וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני: ארה"ב "מוטרדת באופן עמוק" מההחלטה על הרחבת ההתנחלויות

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 8:04

בלינקן אמר כי החלטת הקבינט לקדם תכנון ובניה של 10 אלפים יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר תשעה מאחזים לא חוקיים מגבירה את המתיחות באזור וחותרת תחת פתרון שתי המדינות. הבית הלבן הביע גם כן דאגה מהמהלך

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר היום (שני) בהודעה שפרסם כי ממשל ביידן "מוטרד באופן עמוק" מהחלטת ממשלת ישראל לקדם תכנון ובנייה של כ-10 אלף יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית, וסבור כי המהלכים הללו יגבירו את המתיחות באזור. בלינקן אמר כי כמו ממשלים דמוקרטיים ורפובליקניים קודמים גם ממשל ביידן מתנגד לבנייה בהתנחלויות שחותרת תחת פתרון שתי המדינות.

"כל מה שמרחיק אותנו מפתרון שתי המדינות מזיק לביטחונה של ישראל בטווח הארוך ולזהותה כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר בלינקן. שר החוץ האמריקני קרא לכל הצדדים להימנע מצעדים נוספים שיכולים להביא להסלמה באזור ולבצע מהלכים שישפרו את מצבו של העם הפלסטיני.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. רויטרס
"יזיק לביטחון ישראל". בלינקן/רויטרס

הבית הלבן הביע הערב (שני) דאגה מכמה מהצעדים של ממשלת ישראל בנוגע לבנייה בהתחלויות. תגובה זו היא הראשונה שנמסרה מהבית הלבן על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול על "הכשרה" של תשעה מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית והפיכתם להתנחלויות חדשות.

אתמול החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על "הכשרה" של תשעה מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית והפיכתם להתנחלויות חדשות, כך לפי פקיד בכיר שמעורה בהחלטת הקבינט. הבכיר ציין כי השרים החליטו עוד על חיבור לחשמל ומים של עוד עשרות מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית ועל קידום תכנון ובנייה של כמה אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
דאגה מהמהלכים של ממשלתו. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

תשעת היישובים שהוחלט להסדיר הם: אביגיל, בית חוגלה, גבעת הראל/הראה, גבעת ארנון, מצפה יהודה, מלאכי השלום, עשהאל, שדה בעז, שחרית. עוד נמסר כי הוועדה קיבלה שורת החלטות בנושא המאבק בטרור, בהם תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

בתגובה לכך אמר בכיר אמריקני לוואלה כי ממשל ביידן נמצא במגעים עם ממשלת ישראל כדי להבין בצורה ברורה יותר את תוכן החלטת הקבינט בנוגע לבנייה בהתנחלויות. "העמדה שלנו לגבי זה היתה ברורה ועקבית - אנחנו ומתנגדים בצורה חריפה להרחבת ההתנחלויות ומודאגים מהדיווחים על כוונה להכשיר מאחזים שאינם חוקיים לפי החוק הישראלי", אמר הבכיר האמריקני.

מדובר במהלך ראשון מסוגו, לאחר כמה שנים בהן לא הוכשרו מאחזים בלתי חוקיים. זו גם הפעם הראשונה שהממשלה החדשה תאשר בנייה חדשה בהתנחלויות. בשנה האחרונה לא התכנסה כלל מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי שמאשרת תכניות בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית והכשרה של מאחזים בלתי חוקיים. גורמים שמעורים בנושא ציינו כי קיימות 9,000 יחידות דיור בהתנחלויות בשלבי תכנון שונים שמחכות לאישור של מועצת התכנון. בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי בתוך כ-60 יום תעבור החלטת ממשלה על הכשרת עשרות מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully