וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ארגון הפשע נחשפו על ידי הסוכן הסמוי שחוסל - והורשעו

22.1.2019 / 23:50

אנשי ארגון הפשע של האחים לביא הורשעו בקשר קשר לפשע ואחזקת נשק. הם נחשפו על ידי הסוכן המשטרתי אנטון רומן, שפעל ביניהם ואף הצליח לסכל פיגועים רבים, בהם פיגוע מרכזי באשדוד סמוך לבית ספר. רומן נורה מטווח אפס לאחר שנודע לארגון כי הוא סוכן סמוי

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (שלישי) במסגרת הסדר טיעון את עמוס לביא, רומן אגרונוב, דוד פלוס, צח ברקוביץ, רוסלן שצ'פטניוב, יבגני גולובקו ואמיר ג'אבלי, כל אחד לפי חלקו, בעבירות של קשירת קשר לפשע ואחזקת נשק. בית המשפט גזר על הנאשמים לביא, אגרונוב, פלוס ושצ'פטניוב 24 חודשי מאסר ומאסר על תנאי, על גולובקו וג'אבלי 22 חודשי מאסר ומאסר על תנאי ועל ברקוביץ 18 חודשים ומאסר על תנאי. הנאשמים נחשפו באמצעות אנטון רומן, סוכן סמוי שהוחדר לארגון הפשע של האחים לביא, ונרצח.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מחדל רצח הסוכן: נחשף לפני שחוסל ובמשטרה גילו על כך בדיעבד
48 שעות לפני חיסול הסוכן: האחים לביא הוזהרו - "הוא בוגד בכם"
סיכל מגה-פיגוע פלילי ליד בית ספר: פעילות הסוכן הסמוי שחוסל נחשפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגשת כתב האישום נגד המעורבים ברצח רומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש יוני 2017 נורה למוות מטווח אפס הסוכן הסמוי, אנטון רומן, שנשלח ליותר מ-40 משימות בין אנשי ארגון הפשיעה של האחים לביא והציל עשרות בני אדם עד לסופו הטרגי. גופתו נמצאה עם עשרות קליעים בתוכה בשדה סמוך לאזור התעשייה רחובות. הפעלתו של רומן נחשבה להצלחה כבירה, לאחר שימ''ר מרכז הצליח להכניס אותו לצמרת הארגון ולמנוע, פעם אחר פעם, חיסולים המזוהים עם הארגון של בני שלמה. עד עתה, לא ברור אם רומן שילם בחייו מאחר שנחשף על ידי אנשי הארגון או מסיבה אחרת. יומיים לפני שנרצח רומן, הגיעו עבריינים מדרום הארץ לאחים לביא, שבארגונם פעל כסוכן, והזהירו אותם כי הוא בוגד בהם.

רומן המנוח שימש כסוכן משטרתי אשר פעל כנגד שישה מהנאשמים ואחרים וחשף את השתייכותם לארגון הפשע של האחים לביא. לפי כתב האישום, החל מתחילת שנת 2017 קשרו הנאשמים קשר לבצע חיסולים במסגרת פעילותם בעולם התחתון. בסביבות חודש מרץ 2017 תכנן ברקוביץ לפגוע בבני שלמה. רומן נשלח עם עבריין נוסף לערוך סיור מקדים סביב ביתו של שלמה, ועל פי התכנית, היו אמורים המתנקשים להתחפש לשוטרי יס"מ, להגיע לביתו ולפתוח באש. לאחר שברקוביץ תכנן את האירוע יחד עם הסוכן, הציע לחבריו להצטרף לביצוע הסיכול תמורת תשלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשד בידי ארגון הפשיעה כמי שמשתף פעולה עם המשטרה. אנטון רומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף מרץ סיפקו אגרונוב, ברקוביץ ואדם נוסף לרומן את מדי המשטרה לצורך ביצוע המעשה. מספר ימים לאחר מכן נסעו אגרונוב, פלוס ואדם נוסף ליפו לשם הצטיידות בכלי נשק, שם פגשו את ג'אבלי, שהעביר להם אקדח עטוף בגרב. ואולם, רומן הצליח לשכנע את הבכירים בארגון הפשיעה כי לא ניתן להוציא את התכנית לפועל משום שהבית מוקף מאבטחים ומצלמות, והחיכוך בין היס"מניקים המדומים למאבטחים יתרחש עוד לפני שיגיעו ליעד.

שבוע לאחר מכן, פנה אגרונוב לסוכן והודיע לו כי יעד הפגיעה הוחלף וכעת בכוונתם לפגוע באלירן חובב. כעבור מספר ימים בודדים שוחח לביא עם הסוכן לגבי התכנית החדשה, בין היתר על פרטי היעד, מקום מגוריו, מועד הביצוע וכלי הנשק אותם יעביר לידיו אגרונוב. בהמשך לשיחה, העבירו אגרונוב ואדם נוסף לסוכן את האקדח על מנת שישמש בביצוע הפגיעה. ביום למחרת, לפנות בוקר, המתינו גולובקו ואדם נוסף לאיסוף במקום מפגש בטיילת בבת ים לצורך היציאה לביצוע החיסול. בשלב מסוים, בהוראת אגרונוב, עודכנו השניים על דחיית ביצוע התכנית.

הבניין שבו נמנע מגע פיגוע באשקלון 11.9.17. גוגל מפות, רויטרס
הבניין שהיה אמור להתפוצץ על יושביו. הירמוך 10 באשדוד/רויטרס, גוגל מפות

לאחר דחיית תכנית החיסול, יום למחרת, נפגשו הנאשמים לביא, אגרונוב, פלוס ושצ'פטניוב, וכן אדם נוסף ורומן, ושוחחו אודות אפשרויות פגיעות נוספות באנשים נוספים מארגוני פשע. בהמשך הודיעו אגרונוב, שצ'פטניוב ואדם נוסף לסוכן שהוחלט לפגוע באבי עמר, ולצורך זה יבצע שצ'פטניוב למחרת היום סיור לבדיקת השטח. אגרונוב, שצ'פטניוב, אדם נוסף והסוכן שוחחו אודות קשיים בביצוע התכנית, ואגרונוב הודיע לסוכן להחזיר את האקדח והמדים שקיבל לצורך ביצוע הפגיעה. למחרת, בהמשך להנחיה, החזיר הסוכן את הנשק והמדים והם הוחבאו באזור ביתו של לביא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני משפחת לביא בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully