה"ל מבין - לחץ צבאי הורג חטופים"

מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו/דובר צהל

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שנרצחה בשבוע שעבר בשבי חמאס, אמר הערב (שלישי) לאחר פרסום הסרטון של דובר צה"ל כי "הסרטון המזעזע של המנהרה מופיע לנו בסיוטים כבר יומיים. כרמל וחמשת החטופים שאיתה, שרדו במרתף העינויים הזה פרק זמן שנדמה כמו נצח. הם היו חזקים יחד ושרדו יחד".

לדבריו, "מה שהרג אותם לא היה היעדר האוויר והאור, וגם לא המחלות במחילות הטרור - אלא ראש ממשלת ישראל שאמר 'לא' לעסקה שתחזיר אותה, והלחץ הצבאי, שבגינו השומר לחץ על ההדק. עכשיו גם צה"ל מבין - לחץ צבאי הורג חטופים".

עוד הוסיף כי "כרמל לא האמינה בנקמה. אין לאיש שום זכות לנקום בשמה של כרמל. הדבר היחיד שחייבים לעשות עכשיו הוא להחזיר את כל החטופים בעסקה, לפני שהלחץ הצבאי יביא למותם. יהי זכרה עסקה".

גיל דיקמן. ראובן קסטרו
גיל דיקמן/ראובן קסטרו

משפחת גת בתגובה להצהרת דובר צה"ל: "לאחר חשיפת הסרטון בו רואים את מנהרת המוות בה הוחזקו אהובתנו כרמל יחד עם עוד חמישה חטופים, אין אפשרות להכחיש את המצב הבלתי אנושי בו הצליחו לשרוד, ואין אפשרות לקבינט להמשיך להתנהל באופן השגוי כפי שמתנהל עד עתה".

המשפחה הוסיפה כי "סרטון נוראי זה מופיע לנו בסיוטים כבר שלושה ימים. אך מה שהרג אותם לא היה היעדר האוויר והאור, לא היעדר המזון והמים, וגם לא המחלות במחילות הטרור - אלא ראש ממשלת ישראל שאמר 'לא' לעסקה שתחזיר אותם, והלחץ הצבאי, שבגינו השומר לחץ על ההדק. 'הזעזוע' שמביעים שרי הקבינט והעומד בראשם אחרי הצפייה בסרטון מהווה עבורם תחליף לחשבון נפש לגבי ההחלטות השגויות שביצעו, ולהבנה שיש לקבל החלטות הפוכות שישיבו את החטופים הביתה בחיים ולא בארונות".

לדבריהם, "כרמל לא האמינה בנקמה. אין לאיש שום זכות לנקום בשמה של כרמל. הדבר היחיד שחייבים לעשות עכשיו הוא להחזיר את כל החטופים בעסקה, לפני שהלחץ הצבאי יביא למותם. יהי זכרה עסקה. לסיום, אנחנו מודים לתא"ל דניאל הגרי שתיעד את המנהרה ועדכן אותנו באופן אישי, רגיש ומפורט לגביה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חמאס פרסם תיעוד של כרמל גת מהשבי. מטה משפחות החטופים, מערכת וואלה
חמאס פרסם תיעוד של כרמל גת מהשבי/מערכת וואלה, מטה משפחות החטופים

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף, בתגובה לסרטון בו שהו ונרצחו החטופים במנהרה: "צפיתי בסרטון הזוועות מהמנהרה ונגמר לי האוויר. אני לא יכולה לדמיין מה עובר על מתן שלי עכשיו ועל שאר החטופים שעדיין בחיים. דמם של ששת הגיבורים ששרדו 11 חודשים בגיהנום הזה, הוא על ידיהם של נתניהו המטרפד וחברי הקבינט השפוטים, שבמקום לסגור את העסקה שעל השולחן, הצביעו בעד ספין פילדלפי שתקע את העסקה".

עוד הוסיפה צנגאוקר כי "הגיע הזמן להתעורר מקונספציית הלחץ הצבאי, ולהבין שהלחץ הצבאי הורג חטופים, והדרך היחידה להחזיר את כולם מיד ולהציל חיים היא בעסקה. אזרחי ישראל, המשיכו לצאת לרחובות בכל יום בכל מקום, עד שנביא עסקה".

מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו  החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו. דובר צהל, צילום מסך
מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו/צילום מסך, דובר צהל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי הציג את המנהרה בה הוחזקו ונרצחו כרמל גת, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו. הסרטון הוקרן אמש בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני וזעזע את השרים בשל התנאים הקשים שבהם שהו החטופים.

בתיעוד של דובר צה"ל ניתן לראות שהחטופים הוחזקו במנהרת מעבר באורך 120 מטר שלא ניתן לעמוד בה, מנהרה צרה ועם לחות גבוה מאוד. בנוסף, הציג הגרי בסרטון את הציוד שאותר שם, בהם ציוד היגיינה לנשים, בקבוקי שתן, כלי שחמט ותחמושת של מחבלי חמאס.

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully