וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורת הפגנות הערב ברחבי הארץ למען שחרור החטופים: "אין לנתניהו מנדט להפקיר אותם"

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 20:43

משפחות חטופים יינאמו בעצרות במספר מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנות הערב יתקיימו על רקע העברת מרכז הכובד הצבאי לגזרה הצפונית, בעוד ש-101 חטופים נמצאים כמעט שנה בשבי החמאס. "נתניהו בחר בהסלמה אזורית, והחליט להקריב את החטופים על מזבח שימור שלטונו"

הפגנת משפחות החטופים ואלפי מגפינים למען עסקת חטופים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הערב (שבת) ייערכו הפגנות למען שחרור החטופים במספר מוקדים ברחבי הארץ. היום הוא ה-351 למלחמה ולשבי 101 החטופים והחטופות בידי חמאס ברצועת עזה. עצרת ענק תתקיים מול שער בגין של הקריה בתל אביב, ועצרות מרכזיות נוספות יתקיימו בירושלים, כרמי גת ובצומת שער הנגב.

במוקדי העצרות יישאו דברים בני משפחות החטופים, בניהם אלי אלבג, אביה של לירי אלבג, שחר מור (זהירו) - אחיינו של אברהם מונדר שנרצח בשבי החמאס, עמית אלגרט, אחיינו של איציק אלגרט, ורבים אחרים.

משפחות חטופים יחד עם מאות מפגינים צועדים כעת ממצודת זאב לשער בגין, בקריאה להחלפת נתניהו במי שכן יוכל להביא עסקת חטופים.

ממטה משפחות החטופים נמסר: "השבוע החולף הוכיח מעבר לכל ספק כי החטופים מופקרים בשבי החמאס באופן מודע, מכוון ומתמשך. אנו, אזרחי ישראל, שגדלנו על ערכי הערבות ההדדית ושלא משאירים אף אחד מאחור, אנחנו התקווה היחידה של האחים והאחיות שלנו. רק לחץ ציבורי אינטנסיבי ומתמשך ישים סוף להפקרה".

במשטרה הוציאו הודעה בה נאמר: "לקראת המחאה המתוכננת, המשטרה נערכת בכוחות גדולים, במטרה לאבטח את המשתתפים במחאה ולשמור על ביטחונם, לצד הכוונת התנועה ושמירה על הסדר הציבורי במחאה".

LIVE

למרות המתיחות הבטחונית ודריכות של ערב מלחמה בצפון, אלפים הפגינו במוקדי המחאה כנגד מדיניות הממשלה והעומד בראשה, בעיקר בסוגיית החטופים. בחיפה צעדו מהאודיטוריום במרכז הכרמל לצומת חורב שם התכנסו לעצרת השבועית.

בצומת כרכור חסמו מפגינים לסירוגין את כביש 65.

בקיסריה הכריזו "היום 351 באוקטובר". טנדרים גררו גרוטאות רכב ועליהם שלטי "חורבן", הלוך וחזור לאורך הכביש הראשי, הדליקו לפידים ומאות הקשיבו לנאומים בסמוך למוזיאוני ראלי של אל"מ (מיל.) שמי עטר, תושב הישוב וממובילי "לוחמי כיפור 73" שדיבר כנגד סיכול עסקה אחרי עסקה ע"י "השילוש הלא קדוש והמתועב של דיקטטור אשת דיקטטור והוולד המתועב שלהם".

לאחר שמפגינים ירדו לכביש מרכזי וחסמו אותו, המשטרה החלה לפנותם בכוח. מדווח על הפעלת כוח ללא הבחנה של שוטרים כלפי מפגינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בהצהרה שנשאו בני משפחות החטופים מוקדם יותר הערב, עינב צנגאוקר, אמו של מתן, אמרה: "במשך חודשים אנחנו מזהירים מפני הטירפודים של נתניהו, שתוקעים את העסקה בכוונת מכוון. עכשיו כולם כבר רואים זאת. הזהרנו שזה או עסקה או הסלמה אזורית, ושחייבים קודם כל להחזיר את החטופים. אבל עכשיו כולם כבר רואים, שנתניהו בחר בהסלמה אזורית, והחליט להקריב את החטופים על מזבח שימור שלטונו. כפי שנתניהו טיפח במשך שנים את החמאס, כך גם עכשיו נתניהו משתף פעולה עם סינוואר, ונותן לו את מה שהוא רוצה: מלחמה רב אזורית. את המחיר משלמים וישלמו החטופים וכל אזרחי ישראל. אנחנו אומרים לנתניהו ולחברי הממשלה: גם כשהתותחים בצפון רועמים, אין לכם מנדט לוותר על החטופים".

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט, אמר: "ההצעה של גל הירש היא עוד ספין של נתניהו על גב החטופים. אם הצעה אמיתית אנחנו דורשים ממך להצהיר עליה בקולך אל מול כל העולם שאתה מסכים לסיום המלחמה בתמורה לעסקה. מדובר במחזור הצעה מחודש ינואר, שישראל סירבה לה, ושאין לה כעת סיכויים אמיתיים. ההצעה לא תואמה עם צוות המשא ומתן, ואפילו לא הגיעה לידי האמריקאים. נתניהו ממשיך לייצר ספינים כדי להוריד ממנו את הלחץ להביא עסקה, כל עוד בשלטון הוא יעשה הכל כדי להאריך את המלחמה ולבלום כל עסקה. ובינתיים החטופים גוססים במנהרות המוות. אנחנו דורשים מהממשלה לקבל מיידית את העסקה שיש על השולחן, ולהחזיר את כל החטופים, לפני שלא יישאר את מי להציל".

משפחות החטופים, הצהרה בשער בגין,הקייה ,תל אביב.21 בספטמבר 2024. אבי רוקח
משפחות החטופים, הצהרה בשער בגין,הקייה ,תל אביב.21 בספטמבר 2024/אבי רוקח

יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון, אמרה: "אתמול שמענו בחדשות ששישה חטופים נוספים שגופותיהם חולצו מעזה לפני מספר שבועות, הוצאו להורג בידי השובים שלהם. שמענו גם על ההודעות הרשמיות על החטופים שנהרגו בתקיפות של צה"ל. אנחנו שבים וזועקים - הלחץ הצבאי הורג את החטופים. הדרך היחידה להציל את מי שעדיין בחיים, היא עסקה. אנחנו זועקים שוב לחברי הקואליציה,
הדם של החטופים הנרצחים ומתים בשבי הוא גם על הידיים שלכם! תעיפו את נתניהו ממקומו כדי שמישהו אחר יוכל להביא עסקה. הדרך היחידה שלכם להינצל ממשפט ההיסטוריה, היא להביא עסקה.
החטופים שעדיין בחיים, נמצאים בתנאים תת אנושיים, בסבל בלתי נתפס, ובסכנת מוות מיידית".

יותם כהן, אחיו של נמרוד כהן, אמר: "אנחנו שבים ופונים לממשל האמריקאי, נתניהו מוכן להקריב את חיי אזרחיו וחייליו ואת המדינה כולה, בעבור האינטרסים האישיים שלו. הדרך היחידה שבה ניתן להשפיע עליו, היא באמצעות הפעלת לחץ אישי מקסימלי, ממוקד ובלתי פוסק. אל תתייאשו מהמאמצים שלכם להביא עסקה. אנחנו שבים ואומרים: רוב העם רוצה את החטופים בבית".

יותם כהן- אחיו של נמרוד כהן משפחות החטופים, הצהרה בשער בגין,הקייה ,תל אביב.21 בספטמבר 2024. אבי רוקח
יותם כהן- אחיו של נמרוד כהן משפחות החטופים, הצהרה בשער בגין,הקייה ,תל אביב.21 בספטמבר 2024/אבי רוקח

איציק הורן, אביהם של איתן ויאיר, אמר: "הלב של כולנו לא רק עם אהובינו החטופים בעזה, הלב שלנו גם עם תושבי הצפון המפונים מבתיהם כבר כמעט שנה. אבל כל אזרח חייב לדרוש מהממשלה שתהיה אסטרטגיה מאחורי כל מהלך צבאי. כל מהלך צבאי צריך להכיל גם יוזמה מדינית - ויוזמה מדינית זה בראש ובראשונה עסקה שתחזיר את כל החטופים. אנחנו שומעים שיש מי שמתייאש מהמצב. אנחנו כאן לעולם לא מתייאשים. לנו יש כוח כמה שצריך".

מתקיימת הפגנה בשעה זו בנוכחות מאות מפגינים שקוראים לעסקה עכשיו להשבת החטופים ולעצירת ההפיכה המשטרית.צומת פארק המדע ,רחובות.. מאיר קונפורטי, אתר רשמי
מתקיימת הפגנה בשעה זו בנוכחות מאות מפגינים שקוראים לעסקה עכשיו להשבת החטופים ולעצירת ההפיכה המשטרית.צומת פארק המדע ,רחובות./אתר רשמי, מאיר קונפורטי

בשעה זו מתקיימת גם ברחובות הפגנה למען השבת החטופים. בין נושאי הדברים היה ניצב משנה בגמלאות אלכס אור, לשעבר קציר חקירות במשטרה ובמח"ש, שדיבר על מצב המשטרה ועל מעצרי השווא הרבים לאחרונה:

"בן גביר הגיע למשרד לביטחון פנים כדי להשתלט על המשטרה ולהפוך אותה לכלי להשלטת הדיקטטורה. בכך הוא שר מצטיין. זה התחיל בסילוק קצינים ישרים מתפקידם או בכלל מהמשטרה. במינוי מלחכי פנכה צייתנים לתפקידים מכריעים, כשהשיא היה מינוי דני לוי לתפקיד המפכ"ל, קצין שהיה בדרגת ניצב פחות משנה, הומופוב, שונא אנשי שמאל. קצין שלא גילה הצטיינות מיוחדת בשום תפקיד בכיר שביצע, להיפך. והוא המפכ"ל שלנו, ממש עולם הפוך", אמר.

"וגולת הכותרת - נרמול האלימות המשטרתית, לצורך כך כל האמצעים כשרים, להגיע כשר למשרדי מח"ש ולהפגין, להגיע ליחידות משטרה אלימות במיוחד לחזק את השוטרים ולתת להם גיבוי. למנות את "הצל" לקצין משטרה, להזמין בריונים, מנהיגי כנופיות ללשכתו ולחזק אותם. והוא הצליח, משטרת ישראל הפכה למשטרה אלימה, אנשים מוכים בהפגנות על ימין ועל שמאל, אלפי אנשים נעצרו עד היום, אתם יודעים, מדד לבדיקת היות המעצרים נכונים הוא כמות כתבי האישום שהוגשו כנגד העצורים, ובכן, עד היום הוגשו כתבי אישום בודדים".

המונים בהפגנה למען שחרור החטופים בצומת בגין בתל אביב, 14 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
המונים בהפגנה למען שחרור החטופים בצומת בגין בתל אביב, 14 בספטמבר 2024/שלומי גבאי

ההפגנה השבוע מתקיימת על רקע הדשדוש במגעים לעסקה והסרת המגעים לשחרור החטופים מסדר היום הציבורי בימים האחרונים. כמעט שנה חלפה מאז המתקפה הקטלנית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר וחטיפתם של מאות אזרחים לרצועת עזה, מתוכם נותרו בחיים עוד 101 גברים ונשים. עם ההחלטה להעביר את משקל הלחימה לגזרה הצפונית, ועל רקע המתקפות הנרחבות על כוחות חיזבאללה, המגעים לעסקה שתשיב אותם בחיים ממשיכים לדשדש.

גורמים בכירים בבית הלבן, מחלקת המדינה והפנטגון הביעו פסימיות לגבי עסקת חטופים והפסקת אש בעזה, והעריכו כי ישראל וחמאס לא יגיעו להסכם לפני תום כהונת הנשיא ג'ו ביידן - כך פורסם אתמול בעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לפי הפרסום בעיתון האמריקני, ממשל ביידן ימשיך לחתור להסכם ורואה בכך את הדרך היחידה לסיים את המלחמה בעזה ולעצור את הסכסוך המתגבר בין ישראל לחיזבאללה. הבית הלבן אמר בעבר שישראל וחמאס כבר הסכימו ל"90 אחוז" מהטיוטות שהוגשו למתווכות, כך שעדיין נותרה התקווה לפריצת דרך. עם זאת, טענו הגורמים כי הצדדים לא יסכימו לעסקה הנוכחית. "שום עסקה לא קרובה", אמר אחד מבכירי ארה"ב, והוסיף כי "אני לא בטוח שזה ייעשה אי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully