וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציניות מחליאה, נתניהו מצא את מי להאשים במחדל שלו. זה ייגמר בדם

איציק אלרוב

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 11:37

במקום לקבל אחריות ולהתמודד עם הכישלון הנורא שאליו הוא הוביל אותנו, נתניהו ומכונת התעמולה יצאו למסע השמצות מהזן המסוכן ביותר. הרטוריקה שלו ושל שופרותיו כלפי ארגוני מחאה, דוגמת אחים לנשק, היא עלילת דם מודרנית שמחכה להתגלגל לאלימות. זה לא יעבור לו בשקט

נאום נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת ‘צוק איתן’/משרד הביטחון

ממשלת נתניהו בעלילת דם מודרנית נגד אחים לנשק

הגיע הזמן להכיר במציאות: ממשלת ישראל, בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנהלת מסע הכפשה והתרת דם נגד מאות אלפים מאזרחיה שלה. עלילת דם מודרנית, המזכירה באופן מצמרר את עלילות הדם האנטישמיות שרדפו את העם היהודי לאורך הדורות.

תשעה חודשים לאחר הטרגדיה של 7 באוקטובר, במקום לקבל אחריות על המחדל הביטחוני החמור שקרה במשמרת שלה, הממשלה בוחרת להפנות אצבע מאשימה כלפי אזרחים שיצאו להגן על הדמוקרטיה. זו לא רק בריחה צינית מאחריות, אלא בעיקר ניסיון מסוכן לפלג את העם בתקופה ביטחונית קשה ביותר.

נתניהו, שכיהן כראש ממשלה במשך 15 שנים, נושא באחריות ישירה למדיניות שהובילה לאסון. הוא הרי היה אבי הקונספציה הכושלת ש"חמאס חזק טוב לישראל". תחת הנהגתו הועברו מאות מיליוני דולרים לחמאס, כספים ששימשו בסופו של דבר למימון טרור ולבניית מנהרות תופת. הוא התנגד לחיסול הנהגת חמאס למרות המלצות בכירים בצה"ל, וכזכור, היה זה שחתום על שחרורו של רב המרצחים, יחיא סינוואר, שאחראי באופן ישיר לרצח הכי הרבה יהודים מאז השואה.

ראש הממשלה במסיבת עיתונאים, 13 ביולי 2024. רויטרס
בדבריו, הוא מסמן מטרה על גבם של אזרחים טובים ופטריוטים. ראש הממשלה בנימין נתניהו/רויטרס

תוצאות המדיניות הכושלת של נתניהו הן הרסניות בקנה מידה תנ"כי: 1,400 ישראלים נאנסו, נטבחו ונרצחו, יותר מ-250 ישראלים נחטפו וחלקם נרצחו בשבי, ויותר מ-100 אלף ישראלים בדרום ובצפון הפכו לעקורים בארצם. המצב הביטחוני ממשיך להידרדר עם איומים מאיראן ומחיזבאללה. על כל הכישלונות הללו חתום אדם אחד - בנימין נתניהו.

במקום לקבל אחריות ולהתמודד עם הכישלון הנורא שאליו הוא הוביל אותנו, נתניהו ומכונת התעמולה שלו יצאו למסע השמצות מהזן המסוכן ביותר: הם מאשימים את הציבור שיצא למחות נגד המהפכה המשפטית. האשמת שווא, צינית ומרושעת, המזכירה את עלילות הדם הישנות נגד יהודים. כפי שבעבר הואשמו יהודים ברצח ילדים נוצרים לצורכי פולחן, כך היום מואשמים אזרחים ישראלים פטריוטים ב"גרימת" הטבח ב-7 באוקטובר.

הרטוריקה המסוכנת הזו, המגיעה מפי בכירי השלטון, מסכנת את המרקם החברתי העדין של ישראל. במקום לאחד את העם בשעת משבר, הממשלה הנוכחית ממשיכה להעמיק את הקרע בעם. זו לא רק בגידה באמון הציבור, אלא גם סכנה ממשית לחוסן החברה הישראלית.

עוד בוואלה

"אם החרדים לא יצטרפו לצבא ולכלכלה, בעוד 20 שנה החברה הישראלית תתפרק"

לכתבה המלאה
פעילי אחים לנשק הפגינו מחוץ לביתה של מירי רגב, ראש העין, 27 במאי 2024. אחים לנשק, אתר רשמי
כמו להאשים אישה מוכה שהעזה להתלונן. פעילי אחים לנשק מפגינים בראש העין, במאי האחרון/אתר רשמי, אחים לנשק

מול הציניות של תעמולת השלטון, חשוב להזכיר שוב ושוב את האמת: נתניהו היה זה שניהל מדיניות אקטיבית של חיזוק החמאס. אנשיו התראיינו והסבירו ש"חמאס הוא נכס". הוא אישר העברה של מאות מיליוני דולרים לחמאס. הוא לא רק "אחראי מתוקף תפקידו" למחדל 7 באוקטובר, אלא באופן ישיר. למעשה, נתניהו בנה, מימן וחיזק את חמאס, והפך אותו מארגון טרור קיקיוני למפלצת טרור אימתנית שצה"ל לא מצליח להכניע כבר יותר מתשעה חודשים. הוא כשל בהערכת המצב לפני המתקפה, ומפרוץ המלחמה המצב הביטחוני ממשיך להידרדר, עם איומים מאיראן וירי בלתי פוסק מצד חיזבאללה.

גם המובן מאליו ראוי שייאמר: האחריות על שמירת החוסן הלאומי היא בראש ובראשונה על הממשלה ועל העומד בראשה. להאשים את הציבור שיצא למחות משול להאשמת אישה מוכה על שהעזה להתלונן.

ההאשמות כלפי תנועות המחאה, כמו אחים לנשק ודומיהם, אינן פחות מעלילת דם בגרסת 2024. ההיסטוריה מלמדת אותנו שעלילות דם לא מסתיימות רק בפילוג חברתי ושסע בעם - בסופו של דבר הן מובילות לשפיכות דמים ממשית. כשנתניהו ושופרותיו מאשימים חלקים בעם בבגידה ובגרימת אסון לאומי - הם מסמנים מטרה על גבם של אזרחים פטריוטים וטובים. זו לא רק מלחמה על הנרטיב, זה מאבק על חיי אדם. על עלילת הדם הזו אסור לעבור בשתיקה. חייבים להתעורר, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי.

הכותב הוא יועץ תקשורת ומנהל קמפיינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully