וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה התפארה בתיק מפואר נגד ארגון פשיעה, אך על המורשעים נגזרו עונשים מקלים

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 22:54

פרשת "המיליארדר השחור" נחשבה בזמנו לתיק הדגל משטרת הצפון, היא עסקה בפשעים אלימים ולהעלמת הכנסות בגובה שני מיליארד שקלים. אולם הפרקליטות חתמה ההסדר עם הנאשמים במסגרתו סעיף חמור ימחק מכתב האישום. גזר דינם היה כ-20 חודשי מאסר וקנסות

בווידאו: פעילות משטרת ישראל נגד ארגון הפשיעה אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל היום (שני) לפחות 20 חודשי מאסר בפועל על שלושה נאשמים שהורשעו יחד עם נידאל אבו לטיף בעבירות של סחיטה באיומים ובשורה של עבירות כלכליות נוספות. על שני נאשמים נוספים הוטלו שמונה חודשי מאסר, אותם הם כבר ריצו במעצרם ולכן ישוחררו.

בחקירת חקירת המשטרה, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת ההון את הפרשה שמכונה פרשת "המיליארד השחור", נחקרו מעל 400 עדים ונאספו יותר מ-200 קלסרים של חומרי חקירה. מחומר החקירה עלה כי במסגרת פעילותם של הנאשמים, לא דווחו הכנסות בסך כשני מיליארד שקלים. בנוסף לנידאל אבו לטיף, 12 נאשמים נוספים כבר הורשעו בסחיטה ואיומים ובעבירות כלכליות חמורות.

תחילה, הוגש נגד הנאשמים כתב אישום חמור בהרבה, שמייחס להם גם חברות בארגון פשע. אך במסגרת הסדר עם הפרקליטות עבירות חמורות אלו נגרעו מכתב האישום הסופי. לאחר ההסדר ותיקון כתב האישום, השלושה הודו במיוחס להם והורשעו.

האחים אבו לטיף. 08 בפברואר 2022. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האחים אבו לטיף. נאשמים המזוהים עמם הורשעו בסחיטה באיומים ועבירות כלכליות נוספות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בהתאם להסדר הטיעון, ממרץ 2019 ועד נובמבר 2021 הנאשמים נידאל אבו לטיף, פאדי ערטול, ואסים ערטול, שאדי ערטול, חאלד אסלן ומכרם טנוס, סחטו את א', הטילו עליו אימה ודרשו ממנו דרישות כספיות רבות. סך כספי הסחיטה נאמד בכ-2.5 מיליון שקלים.

בנוסף, החל משנת 2018 נידאל ופאדי נתנו שירותי אשראי, ללא רישיון, באמצעות נותן שירותים פיננסיים בשם "סנד לחלפנות". בכחלק מהפעילות העסקית נוכו באמצעות הצ'יינג' "סנד לחלפנות" המחאות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים.

כמו כן, כפיר לביא, הבעלים של צ'יינג' בשם "די.אי.אס קונטו" בע"מ, הורשע בעבירות הלבנת הון בהיקף של למעלה מ-186 מיליון שקלים, אותן ביצע ביחד עם פאדי במסגרת כרטסת שפתח על שם "סנד לחלפנות". עוד הורשע כפיר לביא בעבירות הלבנת הון נוספות בהיקף של כ-9 מיליון שקלים, ביחד עם שריף ערטול. במסגרת הפרשה הורשע גם רואה החשבון פריד מחול, הבעלים של צ'יינג' נ.מ.ר.ה בעבירות הלבנת הון שביצע בהיקף של יותר מ-318 מיליון שקלים, אותן ביצע ביחד עם פאדי במסגרת כרטסת על שם "סנד לחלפנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מכוניות יוקרה של משפחת הפשע אבו לטיף. דוברות משטרת ישראל
הסדר טיעון גרם להסרת עבירות השתייכות לארגון פשע מכתב האישום. מכוניות יוקרה של משפחת הפשע אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל על פאדי ערטול 28 חודשי מאסר בפועל, קנס כספי בסך 25 אלף שקלים וחילוט כספי בסך 3.5 מיליון שקלים. גזר הדין שניתן לואסים ערטול הינו ריצוי 20 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי בסך 13,000 שקלים. על חאלד אסלן הוטלו 26 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 610 אלף שקלים. על שני נאשמים נוספים - חאלד אבו לטיף ושריף ערטול, הוטלו שמונה חודשי מאסר בפועל אותם הם כבר ריצו בעת מעצרם.

מטעם עו"ד איתי בר עוז, שמייצג את הנאשם פאדי ערטול נמסר בתגובה: "התיק שהחל בקול תרועה רמה כפרשיית "המיליארד השחור", והיה תיק הדגל של ימ"ר צפון, קרס לחלוטין, נמחקו ממנו העבירות החמורות, והסתיים בענישה מתונה. יחד עם זאת העונש לא פשוט עבור פאדי, אדם נורמטיבי לחלוטין שרק רוצה לשוב לחיק משפחתו. אנו נלמד את גזר הדין ונשקול את צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully