וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן עובד על יוזמה להפסקת אש זמנית בלבנון

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 19:03

ארה"ב עשויה להודיע על היוזמה כבר היום. השיחות בנושא החלו לפני יומיים, בתום שיחה בין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן לשר רון דרמר. מקור ישראלי אמר ש"נתניהו נתן אור ירוק לעבוד על זה". היוזמה עשויה להביא גם לחידוש המו"מ על עסקת החטופים

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ממשל ביידן עובד על יוזמה מדינית חדשה שעשויה להוביל להפסקת אש זמנית בלבנון ולחידוש המשא ומתן על עסקת החטופים והפסקת אש בעזה, כך לפי שני בכירים אמריקנים, פקיד ישראלי בכיר ושני מקורות נוספים שמעורים בנושא. אחת ההצעות שנבחנות היא הפסקת אש למשך כמה שבועות, אולם בכירים ישראלים אומרים כי עדיין מתנהל מו"מ בסוגיה.

למה זה חשוב:

  • ממשל ביידן עשוי להודיע על היוזמה החדשה כבר היום (רביעי) בניסיון לעצור הסלמה נוספת במלחמה בין ישראל לחיזבאללה, כך אמרו המקורות.

מאחורי הקלעים:

  • השיחות על היוזמה החדשה החלו לאחר שיחת טלפון שהתנהלה ביום שני שעבר בין היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן ובין השר הישראלי לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. כך, אמרו גורמים אמריקאים וישראלים.
  • "נתניהו נתן לדרמר אור ירוק לעבוד על זה אבל הסיכויים להצלחתה לא גבוהים", אמר מקור ישראלי.
  • במהלך היומיים האחרונים דנה ארצות הברית ביוזמה החדשה עם צרפת, ישראל, לבנון ועוד כמה מדינות ערביות, כך אמרו בכיר אמריקני ודיפלומט אירופי.
  • "אנחנו עובדים עם כמה מדינות על הצעה לפתרון דיפלומטי לצפון", אמר בכיר אמריקני.
  • מקור בעל ידע ישיר על המשא ומתן אמר כי המטרה היא לתת הזדמנות לעסקה דיפלומטית בצפון שתמנע מלחמה גדולה ורחבה הרבה יותר, תיצור תנאים לחזרתם של אזרחים עקורים לבתיהם משני צדי הגבול ותסייע בחידוש המשא ומתן על עסקת חטופים והפסקת אש בעזה.
  • "אם חמאס יראה שחיזבאללה נותן סיכוי לפתרון דיפלומטי זה יכול לעודד את מנהיגו יחיא סינוואר להתקדם גם כן לקראת הסכם", אמר המקור.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נתניהו בבור חיל האוויר נשא דברים. רועי אברהם, אתר רשמי
נתן לדרמר אור ירוק. נתניהו/אתר רשמי, רועי אברהם

מה הם אומרים:

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי הוא "לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד: אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מנחיתים על חיזבאללה מכות שהוא לא דמיין. אנחנו עושים זאת בעוצמה, אנחנו עושים זאת בתחבולה. לא ננוח עד שהם יחזרו הביתה".
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בראיון לרשת ABC כי מלחמה כוללת במזרח התיכון היא תרחיש אפשרי, אך הוסיף כי גם הסדר מדיני הוא בגדר אפשרות.
  • סגן היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון פיינר, אמר לי שממשל ביידן רואה נתיב לבלימת ההסלמה של המצב בגבול ישראל-לבנון. "אנחנו עובדים על זה בזמן אמת בניו יורק ובכמה ערי בירה ברחבי העולם", אמר פיינר.
  • יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי אמר ביום רביעי כי 24 השעות הקרובות יהיו "קריטיות" למאמצים הדיפלומטיים למנוע הסלמה נוספת.
תיעוד הפצצה בנהטיה, לבנון, 25 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
היוזמה עשויה להביא גם לחידוש המו״מ על עסקת החטופים. תיעוד הפצצה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למה לשים לב:

  • הקבינט הביטחוני הישראלי יתכנס ביום רביעי בערב לדון בלחימה בלבנון ולקבל עדכון על המגעים הדיפלומטיים.
  • ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאטי הגיע לניו יורק ביום שלישי בלילה, וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו צפוי להגיע לניו יורק ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully