וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצה בצפון מואשם שסייע לסחוט באיומים מאות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 13:24

לפי כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד שאוקי אבו לטיף, ראש מועצת ראמה, הוא עשה שימוש במוניטין של בני משפחתו מארגון הפשע המוכר. במקביל, מואשם בנו בן ה-24 בסחיטה. "סחיטת אנשים תמימים באכזריות על ידי עבריינים אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם קיום שלטון החוק"

בווידאו: ראש המועצה הנאשם בסחיטה באיומים: "אני חף מפשע"/צילום: שלומי גבאי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום יוצא דופן נגד ראש המועצה של היישוב ראמה שבצפון, שאוקי אבו לטיף בן ה-64, בגין סיוע לסחיטה באיומים, בנוסף לעבירות מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. לפי כתב האישום, הוא "עשה שימוש במוניטין" של בני משפחתו מארגון הפשע המוכר.

כך למשל, הפרקליטות טוענת כי אזרח שהיה קורבן לסחיטה, פנה לראש המועצה וביקש שיסייע לו. אבו לטיף הבטיח שידבר עם קרוביו, אך לאחר כמה ימים קיבל הקורבן שיחת טלפון מאימת שבו התבקש לשלם 3.5 מיליון שקלים, או ש"נוריד את הבן שלך".

ראש מועצת ראמה מואשם שסייע לבני משפחת הפשע אבו לטיף לסחוט כספים 17 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
שאוקי אבו לטיף, היום/שלומי גבאי

בין היתר, הוא נאשם כי קיבל מבעל מפעל 25 שיקים על סך 40 אלף שקלים כל אחד, וכי שבע פעמים, חודש-אחר-חודש, אף גבה עבור הסוחטים מהנסחטים תשלום 40 אלף שקלים במזומן בעד פדיון כל אחד מהשיקים האלה. בבקשת מעצרו עד תום ההליכים כתבה הפרקליטות כי "הנאשם עמד בקשר עם גורמים עברייניים אלימים שביצעו מקרי אלימות שכללו ירי והצתות לעבר בתי מגורים ובית עסק בשישה מועדים שונים במשך תקופה של כחצי שנה".

"מציאות בה אנשים תמימים נסחטים באכזריות על לא עוול בכפם על ידי עבריינים ומשפחות פשע אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם קיומו של שלטון החוק ומשילות מדינתית", נכתב.

אבו לטיף מסר בסוף הדיון כי "משטרת ישראל לא עשתה את עבודתה, היא רק ספרה אירועי ירי על בתים ומפעלים. אנשים בכו יומם וליל, ואני בכיתי מולם - תבינו את זה. אני חף מפשע, לא עשיתי כלום. מי שעשה את זה הם אנשי המשטרה שבאו לסיים אותי. שיתביישו להם. הם אמונים על שלום הציבור - לא שאוקי אבו לטיף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנו של ראש מועצת ראמה מואשם בסחיטה באיומים: "שאימא שלך תישן מחוץ לבית" 17 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
בנו של ראש המועצה, היום/שלומי גבאי

בינתיים, ראש המועצה עצור, וטרם התברר אם היועצת המשפטית לממשלה תבקש את השעייתו, כמקובל כשמוגש כתב אישום כנגד ראש רשות. בנוסף, הבוקר בבית משפט השלום בעיר, הגישה פרקליטות מחוז צפון עוד כתב אישום, נגד נגד ראזי אבו לטיף בן ה-24, בנו של ראש המועצה, בגין סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט. החקירה נגד השלושה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ).

הפרקליטות טוענת כי במעשיו עשה ראש המועצה "מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור במסגרת מילוי תפקידו". זאת, נוכח שימוש במעמדו כראש מועצה, סטייתו מן השורה בכך ששיתף פעולה עם הסוחטים, ניהל משא ומתן וקיבל עבור הסוחטים את כספי הסחיטה. כל זאת, מבלי שהוא גילה לאחים את זהות הסוחטים ותוך שימוש במשרדו במועצה".

את עבירות הסחיטה עצמן מייחסת פרקליטות מחוז צפון לתושב הכפר האדי גזאוי בן ה-46 המואשם עמו. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת פרקליטות מחוז צפון את הארכת מעצרו של ראש המועצה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. תוך שעו"ד באסל פלאח לומד את תיק החקירה, קבעה השופטת גלית ציגלר דיון לגופה של הבקשה ובינתיים האריכה את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully