וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשם "ניבי" עדיין יש משמעות: סיפורו של "מלך" הפשיעה בנגב

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 17:27

כף רגלו של יהודי או בדואי לא דרכה בעולם הפשע בנגב ללא אישור של יניב זגורי. אלא שזמן רב חלף וזגורי הואשם ב-3 מעשי רצח בהן של מקורבו לשעבר שהפך לעד המדינה טל קורקוס וגרושתו דבורה הירש. עם זאת, איש לא מזלזל בו: "יש לו השפעה" | צמרת הפשע - כתבה רביעית בסדרה

עורך דין משה יוחאי מייצג במשפט זגורי את אריק איטל/צילום: אבי רוקח
ניבי זגורי. חדשות 13, אתר רשמי
יניב (ניבי) זגורי/אתר רשמי, חדשות 13

זגורי וקורקוס הכירו לפני שנים ארוכות. קורקוס היה מקורב מאוד לזגורי והפך לעד מדינה בתיק הדגל דאז של מחוז דרום ומרחב נגב. אלא שזגורי זוכה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע מהאישום החמור ביותר שעמד נגדו - עמידה בראשות ארגון הפשע. עם זאת, הוא נשלח לשבע שנות מאסר על עבירות אחרות, בהן הנחת רימון בפתח ביתו של קצין המודיעין בכלא אוהלי קידר ועבירות נוספות.

לאחר כניסתו של זגורי לכלא, השתלטו כנופיות מהמגזר הבדואי על בירת הנגב. עד לכניסתו לכלא, ניבי החזיק באימפריה כשאף ארגון פשע לא העז להיכנס לעיר, לא יהודי ולא בדואי. לאחר שהשתחרר מהכלא, זגורי טס למזרח הרחוק ושם החלה סאגה, שבעקבותיה גויסו עדי מדינה בפרשה שהסעירה את עולם הפשע.

במרץ 2016 נרצחה גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, לעיניי ילדיה כשהגיעה לרכב ונורתה מטווח אפס. שנה חולפת ואלישע סבח, שהיה עד תביעה שעדותו הובילה להרשעתו של אחד המקורבים לזגורי, אדם איטל. כעבור כחודשיים, גם קורקוס חוסל לאחר שמטען הונח ברכבו ומי שמואשם בביצוע בפועל הוא אריק איטל, אחיו של אדם. זגורי מואשם ששילח את אנשיו לרצוח את קורקוס, הירש וסבח.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
דבורה הירש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דבורה הירש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טל קורקוס. חדשות 13, אתר רשמי
טל קורקוס/אתר רשמי, חדשות 13

בתחילת נובמבר 2017 נעצר זגורי בסין ובסוף אותו חודש הוא הוסגר לישראל יחד עם עוד כמה עבריינים. בעדותו של עד המדינה בתיקי הרצח הוא טען על הדוכן כי היה חלק מחוליית החיסול כמה פעמים. זגורי כינה אותו שקרן, פסיכופת והזוי כמה פעמים וטען שההיכרות ביניהם שטחית.

זגורי נעצר לאחר הסכם הסגרה יחד עם עוד מספר עבריינים. בין היתר, מי שנעצר עם זגורי היה העבריין מיכאל מור מהצפון, שסיפק לפי כתב האישום את המטען שהתפוצץ ברכבו של קורקוס. בעדותו של עד המדינה הוא טען כמה פעמים על הדוכן כי הוא היה חלק מחוליית החיסול.

חשד לרצח באשקלון, גבר נהרג בפיצוץ מכונית. חטיבת דובר המשטרה
זירת החיסול של קורקוס/חטיבת דובר המשטרה

בחודש מאי האחרון עלה זגורי להעיד בעדות שכמעט ולא נראית בבתי משפט בישראל. תחת אבטחה כבדה הוא סיפר על ילדותו וענה להאשמות נגדו. "נולדתי בבאר שבע למשפחה נורמטיבית. למדתי ולא למדתי. היו לי חיים רגילים, פשוטים ועבדתי בעבודות מזדמנות".

על הקשר בינו לבין טל קורקוס וגרושתו דבורה הירש הוא טען כי הקשר היה רופף מאוד. "זה שקר. זה בכלל לא נכון. לא היה לי עניין איתה וביום של הרצח הייתיה בכלל עם הבת שלי והחתן שלי. ימ"ר נגב באו אליי הביתה, לקחו אותי לחקירה ואחרי שעה שחררו אותי. שמעתי על הרצח דרך התקשורת. זה לא נכון שרובין ואליושה (משה רובין ואליושה בן שלום - י"י) רצחו את דבורה. אין לנו קשר לפרשה הזו. אם היו נותנים לעד המדינה עוד 200 אלף שקל, הוא היה אומר שעורך הדין שלי רצח אותה".

כבר שבע שנים נמצא זגורי במעצר. למרות הזמן הרב, השפעתו עדיין קיימת היטב בעולם הפשע. "יש לו השפעה בעולם הפשע בנגב כי לשם 'ניבי' יש עדיין משמעות", אמר גורם במשטרה לוואלה. "ההשפעה פחתה, אבל עדיין יש לו השפעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully