וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם מג"ב שנהרג בפיגוע בירושלים הובא למנוחות: "תמיד עמד על המשמר"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 15:55

אסיל סואעד, שנדקר ונפגע מירי של מאבטח, נטמן ביישוב הולדתו חוסנייה שבגליל. "לא דמיינתי לעצמי שיום אחד נהיה משפחה שכולה", ספד לו אחיו, ששירת בעצמו במג"ב. מפקד פלוגתו: "הפסיפס האנושי היפה שמרכיב את הפלוגה חסר"

לווית החייל, אסיל סוואעד, שנרצח במחסום שועפאט/אלי אשכנזי, שלומי גבאי

סמ"ר אסיל סואעד, שנהרג בפיגוע אתמול במחסום שועפאט במזרח ירושלים, הובא היום (שלישי) למנוחות בכפר חוסנייה שבו גדל בהשתתפות בני משפחה ובכירים במשטרה ובמשמר הגבול.

רזיאל מוזס, מפקדו של אסיל, אמר בהלוויה כי "כל מי שהכיר אותו רק רצה לעבוד איתו ולהיות להכיר אותו. אסיל היה שוטר משכמו ומעלה וזה מה שחשוב שעם ישראל ומדינת ישראל יזכרו אותו ולא ישכחו אותו וינצרו עמוק בזיכרון שלו. הוא היה אמור לקבל את המצטיין ביום העצמאות. אין אחד שלא אהב אותו".

"אנו מתכנסים כאן היום בבית העלמין, כמשפחה שכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו", אמר המפכ"ל קובי שבתאי. "אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לא תצעדו לבד. כאבכם הוא כאבנו. אבלכם הוא אבלנו ואבלה של מדינה שלמה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע להלוויה וספד: "יש בינינו ברית חיים, לא ברית דמים. אסיל בסוף שילם בגופו מול הנרצחים השפלים האלו. המרצחים הללו לא ישברו אותנו, הוא לא ימנעו מאיתנו להיאבק ולחיות באהבה, בשמחה, בלי טרור".

הלוויתו של סמ"ר אסיל סוואעד, חוסנייה, 14 בפברואר 2023. אלי אשכנזי
ארונו של אסיל סואעד/אלי אשכנזי
הלוויתו של סמ"ר אסיל סוואעד, חוסנייה, 14 בפברואר 2023. אלי אשכנזי
היה אמור לקבל הצטיינות ביום העצמאות/אלי אשכנזי

אחיו, מוסטפא, סיפר בשיחה על וואלה! לפני ההלוויה על האובדן. "הוא היה אמור לחזור בסוף השבוע, ויחזור אלינו בארון", אמר. "אנחנו לא מעכלים את זה, אמא לא מסוגלת לעכל את הבשורה המרה. אני גם שירתי במג"ב ולא דמיינתי לעצמי שיום אחד נהיה משפחה שכולה".

מפקד פלוגתו של סואעד, רפ"ק רביע קורדאב, ספד לו: "זהו יום אבל עבור משפחת משמר הגבול, משטרת ישראל ועם ישראל כולו. אני עומד כאן היום ומסרב להאמין שאתה אינך עוד איתנו, אסיל. הפסיפס האנושי היפה שמרכיב את הפלוגה חסר מאתמול בערב וכבר לא יהיה שלם כפי שהיה ודמותך לא מפסיקה לרצד לנגד ענינו - אדם חייכן, חינני, טוב לב, נעים לכל סובביך ומיוחד במלוא מובן המילה. כל מה שיאמר כאן היום, לא יוכל לתאר את דמותך ומי שאתה עבורי ועבור כל מפקדי ולוחמי הפלוגה".

"היית הראשון שמתנדב לכל משימה, תמיד עומד על המשמר, נלחם ומגן. נותן מעצמו את כל כולו והכול תמיד בחיוך ענק. מיומך הראשון בפלוגה בלטת ביכולות המקצועיות שלך, בהובלה ובהנהגה, סחפת אחריך את כולם בצניעות, בענווה, ברוגע ובשלווה", המשיך קורדאב. "בחרת להתנדב לשירות משמעותי ואף ראית בשליחות הזו דרך חיים: תכננו שתצא לקורס מ"כים ותוביל אחריך לוחמים ולוחמות שיהיו בדמותך. שעות ספורות לפני אותו אירוע ארור שגזל את חייך, קיימנו דיון לבחירת מצטיינים ליום העצמאות ובמסגרתו נבחרת אתה על ידי כלל המפקדים פה אחד כמצטיין לקבלת דרגה במעמד המתוכנן, כהוקרה על עשייתך למען ביטחון המדינה".

מנחמים את מוסטפא אחיו של אסיל סואעד שנפל במחסום שועפאט, חוסנייה, 14 בפברואר 2023. אלי אשכנזי
ניחום האבלים בכפר חוסנייה/אלי אשכנזי

אתמול נקבע מותו של סואעד. בן ה-22 עלה לבדיקת אוטובוס שגרתית כשמחבל בן 13 התנפל עליו ודקר אותו, מאבטח אזרחי שהיה עמו בבדיקה ירה לעבר המפגע, ופגע גם בלוחם. חבריו בפלוגה במשמר הגבול סיפרו על אדם "הכי שמח, תמיד סייע ועוזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה". סועאד התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה, שבסיומו נלחם בכדי לחתום קבע באותה הפלוגה שבה גדל.

עוד עלה מהחקירה כי הלוחם הבחין בחבורת ילדים בתוך קבוצה של מבוגרים באוטובוס. הוא ביקש מאחד מהם להזדהות, וזה בתגובה שלף סכין ודקר אותו. כעת, המחסום נסגר לתנועה ועשרות לוחמי מג"ב הגיעו לתגבר את הכניסה למחנה הפליטים. כוחות משטרה עיכבו כמה מבני משפחתו של המחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully