וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחטו, הלבינו הון והשתלטו על עסקים: כתבי אישום נגד 11 בכירים בארגון אבו לטיף

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 12:23

הפרקליטות הגישה כתב אישום גם נגד ראש משפחת הפשע, נידאל אבו לטיף. במהלך החקירה הוחרמו כסף ורכוש ביותר מ-100 מיליון שקלים, נחקרו יותר מ-400 עדים ונאספו יותר מ-200 קלסרים שבהם מידע על העבירות

בווידאו: פעילות משטרת ישראל נגד ארגון הפשיעה אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

כתבי אישום הוגשו היום (שישי) נגד 11 בכירים בארגון הפשיעה אבו לטיף, כחלק מפרשת "המיליארד השחור", ביניהם נגד ראש המשפחה, נידאל אבו לטיף. על פי האישומים, חברי הארגון, סחטו באיומים, ביצעו עבירות מס שונות, הלבינו כספים והשתלטו על עסקים באופן לא חוקי. בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל צוין כי "במעשיהם הוכיחו המשיבים זילות מוחלטת בחוק, במערכת המשפט וברשויות אכיפת החוק".

במהלך החקירה של ימ"ר צפון פשטו שוטרים המשטרה על מתחמי המשפחה ותפסו כסף ורכוש ביותר מ-100 מיליון שקל. עד כה הוגשו בפרשה 18 כתבי אישום ו-15 בקשות למעצר עד תום ההליכים של החשודים. מחקירת המשטרה, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת ההון עולה החשד כי במסגרת פעילות הארגון לא דווחו הכנסות בסך כשני מיליארד שקלים - בניגוד לחשד הראשוני, שבו העלימו הכנסות בשווי מיליארד שקלים. מתחמי החלפת הכסף שבאמצעותם בוצעו הלבנות הון, נסגרו. מדובר בחקירה רחבה בה נחקרו מעל 400 עדים ונאספו יותר מ-200 קלסרים של חומרי חקירה.

מכוניות יוקרה של משפחת הפשע אבו לטיף. דוברות משטרת ישראל
מכוניות יוקרה של משפחת הפשע אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

בני משפחת אבו לטיף חשודים בין היתר בפרשת השוחד במשרד הביטחון. על פי החשד, המעורבים ניהלו קרטל והטו מכרזים של קבלנים, עורכי דין ובעלי חברות בפרויקטים של בנייה לטובת ארגון הפשיעה של משפחת אבו לטיף מהצפון. נציג המשטרה אמר בדיון כי "הפרשייה מורכבת, מסועפת ורגישה, שחושפת תופעה רחבת היקף של תיאום מרכזים, הלבנת הון ושחיתות במשרד הביטחון. על פי החשד, החברות של הקבלנים התאגדו משנת 2016 ועד היום, ופעלו בצורה סדורה, מתוחכמת וממושכת. לדברי הנציג, החשודים הטו יותר מ-200 מכרזים בסכום מצטבר של מאות מיליוני שקלים.

"בתיאום עם גורמים במשרד הביטחון, החשודים קיבלו מידע פנים והטבות שונות", הוסיף נציג המשטרה. "הפרשייה מתנהלת כשנה, מלווה על ידי המחלקה הכלכלית, פרקליטות המדינה, בשיתוף עם רשות התחרות, מלמ"ב, מצ"ח ורשות המיסים. המרמה בפרשייה זו הינה פגיעה חמורה בבטן הרכה של מדינת ישראל והחשודים לא ראה דבר לנגד עיניהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
האחים אבו לטיף. 08 בפברואר 2022. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בני משפחת אבו לטיף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

מהחקירה עלה כי החשודים הגישו הצעות מחיר במכרזים במטרה לייצר את הממוצע שאליו כיוונו, במטרה שיגיעו אל הצעת המחיר הקרובה ביותר לממוצע. בשיטה הזאת, רימה הקרטל את משרד הביטחון וכספי המכרזים הושגו במרמה ונעשה בהם שימוש אסור.

הקרטל פעל בשיטה נוספת. אחד הקבלנים החשודים הוא בעל שליטה מלאה בחברות שהוא אינו רשום בהן והרישום הפיקטיבי נועד להציג מצג שווא בפני משרד הביטחון ולהשפיע על שיקול הדעת כאילו מתחרות חברות שונות במכרז, כאשר בפועל החשוד הוא זה שעמד מאחורי כל אותן חברות.

על פי החשד, הקרטל חבר לחברות בעלות סיווג גבוה שזכו במכרזים ובתמורה לאחוזי רווח, לקחו אחריות מלאה על ביצוע המכרז מבלי שהחברה הזוכה תהיה מעורבת, כל זאת ללא ידיעה ו/או הסכמה של משרד הביטחון ובניגוד לתנאי המכרז. במהלך המבצע הבוקר, נתפסו חשבונות בנק, נדל"ן ועוד והמשטרה תבקש את חילוטם במסגרת ההליך הפלילי נגד החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully