וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל נסיגת צה"ל מדרום הרצועה, הרמטכ"ל מסר: "המלחמה נמשכת - ואנחנו רחוקים מלהפסיק"

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 19:45

"לא נשאיר חטיבות חמאס בשום חלק של הרצועה", אמר רא"ל הרצי הלוי בהצהרה שמסר לתקשורת. לתושבי הצפון הבטיח: "נחזיר אתכם רק בביטחון, וזה ייקח עוד זמן - זאת האמת". ורמז גם על גיוס חרדים: "עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל - מסכן את בטחון המדינה" | הנאום המלא

הרמטכ"ל אחרי הנסיגה חאן יונס: "המלחמה רחוקה מלהסתיים"/דובר צה"ל

חצי שנה למתקפת ה-7 באוקטובר, ולפתיחת המלחמה בעזה, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים ובה סקר התייחס למצב הביטחוני בצל המשך הלחימה ברצועה: "ערוכים ופועלים בכל הזירות - בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות יותר". בצל הדיווחים על נסיגת צה"ל מדרום עזה, אמר: "לא נשאיר חטיבות חמאס פעילות באף חלק של הרצועה" - ורמז גם על משבר גיוס החרדים: "עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל - מסכן את בטחון המדינה".

"זו מלחמה ארוכה, בעצימות משתנה. בחלק מהמקומות נראה שהחיים חזרו למסלולם, בעוד הלוחמים נלחמים בגבורה - העורף לא חש בזה, אך משפחות החיילים חשות בכך היטב", אמר הרמטכ"ל, והתייחס להמשך הלחימה: "זו אינה שגרה, אנחנו במלחמה רב-זירתית. אין סיבה לבהלה, אבל גם אין מקום לשאננות. עלינו להיות מודעים למצב, ומוכנים תמיד".

"דעו - כוחות צה"ל ערוכים ופועלים בכל הזירות - בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות יותר. צה"ל יודע להתמודד גם עם איראן - בהתקפה ובהגנה. נערכנו לכך, יש לנו מערכות הגנה טובות, אנחנו יודעים לפעול באופן עוצמתי מול איראן במקומות קרובים ורחוקים", והוסיף על התיאום הבינלאומי: "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם ארה"ב ושותפות אסטרטגיות במרחב".

הרמטכ״ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בצומת הפרסה בחטיבת אפרים יחד עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יקי דולף, מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
"איראן מנסה להתנער ולהסתתר ממעורבות ישירה במלחמה"/דובר צה"ל

רא"ל הלוי התייחס לאיום האיראני הגובר: "מתחילת המלחמה, איראן מנסה להתנער ולהסתתר ממעורבות ישירה בה, אך אנחנו יודעים כי היא מפעילה, מכוונת, מממנת ומעבירה ידע לכל שלוחותיה באזור - מחיזבאללה, דרך יהודה ושומרון ועד תימן. איראן לא מאיימת רק על ישראל, אלא על כל העולם המערבי והערבי. איראן היא בעיה עולמית, הייתה ונותרה, הבעיה הגדולה".

בצל הדיווחים על נסיגת אוגדה 98 ממרחב חאן יונס, דיבר הלוי על המשך הלחימה ברצועה: "המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק. בכירי החמאס עדיין מסתתרים. אנחנו נגיע אליהם במוקדם או במאוחר. אנחנו מתקדמים, ממשיכים להרוג עוד מחבלים ומפקדים ולהשמיד עוד תשתיות טרור, כולל בלילה האחרון. לא נשאיר חטיבות חמאס פעילות באף חלק של הרצועה".

לדבריו, "יש לנו תכניות ואנחנו נפעל כשנחליט. במקביל למאמץ ההתקפי, אנחנו מאפשרים הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. האינטרס של חמאס, לשקף משבר הומניטרי בעזה, על מנת ללחוץ להפסקת המלחמה. חמאס מנסה להשתלט על הסיוע ההומניטרי ומונעת את חלוקתו הרצויה, בכדי לחזור ולשלוט ברצועת עזה - לא נכון שזה יקרה. לכן, אנחנו ממשיכים לפרק את חמאס מיכולותיו הצבאיות והשלטוניות - בכדי להביא לפתרון אחר שיביא ליציבות באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלעד קציר שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז. באדיבות המשפחה
"כולנו היינו רוצים להשיב אותו בחיים - לא הצלחנו בכך". אלעד קציר/באדיבות המשפחה

הרמטכ"ל דיבר בנאומו גם על המבצע לחילוץ גופתו של אלעד קציר, שנחטף ב-7 באוקטובר מניר עוז ונרצח בשבי חמאס: "אתמול, במבצע של צה"ל ושב"כ, חילצנו מעומק חאן יונס את גופתו של החטוף אלעד קציר ז"ל. אלעד נחטף מביתו בניר עוז ונרצח על ידי המחבלים שהחזיקו בו בעזה. אני כואב ומשתתף בצער משפחת קציר וקהילת ניר עוז כולה. כולנו היינו רוצים להשיב אותו בחיים - לא הצלחנו בכך. לא הכרתי את אלעד, אבל אני יודע, שמעתי, עד כמה היה מיוחד עבור משפחתו ומעגלי חבריו".

על המאמצים להשבת שאר החטופים, אמר: "אנחנו נמשיך לפעול בכל דרך. נמשיך במאמצים - מודיעיניים ומבצעיים, להשיב את החטופים כולם, מהר ככל שניתן. כרמטכ"ל, אני חש באופן אישי אחריות להשיב אותם, וכך חשים גם שאר מפקדי צה"ל וחייליו. את המשא ומתן הזה צריך לעשות באחריות ובהקפדה ואת פרטיו להשאיר בחדרים הנכונים. צה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע לשלם מחירים למען השבת בניה ובנותיה. יש לנו חוב מוסרי כלפיהם וצה"ל יידע לעמוד גם במחיר לא פשוט ויידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה".

תרגיל הגברת מוכנות כוחות צה״ל בגבול הצפון. דובר צה"ל
לתושבי הצפון: "נחזיר אתכם רק בביטחון, וזה ייקח עוד זמן - זאת האמת"/דובר צה"ל

בהמשך דבריו, עסק הלוי גם באיום חיזבאללה ובתושבי הצפון שכבר חצי שנה מפונים מבתיהם: "מזה חצי שנה שתושבי הצפון לא חזרו לבתיהם. אני יודע שהמצב הזה לא פשוט, ואנחנו פועלים עם ראשי הרשויות לשיפור המצב. אנחנו מחויבים לדאוג לתושבים, עד שיוכלו לחזור. אנחנו נחזיר אתכם רק בביטחון, וזה ייקח עוד זמן - זאת האמת. חיזבאללה צריך לשלם, והוא משלם, מחיר הולך ועולה על השתתפותו במלחמה. אנחנו בלחימה בצפון ונערכים גם לאפשרות של מלחמה - נמצאים במוכנות גבוהה מאוד ומקיימים תהליך לחיזוקה כל הזמן".

לדבריו, "כשיצאנו למלחמה בתחילת הדרך, ידענו ואמרנו שהיא תימשך זמן רב, על מנת להשיג את המטרות. הבאנו להישגים מאוד משמעותיים בלחימה בעזה, אבל המטרות טרם הושגו במלואן - השבת כל החטופים הביתה, השבת כל תושבי הצפון והדרום לבתיהם בביטחון ופירוק החמאס בכל הרצועה, באופן שיאפשר שלטון אחר שאינו חמאס ברצועת עזה".

"המציאות הזו מורכבת ביותר ואין פתרונות פשוטים. אנחנו מנהלים את המלחמה באחריות ובנחישות. אסור לנו להשלות. כפי שאמרנו, חלק מהמטרות ייקחו זמן ארוך, ואנחנו לא נרפה עד שנשיג אותן. השבת החטופים היא דחופה וחשובה ושעון הזמן שלה שונה משעון הזמן של המטרות האחרות".

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. דוברות משטרת ישראל
"עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל - מסכן את בטחון המדינה"/דוברות משטרת ישראל

בסיום דבריו, דיבר הרמטכ"ל גם על התחקיר הצה"לי: "ה-7 באוקטובר הוא קו פרשת מים בביטחון הישראלי. את האירועים המורכבים ביום זה התחלנו לתחקר - נלמד ונקבל החלטות. הנחות העבודה איתן פעלנו, תרחישי ייחוס, תפיסת האויב בה החזקנו - ברור לנו כי אלה צריכים להשתנות".

"צה"ל צריך להיות חזק יותר, גדול יותר - כדי שמה שקרה בשבעה באוקטובר לא יישנה. ואלה כמובן לא השינויים היחידים. להחלטות שנקבל היום יש השפעה מכרעת וקריטית על בניין כוחו של צה"ל בעתיד הקרוב והרחוק", אמר הלוי ורמז למשבר גיוס החרדים בצל המלחמה, "אין לנו את הפריבילגיה לדחות אותן. עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל - מסכן את בטחון המדינה".

"צה"ל פועל בנחישות - אני מאמין וסומך מאוד על הלוחמים והמפקדים. יש לנו חיילים אמיצים, נחושים מאוד ומאמינים בצדקת דרכנו. מדינת ישראל נותנת לנו רוח גבית חזקה וחשובה. הרוח של צה"ל לצד עוצמתו, עם התמיכה הלאומית, יביאו למימוש מטרות המלחמה".

צה"ל חיסל חוליית מחבלים במרכז הרצועה. דובר צה"ל
"אני מאמין וסומך מאוד על הלוחמים והמפקדים. יש לנו חיילים אמיצים, נחושים מאוד ומאמינים בצדקת דרכנו". חיילי צה"ל בעזה/דובר צה"ל

עוד היום, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום. בהערכת המצב הושגו לשר עיקרי פעילות צה"ל בחאן יונס, ותוכניות המשך לרפיח. בשולי הערכת המצב אמר השר גלנט: "ההישגים של אוגדה 98 ויחידותיה מרשימים ביותר - פגיעה במחבלים, השמדת מטרות אויב, מחסנים, אמצעי לחימה, תת קרקע, מפקדות, חדרי קשר - כל הדברים האלה בוצעו בצורה מאוד מרשימה וכך החמאס הפסיק לתפקד כארגון צבאי ברחבי רצועת עזה".

"הכוחות יוצאים החוצה ונערכים למשימות ההמשך שלהם, ראינו דוגמאות למשימות כאלה בפעולה בשיפא, וגם למשימת ההמשך שלהם במרחב רפיח. אנחנו נגיע למצב שהחמאס לא שולט ברצועת עזה ושהוא לא מתפקד כמסגרת צבאית שמהווה סיכון על אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully