וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור הילדים: מוסתים ברשתות החברתיות - ומבצעים פיגועים

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 11:08

שלושה מהפיגועים בשבועות האחרונים בירושלים בוצעו על ידי בני 13 ו-14 ממזרח העיר, הניזונים מההסתה בטיקטוק ובבתי הספר. על רקע גל הפיגועים, המשטרה בירושלים עצרה ארבעה נערים ממזרח העיר בחשד להסתה ובתמיכה בטרור

בווידאו: סרטוני הסתה בטיקטוק/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחד המאפיינים הבולטים של גל הטרור הנוכחי בירושלים הוא גילם הצעיר של המחבלים - בני נוער פלסטינים ממזרח העיר, המושפעים בין היתר מההסתה ברשתות החברתיות ומהתכנים הנלמדים בבתי הספר. שלושה מהפיגועים האחרונים בעיר בוצעו על ידי בני 14 ו-13, פרופיל המקשה על סיכול הפיגועים מבעוד מועד.

אתמול נהרג לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סואעד, בן 22, מירי של מאבטח אזרחי במהלך פיגוע במחסום שועפט שבמזרח ירושלים, בזמן בדיקת אוטובוס. המחבל, בן 13 משועפאט, נורה ונפצע קל. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל שלף סכין ודקר את הלוחם, ומאבטח אזרחי שהיה איתו בזמן הבדיקה ירה לעבר המחבל - ופגע גם בלוחם. צוות רפואה שהגיע לזירה פינה את הלוחם תוך מאמצי החייאה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותו.

עוד עלה מחקירה כי הלוחם הבחין בחבורת ילדים בתוך קבוצה של מבוגרים באוטובוס. הוא ביקש מאחד מהם להזדהות, וזה בתגובה שלף סכין ודקר אותו. כעת, המחסום נסגר לתנועה ועשרות לוחמי מג"ב הגיעו לתגבר את הכניסה למחנה הפליטים. כוחות משטרה עיכבו כמה מבני משפחתו של המחבל.

תיעוד פיגוע הירי בעיר דוד

רק שעתיים קודם לכן, בן 17 נפצע קל בפיגוע דקירה בעיר העתיקה על יד נער בן 14 משועפאט, שזרק את הסכין ונמלט מהמקום. כמה דקות אחר כך הוא נתפס ונעצר. חובשי מד"א יהודה זנד וברוך וייסמן סיפר: "הפצוע הגיע למנהרה סמוך לכותל כשהוא בהכרה עם פצע דקירה בגופו. הוא סיפר לנו שהוא נדקר סמוך לשער השלשלת וברח לכיוון כותל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

בסוף החודש שעבר, נער בן 13 ביצע פיגוע ירי בעיר דוד בירושלים ופצע שני אנשים, עד שנורה ונעצר על ידי אזרחים חמושים.

"ילדים בני 13 ו 14 שיוצאים כדי לרצוח יהודים רק כי הם יהודים הם לא מפגעים בודדים. הם צומחים בחברה אלימה ומסיתה ששוטפת להם את המוח בשנאת ישראל. בזה צריך לטפל. בהסתה במסגרים, בבתי הספר וברשתות החברתיות ובגביית מחיר כבד מהמעגל הקרוב כדי לייצר הרתעה ומחיר הפסד. זו חובתנו הדחופה", כתב השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'.

ילד משחק באקדח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סרטון של ילד פלסטיני עם אקדח בטיקטוק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על רקע גל הפיגועים, המשטרה בירושלים עצרה אתמול ארבעה נערים פלסטינים - שניים מהם בני 15 - בחשד להסתה ובתמיכה בטרור. שלושה מהם יובאו לדיון בהארכת מעצרם, בעוד שהרביעי שוחרר בתנאים מגבילים.

"אנו רואים בחומרה כל מעשה הסתה, איומים, תמיכה בארגוני טרור ומחבלים או הזדהות עמם. נמשיך לפעול נגד אותם חשודים בכל מקום, כולל במעשים מעין אלו שיתבצעו במרחבי הרשתות החברתיות ובזירה התקשורתית", אמרו במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully