וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט המלחמה הרחיב את המנדט של צוות המו"מ הישראלי לשיחות על עסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 15:33

בכיר ישראלי ציין כי ההנחיה של הקבינט היא לגבש נוסחה שלדעת צוות המו"מ תביא בסבירות גבוהה לעסקה: "המנדט שלהם הוא לחזור ולהגיד מה כן יעבור". ראש המוסד וראש השב"כ ייצאו הערב לקהיר למפגש עם ר"מ קטאר, ראש ה-CIA וראש המודיעין המצרי, בניסיון להביא לפריצת דרך

בנימין נתניהו על עסקת החטופים/(צילום: רועי אברהם / לע״מ)

קבינט המלחמה החליט להרחיב את המנדט של צוות המו"מ הישראלי לשיחות על עסקת החטופים - כך לפי שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא. ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, האלוף ניצן אלון ייצאו הערב (ראשון) לקהיר למפגש עם ראש ממשלת קטאר, ראש ה-CIA וראש המודיעין המצרי, בניסיון להביא לפריצת דרך בשיחות.

בכיר ישראלי ציין כי ההנחיה של הקבינט לצוות המשא ומתן היא לחדד עד הסוף את הצעת המתווכות ולנסות לחזור עם נוסחה שלדעת הצוות תביא בסבירות גבוהה לעסקה. "המנדט שלהם הוא לחזור ולהגיד מה כן יעבור", אמר הבכיר הישראלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock, עיבוד תמונה
בכיר ישראלי: "המנדט שלהם הוא לחזור ולהגיד מה כן יעבור"/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock

ביום חמישי האחרון, קיים נתניהו שיחה עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן - שמקור שמעורה בפרטים הגדיר אותה "טעונה ומאתגרת". במהלך שיחת הטלפון, ביידן הודיע לנתניהו שמדיניות ארה"ב כלפי המלחמה בעזה תיקבע בהתאם לדרך שבה ישראל תיישם את הצעדים שדרש.

ביידן אמר לנתניהו כי הפסקת אש מידית נחוצה כדי לייצב ולשפר את המצב ההומניטארי ולהגן על אזרחים והדגיש בפני נתניהו שעליו לתת מנדט רחב יותר לצוות המו"מ הישראלי כדי להשיג עסקה לשחרור החטופים ללא השתהות כדי להחזיר את החטופים הביתה. זוהי הפעם הראשונה שביידן קרא להפסקת אש מתחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully