וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על "ארגון הפשע הגדול במדינה": 21 חברים וראש מועצה נעצרו

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 22:59

פרשת "המיליארד השחור": לפני חודש נתפס אחרי מצוד ארוך ראש הארגון נידאל אבו לטיף שנאשם ברצח. הלילה ביצעה המשטרה פשיטת ענק ועצרה 21 חברים בארגון וכן ראש מועצה מקומית בצפון. החקירה חשפה העלמות מס בשווי מיליארד שקל ונתפסו מכוניות יוקרה וכסף מזומן

הכספים שנתפסו בפשיטה על ארגון אבו לטיף בצפון. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
כספים שנתפסו בפשיטה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) 21 חברים בארגון הפשיעה של משפחת אבו לטיף בצפון. כ-700 שוטרים השתתפו במבצע שבו הכוחות פשטו על בתיהם של חברי "ארגון הפשיעה הגדול במדינה", זאת במסגרת חקירה שחשפה העלמות מס בשווי מיליארד שקלים וזכתה לכינוי "המילארד השחור". בין העצורים - ראש מועצה מקומית בצפון.

בין היתר הוחרמו 28 מכוניות יוקרה, בהן למבורגיני, מייבאך ומרצדס, מיליון וחצי שקלים במזומן וצ'קים בשווי כולל של עשרות מליוני שקלים. בנוסף נתפסו יותר מ-80 חשבונות בנק יותר מ-50 יחידות במקרקעין.

משפחת אבו לטיף מגיעה מכפר ראמה שבצפון. ראש הארגון, נידאל אבו לטיף, נאשם ברצח ונמצא במעצר מחודש ינואר. שלושה מאחיו, שנמצאים גם הם בצמרת הארגון, לא נעצרו בפשיטה האחרונה.

"הפשיטה בוצעה בעקבות חקירה סמויה של היחידה המרכזית במחוז צפון שנערכה במשך כשנה ובמסגרתה גובשה תשתית ראיתית כנגד אנשי הארגון", נכתב בהודעת המשטרה. סגן ניצב תומר פינצי, מפקד כח משימה ביחידה המרכזית של מחוז צפון, פיקד על הפעילות.

על פי החשד, הארגון היה מעורב במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים בצפון. ראשי הארגון חשודים בעבירות כלכליות ובהן העלמות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים ומעורבות בארועי אלימות רבים ורצח.

רכבים שעוקלו כחלק מהפשיטה על ארגון הפשיעה של אבו לטיף, 8 בפברואר 2022. דוברות משטרת ישראל
בשווי מיליוני שקלים. הרכבים שעוקלו, היום/דוברות משטרת ישראל
רכב יוקרה שהוחרם עי המשטרה מאררגון הפשע של משפחת אבו לטיף. משטרה, אתר רשמי
הלמבורגיני שהוחרמה בפשיטה/אתר רשמי, משטרה
כסף מזומן שנמצא בפשיטה על ארגון אבו לטיף בצפון. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
מיליון וחצי שקלים במזומן שאותרו בפשיטה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה
שעונים ומכוניות יוקרה אותרו בפשיטה על אבו לטיף. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
גם שעונים ומכשירים סלולריים אותרו בפשיטה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

שמו של ארגון "אבו לטיף" נקשר בפעילות עבריניית ענפה בכל אזור הצפון, הארגון פעל בגביית דמי חסות, מעורבות במכרזים ציבורים, השתלטות על עסקים, סחיטה, אירועי אלימות וירי רבים ועל פי החשד קשורים למקרי רצח אכזריים בשנים האחרונות.

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, שיבח את פעילות הכוחות. "זיהינו את הארגון הזה כמחולל הפשיעה העיקרי בצפון וסימנו אותו כמטרה", אמר שבתאי. "פיקוד המשטרה נתן למחוז צפון עזרה וסיוע מקיף ולאחר כשנה של חקירה מורכבת ויצירתית בה עבדה המשטרה בשיתוף הפרקליטות ומס הכנסה השיגו שוטרי מחוז צפון די ראיות על מנת להפליל את בכירי הארגון".

"אנחנו ממשיכים לפעול כנגד יעדים נוספים בכל רחבי הארץ. מצב בו ארגוני פשיעה מעורבים בפעילות כלכלית נרחבת כל כך, תוך חדירה לרשויות המקומיות הוא איום ממשי על שלטון החוק", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully