וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבוס" של הדרום: כך נראית השליטה של שלום דומרני בעולם הפשע

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 11:21

האיש שגדל באשקלון והחל את חייו בעולם הפשע בגניבת חול והימורים באינטרנט מעסיק כבר יותר משני עשורים את המשטרה: השותפים שהפכו לאויבים, הרצון לנקום במי שניסה לחסל את בנו והבריתות החדשות שכרת עם כנופיות ברחבי הארץ. צמרת הפשע - סדרת כתבות חדשה בוואלה

בווידאו: ניסיון החיסול ב אולם האירועים אשדוד אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כבר יותר מ-20 שנה ששלום דומרני נחשב לאחד היעדים המרכזיים של משטרת ישראל. "הבוס" - כך מכנים אותו בעולם הפשע. בימ"ר לכיש, דומרני ואנשי ארגונו מהווים בהחלט כיעד המרכזי ביותר.

שלום דומרני גדל באשקלון ועל פי המודיעין של המשטרה, כבר בתחילת שנות ה-2000 הוא הפך לדמות משפיעה ודומיננטית בעולם הפשע. בתחילת דרכו, לפי המשטרה, התעסק דומרני בגניבת חול, הימורים באינטרנט וסחיטה. לא חלף זמן רב עד שהחלו חיסולים רבים של עבריינים יריבים וגם שותפים לשעבר מיוחסים על ידי המשטרה לארגונו של דומרני, אך ברובם כלל לא הוגש כתב אישום.

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה
שלום דומרני/מערכת וואלה, בני בן סימון

דומרני הפך את ארגונו עם השנים לחזק ביותר באזור לכיש בשיתוף עם ארגוני פשע במרכז ובצפון. גם נסיונות חיסול של אויביו נחלו כישלון וגבו לפני יותר מעשור את חייה של שקד שלחוב, צעירה מאשקלון שכלל אינה קשורה לעולם הפשע. יריביו חשבו שדומרני נמצא ברכב יחד עם הנהג שלו וניסו לחסלו. שלחוב שילמה בחייה עקב מלחמות הפשע.

מי שהיה במשך שנים איש הכספים של הארגון ומקורבו של דומרני הוא ראש ארגון הפשע בני שלמה, שחוסל באוקטובר 2022. בעולם הפשע, שלמה כונה "המוח", אך הוא עבר צד ופתח ארגון פשע מתחרה. עד מהרה החלו הארגונים של שלמה ודומרני בקרב חיסולים שגרמו לאזור לכיש להיראות כמו המערב הפרוע ותושבים רבים חששו על חייהם.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
זירת חיסול בתחנת דלק, אזור, 3 באוקטובר 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת החיסול של בני שלמה באוקטובר 2022/פלאש 90, אבשלום ששוני

בזמן שדומרני בכלא לאחר שחתם על עסקת טיעון והורשע בניסיונות רצח, שלמה החל "להשתלט" על שטחים של יריבו המר וארגונו התחזק. כשדומרני השתחרר לאחר שנים מהכלא, רחובות הדרום שוב הפכו לזירת קרב ועבריינים משני הצדדים חוסלו. בני שלמה כאמור חוסל לפני כמעט שנתיים ומאז ביסס דומרני שוב את שליטתו באזורים נוספים.

במהלך מלחמת הכול בהכול, מתנקש הקשור למאפיה הקווקזית ניסה לחסל את בנו של שלום דומרני, ניסים המכונה "נינה", שנפצע קשה. גם במשטרה וגם בעולם הפשע לא הבינו את ניסיון החיסול משום שבנו של דומרני יצא מעולם הפשע, לא היה קשור כבר לארגונו של אביו וחזר לחיות חיים נורמטיביים. מאז ניסיון החיסול, במשטרה מעריכים כי שלום דומרני שם לנגד עיניו מטרה אחת מעל הכול - "נקמה" במי שניסה לחסל את בנו.

ניסים דומראני, בנו של שלום דומרני. פייסבוק, צילום מסך
נפצע קשה. ניסים דומרני, בנו של שלום/צילום מסך, פייסבוק

בזמן שדומרני ישב בכלא, בני ברית - האחים אופיר ועמוס לביא מרחובות, ניהלו את עסקיו. לאחר חיסולו של שלמה, האויב המשותף של דומרני והאחים לביא, שני הארגונים הפכו גם הם ליריבים. הסולחה הגדולה של האחים לביא עם אייל נגר, מי שהיה יד ימינו של שלמה, ומנגד של דומרני עם כנופיית "השלושה", הזרוע המבצעית של בני שלמה, הביאה למלחמות נוספות בין שני הארגונים.

על פי גורמים במשטרה, היחידה המרכזית במרחב לכיש עוקבת מקרוב אחר הנעשה בארגונו של דומרני ועל הקואליציות השונות, שאותן הוא מרכיב עם גורמים עברייניים אחרים. הגורמים מסבירים שישנם לא מעט סיכולי חיסולים שנעשים מדי שבוע בעקבות ניסיונות שונים בין הצדדים להוציא לפועל כוונות פגיעה. הפעילות הסמויה והגלויה של המשטרה נותנת אותותיה ברמת השטח, שכן במהלך השבועות האחרונים חשפה ונטרלה המשטרה 3 מטעני חבלה שהוצמדו לרכבים ויועדו לחסל עבריינים שלוקחים חלק פעיל בתוך ארגוני הפשיעה הפועלים בעיר אשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully