וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב של תצפיתנית שנחטפה: "הרגשתי שגם נועה מרציאנו ילדה שלי. פתאום היא חסרה לנו"

15.11.2023 / 11:40

אלי אלבג עדיין מקווה לחדשות בנוגע לבתו לירי, אבל הידיעה על הירצחה של נועה מרציאנו נתנה מהלומה לתקוותיו: "הרשימה מצטמצמת, קשה גם לשמוע על מותם של חיילים. אנחנו בתוך מערבולת ובתחושת חוסר אונים שאי אפשר לתאר"

בווידאו: הצהרת משפחות החטופים/יותם רונן

הבשורה הנוראית שקיבלה אתמול (שלישי) משפחתה של החיילת נועה מרציאנו, זעזעה את קבוצת הורי התצפיתניות ששירתו במוצב נחל עוז. מאז השבת השחורה בשבעה באוקטובר, הורי 25 התצפיתניות שהיו ביחד במוצב הפכו לקבוצה מלוכדת. לצד המידע שאספו בימים הראשונים, שהבהיר להם את עומק המחדל שהביא לנפילת המוצב וכל קו ההגנה והישובים סביב רצועת עזה, המשפחות תומכות זו בזו ומחזקות אחת את השניה.

בימים הראשונים הוגדרו תשעה מהתצפיתניות כ"נעדרות" או כ"חטופות". שחרורה מהשבי של אורי מגידיש במבצע של צה"ל והשב"כ שימח את הורי התצפיתניות ונטע תקווה בליבן של שמונה המשפחות האחרות. אלא שמאז הגיעו רק בשורות קשות - התברר שים גלס ורוני אשל שנחשבו "נעדרות", נרצחו בידי מחבלי חמאס בשבעה באוקטובר. נועה מרציאנו שנחטפה לעזה ואף צולמה לדרישת המחבלים כשהיא מעבירה מסר, נרצחה.

"הידיעה הזאת קשה לנו מאד", אמר אלי אלבג, אביה של לירי. "אנחנו ביחד כבר ארבעים ימים, נלחמים ביחד ותומכים אחד בשני ופתאום חסרה לנו ילדה. הרגשתי שנועה היא כבר כמו ילדה שלי. זה קשה מאד, הרשימה מצטמצמת. קשה גם לשמוע מדי יום על מותם של חיילים בקרבות בעזה. אנחנו נמצאים בתוך מערבולת ובתחושת חוסר אונים שאי אפשר לתאר אותה. למלחמה הזאת אף אחד לא הכין אותי".

מודעתה של לירי אלבג שנחטפה לעזה בצעדת מטה החטופים והנעדרים, 14 בנובמבר 2023. מטה החטופים ונעדרים, אתר רשמי
מודעתה של לירי אלבג שנחטפה לעזה בצעדת מטה החטופים והנעדרים, 14 בנובמבר 2023/אתר רשמי, מטה החטופים ונעדרים

הוא מתאר מציאות חיים בלתי נסבלת: "אין לנו יום ואין לנו לילה, הזמן לא עובר וכל יום מרגיש כמו שבוע. כל שמועה שמפיצים מקפיצה אותנו". אלבג לוקח חלק בפעולות משפחות החטופים להסברה והעלאת המודעות לגורלם של החטופים. "אני מקווה שמדינת ישראל עושה הכול כדי להחזיר את כולם. הדיבורים על סלקציה והחזרה רק של חלק מהחטופים גורמת לי להרגיש נבגד פעם נוספת, אחרי שלירי והחברות שלה הופקרו כבר פעם אחת".

אלבג אומר גם שקשה לו לסמוך על ראש הממשלה; "הוא עדיין לא לקח אחריות ואנחנו שומעים על מהלכים שונים שהוא עושה כדי להתכונן ליום שאחרי. אנחנו רוצים לדעת שעכשיו כולם עוסקים בשחרור החטופים. אחרי שהכול יגמר גם להורים יהיה מה להגיד, עכשיו זה לא הזמן לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully