וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין צובט את עצמי להבין שזה לא חלום": אנדריי חוזר לימים בגיהינום של עזה

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 10:50

ההתעללות מצד המחבלים, המעקב מורט העצבים אחרי המגעים לעסקה, והרגע שבו המחלץ ארנון זמורה שכב לידו פצוע. אנדריי קוזלוב מתרגל לחירות ואומר לוואלה: "אי אפשר לדמיין כמה זה נורא". הראיון המלא - מחר

אחרי החילוץ מהשבי, אנדריי קוזלוב בראיון לוואלה בודק שזה לא חלום/אורי סלע

לאנדריי קוזלוב לא קל לספר על התקופה הארוכה בשבי. הזיכרונות טריים וכואבים. ובכל זאת הוא חולק הכל, בלי להחסיר דבר. חודש בלבד לאחר שחולץ במבצע של כוחות הביטחון, החטוף המשוחרר החליט שאין ברירה - הוא חייב את זה לאלה שנותרו מאחור.

בריאיון ראשון לוואלה הוא מתאר את האימה שהרגיש בשבת השחורה, ההתעללות הנפשית והפיזית שעבר, מה החזיק אותו בשמונת החודשים בעזה, כיצד נודע לו על ההתפתחויות בדרך לעסקה וכיצד התאכזב בכל פעם מחדש. כעת הוא דורש מהממשלה: עשו הכול כדי להחזיר את 120 החטופים הנותרים.

seperator

קוזלוב עדיין לא מעכל את החופש שזכה לו בשנית. "לחזור הביתה זאת התחושה הכי טובה שהרגשתי בחיי. המתנה הכי גדולה. אני כל יום צובט את עצמי כדי להבין אם אני חולם", הוא מודה, וצוחק: "כנראה שאני לא".

שמעת על המאמצים להשיג עסקה כשהיית שם?

"החוטפים עדכנו אותנו כל הזמן. לא על הכול. על השחרור של פרננדו ולואיס, למשל, לא אמרו לנו. חלקם דיברו איתנו באנגלית וסיפרו לנו על החדשות וההתפתחויות בין ישראל ועזה. ידענו שתהיה עסקה בסוף נובמבר. היתה לנו תקווה שנשוחרר, אבל זה לא קרה".

אמרו לכם שלא תשוחררו?

"הם אמרו לנו 'כל יום וואחד' - שבכל יום ישוחרר חטוף אחד מאיתנו. בסופו של דבר שחררו רק אחד ממי שהיה איתנו שם. אני, שלומי ואלמוג היינו בטוחים שמחר או מחרתיים נשוחרר ונהיה חזרה בבית. כשהבנו שזה לא יקרה, זה מוטט אותנו רגשית".

עוד בוואלה!

אנדריי קוזלוב שחולץ מהשבי במסר למפגינים: "ראינו אתכם כמעט כל שבת, אתם גיבורים"

לכתבה המלאה
אנדריי קוזלוב. ראובן קסטרו
"ראיתי שחטופים השתחררו בנובמבר, חשבתי שממני שכחו". אנדריי קוזלוב, השבוע/ראובן קסטרו
אנדריי קוזלוב ואמו יבגניה קוזלוב. ראובן קסטרו
"רק רציתי לומר לה שוב שאני אוהב אותה". אנדריי קוזלוב ואמו יבגניה/ראובן קסטרו

רסיסי מידע, רסיסי תקווה

איך הרגשת כשהבנת שלא תחזור, כי ישראל וחמאס לא מצליחים להגיע להסכמות?

"המילה הכי טובה היא אכזבה. הייתי מרוסק מהמידע הזה. אני מכיר מילים שיתארו את זה, אבל לא אגיד אותן. אחרי העסקה המשכנו לשמוע הרבה על עסקה נוספת שמתגבשת, בכל פעם חשבנו שאולי נוכל להשתחרר בקרוב. הציפיות התפתחו".

קוזלוב מדגים איך נעתקה נשימתו מהתרגשות בכל פעם ששמע חדשות חיוביות. "בלינקן הגיע, בטח הוא יפתור את הבעיות", הוא נזכר בחלק מהעדכונים שקיבל. "ישראל שלחה נציגים לקטאר, בטח יפתרו את זה, ונוכל לחזור הביתה. ביידן אמר שממשלת ישראל צריכה לסיים את הלחימה. מצרים שלחה נציגים לישראל, ישראל שלחה נציגים למצרים. בכל יום שמענו משהו וציפינו למשהו טוב שיבוא. אבל בכל פעם זה נשבר".

כעסת?

"הרבה רגשות ביחד. כעס, אכזבה. ברור שרצינו להגיע הביתה. לא ידענו מי אשם, הם אמרו לנו דבר אחד, ואחרי שחזרנו לישראל שמענו דבר אחר. כשאתה שם אין לך את כל המידע, ואתה לא יודע מי אחראי לכך שלא תוכל לחזור הביתה. האמנו למה שאמרו לנו.

"הראו לנו הרבה מההפגנות בתל אביב ובירושלים. ראינו את הכעס של האנשים. בפעם הראשונה זה היה 'וואו, מלא אנשים'. והם (מחבלי חמאס; א"ס) אמרו 'כן, הרבה אנשים'", הוא מחקה את תגובתם בקול רובוטי, "אתה רואה את זה ומבין שאנשים נלחמים בשבילך, אבל שום דבר לא משתנה. אתה לא רואה תוצאות. אתה יודע שחטופים השתחררו בנובמבר, אבל שכחו ממך".

הראיון המלא - מחר בוואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully