וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': ארה"ב יודעת שאנו מחויבים להתיישבות ביו"ש

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 12:12

שר האוצר התייחס בישיבת סיעת הציונות הדתית במאחז גבעת הראל להודעות האמריקניות, שלפיהן הממשל בארה"ב מודאג מההחלטה להכשיר מאחזים ולקדם בנייה בשטחים: "התגובה סבירה לחלוטין, מחויבים להסדיר לחלוטין את הבנייה"

בווידאו: סמוטריץ' מגיב לגינוי מארה"ב: נסיר לחלוטין את המגבלות על הבנייה ביהודה ושומרון/מערכת וואלה!

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שלישי) בישיבת סיעת הציונות הדתית שהתקיימה במאחז גבעת הראל להודעות שהגיעו מצד הממשל בארה"ב נגד החלטת הקבינט להכשיר תשעה מאחזים בלתי חוקיים בתשובה לפיגועים האחרונים. "הממשל האמריקני יודע שהממשלה הזאת מחויבת להתיישבות, מותר שיהיו מחלוקות בין ידידים. יש לנו אינטרסים משותפים, אבל הבהרנו לאמריקנים את התפיסה שלנו".

עוד אמר סמוטריץ': "מי שבקי בניואנסים בהודעות מדיניות, אני חושב שהתגובה האמריקנית סבירה לחלוטין. יש לנו מערכת יחסים טובה מאוד עם ארה"ב כולל עם הממשל הנוכחי ואנחנו מובילים מהלכים משותפים". במסיבת העיתונאים השתתפו כל השרים והח"כים של הציונות הדתית והישיבה נפתחה בדקת דומייה לזכרו של לוחם מג"ב אסיל סואעד שנפל בפיגוע אתמול במחנה הפליטים שועפאט

בהודעה שפרסם אתמול אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי ממשל ביידן "מוטרד באופן עמוק" מהחלטת הקבינט לקדם תכנון ובנייה של כ-10 אלף יחידות דיור בהתנחלויות והכשרת מאחזים בלתי חוקיים. לדבריו, הוא סבור שהמהלכים יגבירו את המתיחות באזור.

בלינקן אמר עוד כי כמו ממשלים קודמים, גם ממשל ביידן מתנגד לבנייה בהתנחלויות, שחותרת לדבריו תחת פתרון שתי המדינות. גם הבית הלבן הביעה דאגה בתגובה ראשונה שלו להחלטה שהתקבלה מוקדם יותר השבוע בקבינט.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ בגבעת הראל, 14 בפברואר 2023. דוברות הציונות הדתית, אתר רשמי
אנשי הציונות הדתית בישיבת סיעה בגבעת הראל/אתר רשמי, דוברות הציונות הדתית
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. רויטרס
הביע דאגה מהחלטת הקבינט. בלינקן/רויטרס

תשעת היישובים שהוחלט להסדיר הם: אביגיל, בית חוגלה, גבעת הראל/הראה, גבעת ארנון, מצפה יהודה, מלאכי השלום, עשהאל, שדה בעז, שחרית. עוד נמסר כי הוועדה קיבלה שורת החלטות בנושא המאבק בטרור, בהם תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

מדובר במהלך ראשון מסוגו, לאחר כמה שנים בהן לא הוכשרו מאחזים בלתי חוקיים. זו גם הפעם הראשונה שהממשלה החדשה תאשר בנייה חדשה בהתנחלויות. בשנה האחרונה לא התכנסה כלל מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי שמאשרת תכניות בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית והכשרה של מאחזים בלתי חוקיים. גורמים שמעורים בנושא ציינו כי קיימות 9,000 יחידות דיור בהתנחלויות בשלבי תכנון שונים שמחכות לאישור של מועצת התכנון. בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי בתוך כ-60 יום תעבור החלטת ממשלה על הכשרת עשרות מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully