וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין עמוס לביא הורשע בתכנון רצח הסוכן המשטרתי ברחובות

10.12.2019 / 14:47

בית המשפט המחוזי גזר על לביא תשע שנות מאסר ועל דוד פילוס שש שנים בגין קשירת קשר ומתן אמצעים לרצח אנטון רומן ב-2017. השניים תככנו להוביל את הסוכן במרמה למקום מבודד כדי להרוג אותו, ואף סיפקו רכב שישמש לביצוע התכנית. משפטו של רומן אגרונוב, שנאשם ברצח, נמשך

האקדח שבו השתמשו לרצוח את הסוכן הסמוי/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יוסי אלטר

בית משפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע היום הרשיע היום (שלישי) את עמוס לביא ("עמוס הקטן") ודוד פילוס בקשירת קשר ומתן אמצעים לרצח הסוכן המשטרתי אנטון רומן ב-2017. במסגרת הסדר הטיעון עם השניים, על לביא ייגזרו תשע שנות מאסר בפועל, ועל פילוס שש שנים. בנוסף, הם יפצו את את משפחתו של רומן ב-70 אלף שקלים. משפטו של רומן אגרונוב, שנאשם בביצוע הרצח עצמו, ממשיך להתנהל.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו השניים, הם תכננו להוביל את הסוכן רומן במרמה למקום מבודד בפרדס, סמוך לשכונת קריית משה ברחובות, כדי להרוג אותו. ב-14 ביוני 2017, הורה לביא לקבוע עם רומן פגישה בנימוק שקרי לפיו עליהם לעשות עבודה ביחד. הפגישה נקבעה, ופילוס ולביא ביצעו יחד עם כמה אנשים אחרים סיור שטח בפרדס, שם דנו באפשרויות השונות לפגוע ברומן. בהמשך, סיפקו לביא ופילוס רכב שישמש לביצוע התכנית. למחרת, בשעות הערב, נרצח רומן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נורה למוות מטווח קצר באזור התעשייה ברחובות. רומן/מערכת וואלה, צילום מסך

רומן נשלח ליותר מ-40 משימות בין אנשי ארגון הפשיעה של האחים לביא והציל עשרות בני אדם עד לסופו הטרגי. גופתו נמצאה עם עשרות קליעים בתוכה בשדה סמוך לאזור התעשייה רחובות. הפעלתו של רומן נחשבה להצלחה כבירה, לאחר שימ''ר מרכז הצליח להכניס אותו לצמרת הארגון ולמנוע, פעם אחר פעם, חיסולים המזוהים עם הארגון של בני שלמה. עד עתה, לא ברור אם רומן שילם בחייו מאחר שנחשף על ידי אנשי הארגון או מסיבה אחרת. יומיים לפני שנרצח רומן, הגיעו עבריינים מדרום הארץ לאחים לביא, שבארגונם פעל כסוכן, והזהירו אותם כי הוא בוגד בהם.

עוד בוואלה!

חברי ארגון הפשע נחשפו על ידי הסוכן הסמוי שחוסל - והורשעו

לכתבה המלאה
עמוס לביא החבר בארגון פשיעה.. מערכת וואלה! NEWS
הורה לקבוע עם רומן פגישה שתוביל למותו. עמוס לביא/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully