וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאחר שנשאל מפורשות, נתניהו סירב לקחת אחריות על המחדל: "כולם יצטרכו לתת תשובות"

28.10.2023 / 19:32

רה"מ קיים מסיבת עיתונאים משותפת יחד עם גלנט וגנץ, ולראשונה מאז תחילת המלחמה ענה על שאלות. על שאלה בנוגע לעסקת שליט אמר: "היו שם דברים קשים, יגיע היום ונדון גם בזה". גלנט נשאל אם הוא סומך על נתניהו - והתחמק מתשובה: "אין מחלוקת בנושא ההגעה לניצחון"

בווידאו: נתניהו: “היה פה מחדל נורא. כולם יצטרכו לתת תשובות”/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים, בה לראשונה ענה על שאלות הכתבים מאז החלה המלחמה. גם לאחר שנשאל מפורשות האם הוא לוקח אחריות למחדל המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, לא הסכים לאשר זאת, ואמר תוך שהוא קורא מהדף: "היה פה מחדל נורא. כולם יצטרכו לתת תשובות".

בתשובה לשאלת וואלה, על דרישת משפחות החטופים להשיבם בתמורה לכל המחבלים המוחזקים בישראל, השיב נתניהו כי הם "דנים בכך". הוא ציין כי השיקול לעבור לשלב השני להרחבת הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועה "לא מתנגש בשום צורה ברצון שלנו וביכולת שלנו להחזיר את החטופים". הוא סירב לפרט בעניין השיקולים, והבטיח כי הם "עוסקים בזה לא כמשימה צדדית. זה חלק אינטגרלי ממטרות המלחמה".

עוד נשאל נתניהו על עסקת שליט, עליה אמר כי "היו דברים מאוד קשים בעסקה הזו. אף אחד לא מתעלם מזה. היו גם שיקולים אחרים".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, תל אביב. 28 באוקטובר 2023. לע"מ, צילום מסך
שוב לא לקח אחריות. נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב/צילום מסך, לע"מ

בדבריו הכחיש נתניהו כי ניסה לחזק את חמאס על חשבון הרשות הפלסטינית. "המשימה שהגדרתי לצה"ל היא להשמיד את חמאס, ולהבטיח שעזה לא תחזור להיות איום על ישראל. התיאור הזה איננו נכון. לא רציתי לחזק את חמאס - הובלתי שלוש מערכות נגדו. כולל חיסול בכיריו ובכירים בג'יהאד האסאלמי. אלה היו פעולות משמעותיות שהחלישו את חמאס. בדיעבד זה לא הספיק, זה לא היה מספיק".

כמו כן התייחס ראש הממשלה לכלכלה בזמן המשבר. "אני בעד לצמצם את הוצאות משרדי הממשלה ובעד להרחיב את הוצאות הממשלה", אמר. "אמרתי לשר האוצר 'תכניסו את הידיים לכיס'. זו כלכלת חימושים. יש לנו כלכלה חזקה ואנחנו יכולים לספוג את זה". הוא טען כי בכוונתו להעביר חוק במסגרתו יועברו סכומים גבוהים לצורך השיקום. "זה מה שעשינו בקורונה, וזה מה שנעשה עכשיו. להכניס את היד לכיס ולעזור לאזרחים המפונים, לאזרחי ישראל".

נתניהו נשאל על הרפורמה המשפטית, עליה אמר כי היא "לא עומדת עכשיו על סדר היום". לדבריו, "הסרנו את חילוקי הדעות בינינו. התייצבנו יחד. זה באמת יחד. האויבים שלנו רוצחים את כולנו, הם לא מבחינים בין תומכי רפורמה ומתנגדי רפורמה. אמרתי שסרבנות זו לא אופציה ושבעת מבחן לא תהיה סרבנות, ואני גאה לומר שיש התגייסות של 150 אחוז".

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל: אנחנו עוברים שלב, יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית"

לכתבה המלאה
הצהרה משותפת של השר בני גנץ, יואב גלנט ובנימין נתניהו,  תל אביב. 28 באוקטובר 2023. לע"מ, צילום מסך
מסיבת העיתונאים בקריה, הערב/צילום מסך, לע"מ

במסיבת העיתונאים השתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, שדיברו גם הם וענו על שאלות. כשנשאל גלנט האם הוא סומך על ראש הממשלה, הוא התחמק והשיב: "בנושא הזה של הגעה לניצחון במלחמה אין שום מחלוקת או שמץ של חילוקי דעות. כל הדברים האחרים הם רכילות שאיני רוצה להתייחס אליה".

לפני שענה על שאלות, אמר נתניהו בהצהרה שמסר כי "לנגד לוחמינו הגיבורים ניצבת מטרה אחת עליונה - להביס את האויב הרצחני ולהבטיח את קיומנו בארצנו". הוא התייחס לחטופים בעזה, ואמר כי "נמצה כל אפשרות להחזיר אותם".

גלנט התייחס למהלכים הצבאיים ברצועה, ועדכן כי כוחות צה"ל ממשיכים כל העת לפגוע בחמאס "מעל האדמה - ומתחתיה". עוד אמר כי "החזרת החטופים - איננה משימה משנית, זו משימה בעלת חשיבות עליונה". אחרון דיבר גנץ, שהתייחס גם הוא להשבת החטופים, ואמר כי המהלך הקרקעי יכול לקדם את השבתם.

הצהרת שר הביטחון יואב גלנט. תל אביב. 28 באוקטובר 2023. לע"מ, צילום מסך
נשאל האם הוא סומך על ראש הממשלה - והתחמק. גלנט בהצהרתו בקריה, הערב/צילום מסך, לע"מ

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם משפחות החטופים שבידי חמאס בעזה, זאת הפעם השנייה מאז החלה המלחמה. בפגישה אמר למשפחות כי החזרת החטופים הינו "חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ". בפגישה השתתפה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

הפגישה נערכה לאחר שהמשפחות איימו לחסום את הכניסות לקריה במידה ונתניהו או שר הביטחון גלנט לא ייענו לדרישתן לקיים עמן פגישה עד לשעה 20:00 בערב. קודם לכן הודיע גלנט שייפגש עם המשפחות רק מחר.

בהצהרה שמסר נתניהו ביום רביעי אמר כי גם הוא יצטרך לתת תשובות במסגרת חקירת המחדלים שאפשרו את מתקפת הטרור של חמאס על הדרום ב-7 באוקטובר. עם זאת, הוא הבהיר כי הבירור ייעשה רק בתום המערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully