וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד צה"ל: הלוחם שהכה פלסטיני בחברון היה צריך לקבל גב - לא כלא

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 9:24

השר לביטחון לאומי גיבה את חייל גולני, שתועד מכה פעיל פלסטיני בעודו שכוב על הרצפה ונשלח לעשרה ימי מחבוש. "בושה וחרפה", תקף בן גביר. "אני מגבה בכל הכח את החייל שלא שתק. חיילים צריכים לקבל גב, לא כלא"

חייל גולני תועד מכה פלסטיני ליד חברון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת הפעיל הפלסטיני בחברון, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף הבוקר (שלישי) את צה"ל בעקבות כליאתו של לוחם גולני שתועד מכה פלסטיני בחברון, לעיני כתבים זרים. הלוחם נשלח לעשרה ימי מחבוש.

"בושה וחרפה", כתב בן גביר בטוויטר. "האנרכיסט עיסא עמרו שמציק באופן תדיר לחיילי צה"ל בחברון לעשות את העבודה, עושה זאת שוב, רק שהפעם זה היה עם צוות צילום של גוף תקשורת אמריקאי. אני מגבה בכל הכח את החייל שלא שתק. חיילים צריכים לקבל גב, לא כלא".

האירוע החל במהלך משמרת של אחד מלוחמי גדוד 51 בש.ג של המוצב, אז הגיע פלסטיני על ציר שאסור לתנועת פלסטינים המכונה "ציר סכין". הלוחם יצא לעברו ועצר אותו בטענה שאסור לו לנוע על הציר. מתחקיר ראשוני עולה כי הפלסטיני שלף מצלמה והחל לצלם את החייל, תוך כדי שהוא מתקדם לכיוונו.

הלוחם דיווח על המקרה ברשת הקשר לחמ"ל הפלוגתי. הוא ביקש מהפלסטיני להמתין עד לבואו של הקצין למקום. לפי עדויות מהשטח נטען, כי הפלסטיני החל לצעוק לעבר החייל ולקלל אותו. הלוחם ניסה לעכב את הפלסטיני, אך לטענתו הפלסטיני נתן לו מכת מרפק ובתגובה הלוחם דחף את הפלסטיני על המדרכה ובעט בו. בשלב זה הפלסטיני ביקש פינוי ועזרה רפואית, החובש הפלוגתי של הפלוגה הגיע אליו והציע לו עזרה רפואית. הפלסטיני סירב. שוטרים ממשטרת ישראל הגיעו אל מקום האירוע ועיכבו את הפלסטיני לחקירה

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע תוחקר בצורה מעמיקה ויסודית על ידי המפקדים. מהתחקיר עולה כי התפתח חיכוך אלים בין פלסטיני לחייל צה"ל בחברון, במהלכו החייל הכה את הפלסטיני. בעקבות מסקנות התחקיר, החייל נשפט לעשרה ימי מחבוש, בסיומם יוחלט על המשך שירותו כלוחם. צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנה אותה".

בנובמבר הותקפה קבוצה של פעילי שמאל על ידי חיילי צה"ל בחברון. הפעילים, חלקם דתיים וחרדים, הגיעו לביקור סולידריות עם משפחות פלסטיניות, לאחר האלימות שהופנתה כלפי תושבי העיר בשבת "חיי שרה", שבוע לפני כן. בשני תיעודים נראים חיילי גבעתי משתמשים באלימות מילולית ופיזית מצד החיילים בשטח. בעקבות האירועים, אחד מהחיילים שנראה משתמש באלימות כלפי הפעילים - הושעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully