וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע נועז בלב הרצועה: ארבעה חטופים חולצו בחיים

8.6.2024 / 12:40

החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו שוחררו במבצע של ימ"מ בנוציראת שבמרכז הרצועה. ארגמני אותרה במיקום אחד, בעוד ששלושת האחרים אותרו במיקום אחר באותו אזור. כל הארבעה נחטפו ממסיבת הנובה. לוחם ימ"מ נפצע באורח קשה במבצע

נעה ואבא בחיבוק ראשון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב חולצו בעודם בחיים במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה. המבצע, שתוכנן שבועות לפני כן, לווה באש כבדה מהאוויר, מהים והיבשה, כשבמקביל הפלסטינים דיווח על פצועים והרוגים רבים באזור מחנה הפליטים. כמו כן דווח על מבנים שקרסו ועל מטוסי ומסוקי קרב רבים שפועלים באוויר. במבצע נפצע באורח קשה לוחם ימ"מ.

מדובר במבצע שהתרחש באופן חריג לאור יום, כשפקודת היציאה לדרך ניתנה בשעה 11:00 בבוקר. ארבעת החטופים חולצו משני מוקדים שונים במחנה הפליטים שבמרכז הרצועה. מפקד חיל האוויר, הרמטכ"ל ניתרו את מהלך המבצע מהבור בקריה.

4 חטופים. מערכת וואלה, אתר רשמי
ארבעת החטופים ששוחררו במבצע החילוץ בנוציראת/אתר רשמי, מערכת וואלה

בעקבות האירוע נשא דובר צה"ל, דניאל הגרי, הצהרה מיוחדת. "הבוקר חילצנו את ארבעת החטופים, הם הגיעו לבית החולים שיבא שם יעברו בדיקות ויפגשו עם המשפחות", אמר.

"הארבעה חולצו במבצע נועז של שב"כ, ימ"מ וצה"ל בלב הרצועה לאור יום. הם פרצו לשני מבנים שונים בו זמנים. פיקוד הדרום היה אחראי על איומים מהמרכז - הייתה אש שנועדה להגן על הכוחות מירי. במבצע השתתפו מאות לוחמים של שב"כ, ימ"מ ואוגדה 98, טייסי חיל האוויר וחיל הים. הם פעלו במקצועיות. ביניהם גם לוחם ימ"מ שנפצע באורח קשה, ואנחנו נאחל לו החלמה מהירה".

"הציבור צריך להבין שאופרציה מהסוג הזה היא ממש מסובכת. כשהמבצע הבשיל, הוא אושר על ידי ראש הממשלה. עד הדקות האחרונות, המבצע עלול היה להיעצר. רק דקות לפני ניתן אישור להתקדם".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
נועה ארגמני לנשיא: "אני כל כך שמחה להיות פה"/ללא
הבנים נוחתים בארץ/רויטרס

את אורית אמו של אלמוג תפסה ההודעה במפתיע בכנרת, שם היתה עם בן זוגה דניאל להתאווררות קצרה. היא שוחחה עם וואלה בדרכה לבית החולים לשם זומנה. היא אמרה בקול חנוק מדמעות, "אין לי אוויר מרוב שאני נרגשת ומתרגשת. כשקיבלתי את ההודעה צעקתי בקול רם. חשבתי שאולי לא קלטתי. הקצינה אמרה לי בטלפון 'אלמוג חולץ' ואני שאלתי 'הוא חי?' והיא אמרה לי הכל בסדר, הוא חולץ.

"חזרתי וביקשתי שרק יגידו לי שוב ושוב שהוא חי. שרק יגידו לי שהוא בריא. שהוא בסדר. ישר קפצנו לרכב ויצאנו לדרך אני רוצה לראות את הבן שלי. אני רוצה כבר לנשום אותו, אני רוצה לחבק אותו. ההודעה הזו תפסה אותנו בהפתעה גמורה. התקשרה אלי הקצינה שבקשר איתנו. הפתעה מוחלטת. לא היתה לי שום הרגשה קודם אבל כל הזמן לאורך החודשים האלה יש תחושות, כל הזמן יש משהו. עכשיו ברכב אני קצת יותר רגוע ורק רוצה כבר להיות שם בבית החולים" .

משפחתו של אלמוג מאיר ז'אן בדרך לפגוש אותו לאחר שחולץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

נועה ארגמני בת ה-26 נחטפה יחד עם בן זוגה אבינתן אור מהמסיבה ברעים. בתיעוד רגע חטיפתם שפורסם על ידי חמאס, נראית נועה זועקת לעזרה בעוד מחבלי חמאס מחזיקים בה על אופנוע, בבן זוגה אבינתן אוחזים ארבעה מחבלים. אמא של נועה, ליאורה ארגמני, מתמודדת בימים אלו עם סרטן סופני, ומשאלתה הייתה להספיק ולחבק את בתה.

שלומי זיו, בן 43, עבד כמאבטח בפסטיבל נובה ברעים. הוא נחטף לעזה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בבוקר האירוע התקשרה אליו אחותו רויטל ושמעה אותו בטלפון רץ ומתנשף. הוא הספיק להגיד לה שהוא יחזור אליה אך השיחה נותקה.

אלמוג מאיר ז'אן, בן 21 מאור יהודה, נחטף גם הוא ממסיבת הטבע ברעים. הוא היה חייל משוחרר שהיה אמור למחרת המסיבה להתחיל לעבוד בחברת תקשורת גדולה. באותו בוקר הספיק להתקשר לאמו אורית וסיפר לה שסגרו את המסיבה כי יש טילים ויריות סביבו. הוא אמר לה שהוא אוהב אותה ומאז ניתק הקשר.

אנדריי קוזלוב בן ה- 27, עלה לארץ מרוסיה לבדו לפני כשנה וחצי. הוא חי עם חברים מפרויקט מסע לעולים חדשים שבו לקח חלק. בשבת השחורה של 7 באוקטובר עבד אנדריי כמאבטח בפסטיבל נובה ברעים. קוזלוב הספיק לשלוח הודעות לחבריו שאין לו לאן לברוח והקשר עמו נותק בשעה 09:00. שלושה שבועות לאחר מכן, משפחתו עודכנה כי הוא נחטף לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully