וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאמו מחירים והתחלקו בביצוע הפרויקטים: החשד לשוחד במשרד הביטחון

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 21:15

הוארך מעצרם של 15 חשודים בפרשת השוחד והטיית המכרזים בשווי מאות מיליוני שקלים לטובת משפחת הפשע מהצפון, אבו לטיף. נציג המשטרה הסביר כי החשודים קיבלו מידע פנים והטבות שונות בתיאום עם גורמים במשרד הביטחון. "הפרשייה מורכבת, מסועפת ורגישה"

בווידאו: הקרטל של אבו לטיף: עשרות חשודים בפרשת שוחד במשרד הביטחון/דוברות משטרת ישראל

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) את מעצרם של 15 החשודים בפרשת השוחד במשרד הביטחון. על פי החשד, המעורבים ניהלו קרטל והטו מכרזים של קבלנים, עורכי דין ובעלי חברות בפרויקטים של בנייה לטובת ארגון הפשיעה של משפחת אבו לטיף מהצפון.

בנוסף, הותר לפרסום שמות החשודים: הקבלן שרון דן בעלי חברת "יתדות", שהורשע בעבר בהפצת סרטונים אינטימיים של בנות זוגו לשעבר ונגזרו עליו שלושה חודשי עבודות שירות. משה יוסף, קבלן בנייה שחשוד בהטיית שלושה מכרזים לפחות. אלי שומרוני, קבלן בנייה, חשוד שתיאם מחירים עם חברות נוספות במכרזי משרד הביטחון תוך פגיעה בסיווג ביטחוני עם מידע שהעביר למתמודדים אחרים. "בחיים לא אעשה דבר כזה. אין חיה כזאו שאני עשיתי תיאום", הגיב שומרוני לחשדות נגדו.

החשודים הנוספים שמעצרם הוארך הם יצחק אסבט, אזרח עובד צה''ל, חשוד שקשר עם שרון בתיאום מכרזים. כמו כן, אלי גולדמן, עובד בכיר במשרד הביטחון. "תפקידו הוא שומר סף, הוא מעל בתפקידו", טוענים במשטרה. נוסף אליהם גם הוארך מעצרם של אליס דן, מיכאל קפלן, חיים מגידיש, אהרון כדורי, צחי לביא, יוסי קנר, רון אלופר, גיא פרננדז, אבי מוסקוביץ' ואבי קמר.

רכבי יוקרה, שעוני יוקרה, כסף רב במזומן, מסמכים, חותמות נתפסו בבתיהם של חשודים בניהול קרטל והטיית מכרזים של קבלנים, עו"ד ובעלי חברות בפרויקטים ומכרזי בינוי ואחזקה של משרד הביטחון. דוברות משטרת ישראל
רכבי יוקרה שהוחרמו במהלך המעצרים/דוברות משטרת ישראל

נציג המשטרה אמר בדיון כי "הפרשייה מורכבת, מסועפת ורגישה, שחושפת תופעה רחבת היקף של תיאום מרכזים, הלבנת הון ושחיתות במשרד הביטחון. על פי החשד, החברות של הקבלנים התאגדו משנת 2016 ועד היום, ופעלו בצורה סדורה, מתוחכמת וממושכת. לדברי הנציג, החשודים הטו יותר מ-200 מכרזים בסכום מצטבר של מאות מיליוני שקלים.

"בתיאום עם גורמים במשרד הביטחון, החשודים קיבלו מידע פנים והטבות שונות", הוסיף נציג המשטרה. "הפרשייה מתנהלת כשנה, מלווה על ידי המחלקה הכלכלית, פרקליטות המדינה, בשיתוף עם רשות התחרות, מלמ"ב, מצ"ח ורשות המיסים. המרמה בפרשייה זו הינה פגיעה חמורה בבטן הרכה של מדינת ישראל והחשודים לא ראה דבר לנגד עיניהם".

אתמול הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרם של עשרות חשודים ומעוכבים לחקירה ובהם קבלנים, עורכי דין, בעלי חברות, עובדים ומשרתים באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, החשודים בעבירות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות כלכליות נוספות.

האחים אבו לטיף. 08 בפברואר 2022. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משפחת אבו לטיף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

מהחקירה עלה כי החשודים הגישו הצעות מחיר במכרזים במטרה לייצר את הממוצע שאליו כיוונו, במטרה שיגיעו אל הצעת המחיר הקרובה ביותר לממוצע. בשיטה הזאת, רימה הקרטל את משרד הביטחון וכספי המכרזים הושגו במרמה ונעשה בהם שימוש אסור.

הקרטל פעל בשיטה נוספת. אחד הקבלנים החשודים הוא בעל שליטה מלאה בחברות שהוא אינו רשום בהן והרישום הפיקטיבי נועד להציג מצג שווא בפני משרד הביטחון ולהשפיע על שיקול הדעת כאילו מתחרות חברות שונות במכרז, כאשר בפועל החשוד הוא זה שעמד מאחורי כל אותן חברות.

על פי החשד, הקרטל חבר לחברות בעלות סיווג גבוה שזכו במכרזים ובתמורה לאחוזי רווח, לקחו אחריות מלאה על ביצוע המכרז מבלי שהחברה הזוכה תהיה מעורבת, כל זאת ללא ידיעה ו/או הסכמה של משרד הביטחון ובניגוד לתנאי המכרז. במהלך המבצע הבוקר, נתפסו חשבונות בנק, נדל"ן ועוד והמשטרה תבקש את חילוטם במסגרת ההליך הפלילי נגד החשודים.

עורך דין אלעד שאול ועורך דין אהרון מלכה, המייצגים את הבכיר במשרד הביטחון, מסרו בתגובה: "מרשנו משתף פעולה עם החקירה ומכחיש את החשדות, מעולם לא ביקש או קיבל שוחד ואין כל קשר בינו לבין עבירות הלבנת הון או עבירות פליליות אחרות. מדובר באדם ערכי המשרת את המדינה שנים ארוכות, בנאמנות ובמסירות מתוך תחושת שליחות ובמקצועיות ראויה להערכה. ככל שישנם גורמים עבריינים הפועלים מאחורי הקלעים, על פי החשד, אין למרשנו כל קשר אליהם ואנו סומכים על משטרת ישראל שתפעל בהגינות ובמרץ לגילוי האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully