וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאמנות ללביא": ארגון הפשיעה של האחים מרחובות ששולטים בשפלה

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 11:20

חיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה הוביל את האחים עמוס ואופיר לביא להשתלט על שטחים. עד מהרה, הפכו לארגון החזק ביותר בשפלה גם ברקע הסולחה עם יריב מר מהעבר, אייל נגר. כעת, המלחמה מופנית ליריבות המדממת עם "הבוס" שלום דומרני. צמרת הפשע - כתבה שנייה בסדרה

בווידאו:עמוס לביא, אייל נגר, יהודה עמר בפגישה באולם אירועים ביהוד למפגש סולחה במסגרת מאמצי הצדדים להביא לשביתת נשק והרגעה אחרי חיסולו של העבריין בני שלמה/רחובות ניוז

ארגון הפשיעה של האחים עמוס ואופיר לביא שולט כבר שנים ארוכות באזור השפלה כשלחיילי הארגון יש שם קוד: "נאמנות ללביא". בשנים האחרונות השתלטו האחים לביא על שטחים נוספים בדרום ובמרכז כשברקע רציחתו של האויב המר בני שלמה, הסולחה עם אייל נגר והמתיחות עם בעל הברית לשעבר שלום דומרני. כל אלה הפכו את האחים לביא ליעד מספר 1 של מרחב שפלה במשטרה.

צמרת הפשע - סדרת כתבות בוואלה:
"הבוס" של הדרום: כך נראית השליטה של שלום דומרני בעולם הפשע

רק לאחרונה, כחלק ממאבקי כוח בעולם הפשע באשדוד ובאשקלון, הוטמנו מטענים ונזרקו רימונים. במרחב לכיש של המשטרה, יחד עם מרחב שפלה, הבינו שבין אנשי לביא לאנשי ארגון הפשע של דומרני יש קרבות על שליטה. במשך שנים, הארגונים שהפכו יריבים היו בקואליציית פשע. בעבר היו הארגונים בברית נגד האויבים המשותפים ובעיקר נגד הארגון של בני ושלום שלמה, שחוסלו בשנים האחרונות.

עמוס לביא, אופיר לביא. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
עמוס לביא (מימין) ואופיר לביא/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

אותם חיסולים הובילו את האחים לביא להשתלט על השטחים שנותרו ריקים. זה לא נגמר כאן, ביום חתונתו של עמוס לביא הופעל מטען שגרם לפציעתם של שישה אורחים בלתי מעורבים. האירוע הפר את הקודים בעולם התחתון והאיבה בין האחים לביא, למי שהם ראו אחראים בהנחת המטען בדמות בני שלמה ואייל נגר, עלתה מדרגה. לאחר חיסולו של שלמה בסוף שנת 2022, הגיעה הסולחה הגדולה עם מי שהיה יד ימינו של שלמה, אייל נגר.

באירוע ביהוד בנוכחות רב עם ספרי תורה מכל עבר, נגר והאחים לביא ערכו סולחה לעיני כל בפברואר 2023. שנים של מלחמות בין העבריינים הגיעו לסיומן וברית פשע חדשה נכרתה בין האחים לבין היריב המר נגר, ששימש כאיש הכספים של בני שלמה וגדל עם האחים ברחובות. הארגון של האחים פועל בעיקר באזור השפלה אך עובד בשיתוף פעולה גם עם ארגוני פשיעה נוספים מהמרכז ומדרום הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עמוס לביא, אייל נגר, יהודה עמר בפגישה באולם אירועים ביהוד למפגש סולחה במסגרת מאמצי הצדדים להביא לשביתת נשק והרגעה אחרי חיסולו של העבריין בני שלמה. רחובות ניוז, אתר רשמי
עמוס לביא ואייל נגר בסולחה בתחילת שנת 2023/אתר רשמי, רחובות ניוז

כבר בשנות ה-90 לקחו הבנים אופיר ועמוס את המושכות ומתוך תחושת שליחות ואחריות העצימו את פעילות הארגון ועל הדרך הבעירו את השפלה וזרעו פחד אימה וטרור אצל כל מי שעמד בדרכם. עם התחזקות ארגון לביא בעולם התחתון, הם הפכו לאיום משמעותי על החוק והסדר, ולא פחות מכך, על ארגוני פשיעה אחרים כאשר בתוך פרק זמן לא ארוך, השטח התחיל לבעבע עם ניסיונות חיסול שלהם עצמם ושל יריביהם בדרום ובשפלה, פיצוצי מטענים, השלכות רימונים ואירועי ירי. השיא הגיע כשאנטון רומן, פעיל מרכזי בארגון של האחים לביא, הפך לסוכן משטרתי שהוטמע בשורות ארגון הפשיעה ונרצח. עמוס לביא, המכונה "עמוס הקטן", הורשע בהסדר טיעון בעבירות של קשירת קשר ומתן אמצעים לרציחתו של רומן ונגזרו עליו תשע שנות מאסר.

כיום, שני האחים מחוץ לכלא. הם הוחזקו לסירוגין בשנים האחרונות ובמשטרה מנסים כל העת לפורר את הארגון ולהכניס את חבריו מאחורי סורג ובריח. אם בעבר, תחומי העיסוק של חברי הארגון היו פשוטים לאכיפה וניטור משטרתי, כיום גם התחכום וגם הפחד הוביל את הארגון להתעסק גם בעסקים כביכול חוקיים ולגיטימיים, כמו למשל צ'יינג'ים, סופרמרקטים, חנויות ירקות ועוד, בעיקר באמצעות "קופים". אל מול פעילות הארגון במישור העסקי, במשטרה החליטו לאמץ את המתכונת המוכרת והיעילה לא פחות של תקיפה כלכלית נגד ארגון לביא, קרי, שיתוף פעולה בין זרועות, משרדי ממשלה, רשות המסים, חברת חשמל, פרקליטות, משרד הבריאות וכל גוף ממשלתי שיכול לסייע באכיפה והפסקת הפעילות "הלגיטמית".

העבריין שהפך לסוכן ונרצח. אנטון רומן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העבריין שהפך לסוכן משטרתי ונרצח. אנטון רומן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם העימות עם ה"בוס" של הדרום, ראש ארגון הפשע שלום דומרני, הפך גלוי יותר לאחרונה. בני הברית לשעבר נמצאים במלחמה של ממש ולמלחמה הזאת נוספו גם כנופיית "השלושה" שבראשה עומדים דין בן פורת, רזיאל רווח ודניאל מלסה, שהתנגדו לסולחה של נגר עם האויבים של בני שלמה והם גם נמצאים במאבקים שכוללים ניסיונות חיסול מול חיילי ארגון הפשע של האחים לביא.

הארכת מעצר, שלום דומרני, 30 ביוני 2016. שי מכלוף
שלום דומרני/שי מכלוף

פריצת מלחמת חרבות ברזל הביאה בהתחלה לרגיעה מסוימת ברחובות, תרתי משמע. הצפת כוחות המשטרה בשטח ועירנות שיא מצד הציבור אילצו את ארגוני הפשיעה לקחת צעד אחורה ולצמצם פעילות פלילית, אך המציאות חזקה מכל ולאט לאט בארגוני הפשיעה שבו לפעילות מבצעית עם חזרתם של אירועי הירי, יידוי מטענים וכל הנלווה. במשטרה מזהים גם עלייה בשימוש באמל"ח, שמקורו בצה"ל, בשירות ארגוני פשיעה אך אלה עוסקים בעיקר, עדיין, בהצטיידות והיערכות לבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully