וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמרת הפשע: ארבעת האחים שהפכו לאימת הצפון

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 11:20

ארגון אבו לטיף הצליח לשלוח את זרועותיו גם לאזורים נוספים בארץ כשארבעת האחים מהכפר ראמה שולטים בארגון ביד רמה. סחיטה באיומים, שכלול שיטת הלבנת הכספים ועד רצח - אלה רק חלק משיטות הפעולה שיוחסו לאנשי הארגון | צמרת הפשע - כתבה שלישית בסדרה

פשיטה על מתחמים של ארגון פשע אבו לטיף בכפר ראמה וסאג'ור/דוברות המשטרה

הארגון של משפחת אבו לטיף נחשב כבר זמן רב לארגון הפשע החזק ביותר באזור הצפון. עד מהרה, הארגון התפשט לאזורים נוספים בארץ והצליח להעסיק לא רק את היחידה המרכזית של מחוז צפון אלא גם יחידות ארציות במשטרה כדוגמת יאחב"ל, יאח"ה, יאל"כ ועוד. ארבעה אחים ממשפחה דרוזית מהיישוב ראמה שממזרח מכרמיאל מחזיקים את המושכות של הארגון כשמי שנחשבים למנהיגי ארגון הפשע הם לטיף ונידאל אבו לטיף. בינואר השנה הורשע נידאל ו-12 מעורבים נוספים בעבירות כלכליות חמורות וחלק מהנאשמים כבר נידונו למאסר.

צמרת הפשע - כתבות קודמות בסדרה:
"נאמנות ללביא": ארגון הפשיעה של האחים מרחובות ששולטים בשפלה
"הבוס" של הדרום: כך נראית השליטה של שלום דומרני בעולם הפשע

האחים אבו לטיף. 08 בפברואר 2022. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האחים המנהלים את ארגון אבו לטיף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

הארגון מתמקד בסחיטה באיומים, הלבנת כספים ועבירות מס. לאחרונה ייחסה המשטרה לחברי הארגון את רצח פטין קיזל ממרר, בן דודו של ראש העיר ד"ר תאיר קיזל. לארגון גם אחיזה בתוך השלטון המקומי: לפני שנה הוגש כתב אישום בגין סחיטה באיומים נגד ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף שהוא קרוב משפחה של האחים המנהלים את ארגון הפשע.

בכתב האישום נטען כי הוא ניצל את מעמדו הציבורי לעזור לארגון הפשע לגבות חובות ולהתערב בסכסוכים בין עבריינים. למרות כתב האישום נגדו, אבו לטיף נבחר שוב לראשות המועצה המקומית בבחירות שהתקיימו בתחילת השנה לאחר שאף מועמד לא התמודד מולו.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
שאוקי אבו לטיף, ראש המועצה המקומית ראמה בדיון הארכת מעצרו. ללא, אתר רשמי
שאוקי אבו לטיף/אתר רשמי, ללא

הייחודיות של ארגון אבו לטיף ואולי הקושי הגדול בפירוק הארגון שהפך לאימת תושבי הצפון אך לא רק הוא בין היתר בשל ערך הנאמנות בין חבריו המבוסס בעיקר על קשרי משפחה, בנוסף, מדובר במשפחה גדולה ורב גונית, אלה שבחרו בעולם הפשע ואלה שומרי חוק, משרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון.

יש מי שמדבר על תחכום ועורמה שבה פועלים אנשי הארגון, בפעולות הסחיטה והפשע שהם מבצעים, המידור בין החיילים וגם ואולי החשוב ביותר, האופן שבו מלבינים אנשי הארגון מאות אלפי שקלים בכל חודש, באמצעות שימוש במטבעות דיגיטליים, חברות קש ועוד. זו שיטה שצריך להודות שמרבית ארגוני הפשיעה אימצו מזמן, אבל בארגון אבו לטיף נמצאים תמיד צעד אחד לפני כולם, משטרה וקולגות.

נידאל אבו לטיף בבית המשפט. פלאש 90, פלאש 90
נידאל אבו לטיף בבית המשפט/פלאש 90, פלאש 90

שיתופי פעולה בין אבו לטיף לארגונים אחרים אינם מהתכונות הבולטות שלו. הם מצידם מעדיפים לשמור מרחק אלה מאלה, אולי כסוג של שמירת סטטוס קוו, באזורים ותחומי "העיסוק" בשליטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully