וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: ראש המועצה גבה כספים עבור ארגון הפשע

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 11:12

שאוקי אבו לטיף, ראש מועצת ראמה, הוא הבכיר שנעצר בחשד למעורבות בסחיטה באיומים. מהחקירה עלה כי הוא שימש זרוע ארוכה של ארגון הפשיעה של קרובי משפחתו וקיבל עבורו כספי סחיטה מבעלי עסקים בצפון. עמו נעצר גם ראש הארגון. "קיבל מאות אלפי שקלים"

בווידאו: פעילות משטרת ישראל נגד ארגון הפשיעה אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

ראש המועצה המקומית ראמה שבצפון, שאוקי אבו לטיף בן ה-64, הוא הבכיר שנעצר אתמול (שלישי) בחשד למעורבות בסחיטה באיומים. על פי החשד, הוא היה מעורב בגביית כספים באירועי סחיטה באיומים של קרובי משפחתו, אנשי ארגון הפשע אבו לטיף. במקביל נעצרו גם ראש הארגון, לטיף אבו לטיף, וכן אשתו של ראש המוצעה, שעוכבה ושוחררה לאחר שנחקרה.

במשטרה טוענים כי מהחקירה עולה שהקורבנות, בעלי עסקים מהצפון, נסחטו באיומים על ידי אנשי ארגון הפשע ובמסגרת הליכי בוררות שניהל ראש המועצה, הוא קיבל עבור הארגון את כספי הסחיטה מהקורבנות. עוד עולה מהחקירה כי ראש המועצה שימש זרוע ארוכה של ארגון הפשיעה במסגרת תפקידו.

שאוקי אבו לטיף, ראש המועצה המקומית ראמה בדיון הארכת מעצרו. ללא, אתר רשמי
"קיבל מאות אלפי שקלים". שאוקי אבו ליטף/אתר רשמי, ללא

סנגוריו, עורכי הדין אושרי בן ישי וגיא כרמי, טענו כי בכירים מהמשטרה וכן נציגים מהוותיקן הם שפנו אליו בבקשה כי ישכין שלום בסכסוכים. אולם, נציג המשטרה שלל טענה זאת ואמר כי לראש המועצה שולמו מאות אלפי שקלים על חלקו במערך הסחיטה. החשוד עצמו שומר בחקירתו על זכות השתיקה.

אתמול הפכה החקירה גלויה עם מעצרם של ראש המועצה ושל ראש ארגון הפשיעה. עמם נעצרו ועוכבו לחקירה מעורבים נוספים בפרשה, חברי הארגון. בהחלט. על הארכת המעצר קבע השופט מנחם מזרחי כי קיים חשד סביר, ואף ראיות לכאורה של ממש, לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד. עוד הוא חשוד בהלבנת הון. מעצרו של ראש המועצה הוארך בחמישה ימים ושל ראש הארגון ביומיים.

את החקירה מנהלת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז צפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully