וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: "הבהרנו לארה"ב שאם איראן תתקוף אותנו משטחה - ניאלץ להגיב"

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 20:51

ישראל וארה"ב קיימו ביממה האחרונה התייעצויות בנוגע לאפשרות של הסלמה אזורית בעקבות תגובה איראנית על החיסול בדמשק. הנושא עלה בשיחת הטלפון בין גלנט לשר ההגנה האמריקני אוסטין אמש. התקפה על ישראל משטח איראן תהיה חסרת תקדים. נתניהו: "נדע להגן על עצמנו"

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראל הבהירה אמש לארצות הברית שהיא תיאלץ להגיב אם איראן תתקוף אותה כפי שהצהירה, כך אמרו היום (חמישי) בכירים ישראלים. ביידן ונתניהו דנו גם על האיומים האיראניים נגד ישראל. ביידן הדגיש שארצות הברית תומכת בישראל בצורה חזקה אל מול האיומים הללו, כך נמסר מהבית הלבן.

למה זה חשוב

  • ארצות הברית וישראל מודאגות מהאפשרות שאיראן תגיב על חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, בהפצצה הישראלית בדמשק בתחילת השבוע. לנוכח האיומיום של איראן, שתי המדינות קיימו שורה של התייעצויות בנושא.
  • איראן מעולם לא תקפה את ישראל ישירות משטחה אלא בעיקר השתמשה בארגוני טרור ומיליציות בעזה, עיראק, סוריה ולבנון. התקפה ישירה כזו תהיה חסרת תקדים ועלולה להביא למלחמה אזורית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock

תמונת המצב

  • בכירים ישראלים אמרו שהתגובה האיראנית עלולה להתרחש מחר - יום שישי האחרון של חודש הרמדאן - שמכונה באיראן "יום ירושלים".
  • צה"ל נמצא בכוננות מוגברת לקראת התקפה מהסוג הזה ועיבה את מערך הכוחות בהגנה האווירית. בנוסף, חופשות סוף השבוע בוטלו בכל היחידות הלוחמות.
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • בכירים ישראלים אמרו שבידי ישראל אינדיקציות לכך שהאיראנים עלולים לתקוף משטחם באמצעות טילים בליסטיים ארוכי טווח, כטב"מים או טילי שיוט.
  • הנושא נדון בפירוט רב במהלך שיחת הטלפון אמש בין שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין לשר הביטחון יואב גלנט.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו שגלנט ואוסטין דנו בדרכים כיצד לשפר את התיאום בין צה"ל לצבא ארצות הברית כדי להיערך לסיכול התקפה איראנית ולהסלמה שיכולה לבוא לאחריה. בבית הלבן ובפנטגון סירבו להגיב.

בין השורות

בכירים אמריקנים טוענים שישראל לא תיאמה כראוי את התקיפה בה חוסל הגנרל האיראני. לדבריהם ישראל מסרה לארה"ב עדכון כללי כשהמטוסים כבר היו באוויר ולא ציינה את היעד שיותקף. כתוצאה מכך, ארצות הברית הרחיקה את עצמה מהתקיפה הישראלית והעבירה מסר לאיראן לפיו היא כלל לא היתה מעורבת בכך ולא ידעה עליה מראש.

מה הם אומרים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שמתכנס כעת (חמישי) בירושלים: "כבר שנים שאיראן פועלת נגדנו גם באופן ישיר וגם באמצעות השליחים שלה, ולכן ישראל פועלת נגד איראן והשליחים שלה, גם בהגנה וגם בהתקפה", והוסיף, "אנחנו נדע להגן על עצמנו ונפעל לפי העיקרון הפשוט שמי שפוגע בנו או מתכנן לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully