וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שהוסגר לארה"ב הורשע בתקיפות מיניות של בת 15

10.12.2019 / 8:47

לפני 15 שנים נעצר משה ג'ורנו בפנסילבניה בחשד שאנס נערה. הוא נמלט לישראל ולאחר שאותר על ידי ה-FBI, הוסגר לבסוף לארה"ב בתום מאבק משפטי בארץ. הוא הורשע במסגרת עסקת טיעון בארבע עבירות של תקיפה מינית

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: המשטרה עצרה חשוד באונס שאירע לפני כעשור ברעננה)

בית המשפט בארצות הברית הרשיע אתמול (שני) את משה ג'ורנו, תושב אופקים שהוסגר בפברואר השנה מישראל לארצות הברית ממנה נמלט ב-2004, לאחר שנחשד באונס של נערה בת 15. בעסקת טיעון שהושגה בין פרקליט המחוז דניאל קדי לסנגורו של ג'ורנו, חזרה בה התביעה מהאישום בעבירת האונס, נמחקה עבירת הדחת הקטין, והוא הודה בארבע עבירות של תקיפה מינית, גם בנסיבות מחמירות, שחלקן מקבילות לעבירת אינוס בישראל.

ג'ורנו, בן ה-54, הכחיש עד כה במשך 15 שנה את האישומים שיוחסו לו. ה-FBI מצא אותו בישראל בשנת 2009, דרך חשבון פייסבוק שפתח, ובתום מאבק משפטי ארוך שניהל בארץ הוא הוסגר לארצות הברית. "אין להשלים עם הפיכתה של מדינת ישראל למקלט לעבריינים", קבע בית המשפט המחוזי בירושלים.

סנגוריו של ג'ורנו, עו"ד אביגדור פלדמן, תומר נוה וימימה אברמוביץ', שייצגו אותו בבית המשפט העליון, עשו שימוש בחוק הלאום וטענו כי מחמת יהדותו ובהיותו אזרח ותושב מדינת ישראל, גובר החוק על חוק ההסגרה, ומחייב להורות על ריצוי עונשו בישראל, ככל שיורשע ויישלח לכלא. "חוק הלאום לא נועד לייבא עבריינות יהודית לישראל", קבעו השופטים נעם סולברג, ענת ברון ועופר גרוסקופף. השלושה דחו את הערעור וסללו את הדרך להסגרה לה המתינה ארצות הברית שנים ארוכות.

משה ג'ורנו, שהוסגר לארצות הברית בחשד לאונס בת 15 בפנסילבניה בשנת 2004. -, אתר רשמי
הכחיש עד כה במשך 15 שנה את האישומים שיוחסו לו. משה ג'ורנו/אתר רשמי, -

סגן השריף במחוז אלגייני בפנסילבניה, הדגיש בפני התקשורת והנערה, שהיום היא אישה בת 30, כי כל אותן שנים רשויות החוק לא שכחו אותה ולא שכחו את התיק הזה. ב-FBI אמרו לתקשורת כי ייתכן וג'ורנו סבר שיוכל לעשות מה שהוא רוצה במקום אחר בעולם, אם רק יסתלק ממערב פנסילבניה, אבל ל-FBI "יד ארוכה".

בארצות הברית ציינו לשבח את שיתוף הפעולה בין הרשויות השונות, ובכלל זאת הרשויות בישראל. גזר הדין יינתן בחודש מרץ בבית המשפט בפיטסבורג, ובגין העבירות החמורות בהן הורשע לפי הודאתו צפוי לו עונש מאסר ארוך. בנוסף לכך, במקביל להליך הפלילי, תבעה אותו הנערה גם בהליך אזרחי.

עוד בוואלה!

מפענוח רצח נועה אייל עד האונס ברעננה: כך התפתחו בדיקות ה-DNA

לכתבה המלאה
משה ג'ונרו מובל באזיקים בארצות הברית. -, צילום מסך
"יד ארוכה". סוכני FBI עם ג'ורנו לאחר הסגרתו/צילום מסך, -

האונס התרחש לפני 15 שנים, כשהנערה בת ה-15 הגיעה עם חברה לחנות הבגדים של ג'ורנו, "מו-גיר", ברובע דורמונט של מטרופולין פיטסבורג. ג'ורנו הכיר את הנערה מביקוריה הקודמים בחנות. לפי המיוחס לו, הוא הציע לה ולחברתה שיזוף בחינם בתאים שבחנות הסמוכה והשתיים נענו להצעה. הנערה סיפרה לאחר מכן שכאשר הגיעו לחדרי השיזוף, הכניס אותה ג'ורנו אל חדר רחוק מהחדר שאליו נכנסה חברתה, שם גילתה כי אינה יכולה לסגור או לנעול מאחוריה את הדלת.

לדבריה, הוא נכנס אל החדר, ביצע בה מעשים מגונים ואנס אותה. הנערה סיפרה שניסתה להרחיק אותו ממנה, אך לא הצליחה. בתום מעשיו, ניסה ג'ורנו לשדל אותה למגע מיני נוסף ואף איים עליה שלא תספר לאיש. הנערה דיווחה לאמה עוד באותו יום, ונגד ג'ורנו נפתחה חקירה והוא נעצר. לבית המשפט בעיר הוא הובא למחרת כשהוא אזוק, טען שהנערה "התחילה איתו", ושוחרר בערבות. זמן קצר אחר כך עלה על טיסה לישראל, ונמלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully