וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה שלם בשטח לחימה צפוף: כך התנהל המבצע הנועז לחילוץ גופתו של אלעד קציר מחאן יונס

עודכן לאחרונה: 6.4.2024 / 17:25

שעות בודדות מרגע קבלת המידע המודיעיני - זה כל מה שנדרש לכוח של חטיבת הקומנדו, שעסק במשימה אחרת, כדי לצאת לפעולה לחילוץ הגופה מדרום הרצועה. תנועה מהירה ובידוד המרחב אפשרו פעולה נקייה ועמידה בתכנון המקדים | מבצע החילוץ הנועז, דקה אחר דקה

אלעד קציר שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז/בית ספר מעלה לקולנוע

מידע מודיעיני שהגיע מאמ"ן ושב"כ היווה את יריית הפתיחה למבצע הנועז לחילוץ גופתו של אלעד קציר - שנחטף בבוקר ה-7 באוקטובר לרצועת עזה. כוח איסוף של חטיבת הקומנדו, ניהל איסוף מידע מודיעיני טרם המבצע על מנת לזהות את המיקום המדויק בחאן יונס. מרגע קבלת המידע המהימן, נדרשו שעות בודדות בלבד, עד שכוחות חטיבת הקומנדו יצאו לפעולה.

הכוח של חטיבת הקומנדו, שכלל את יחידות מגלן ואגוז יחד עם סיירת צנחנים, עסק בשלב זה בפעילות אחרת ברצועה - אולם מרגע קבלת המידע, הלוחמים התארגנו במהירות ויצאו למבצע - שנוהל על ידי מפקד מגלן.

בתנועה מהירה של הכוחות, החלו הלוחמים לבודד את המרחב שבו נקברה גופתו של קציר. המבצע ארך לילה שלם בשל מורכבות האזור שבו הוחזקה הגופה - מדובר בשטח לחימה צפוף מאוד. וברקע שהכוחות הצליחו להגיע לנקודה - הם החלו בפעולות החילוץ.

פעילות עוצבת הקומנדו בחאן יונס 28 במרץ 2024. דובר צה"ל
בתנועה מהירה של הכוחות, החלו הלוחמים לבודד את המרחב/דובר צה"ל

למרות המורכבות בשטח, הפעולה הנועזת של הלוחמים בוצעה על פי התכנון המדויק של הצבא ועברה באופן חלק, ללא נפגעים. זאת, המון בזכות מהירות הפעולה בשטח. גופתו של אלעד נמצאה קבורה במקום - חולצה לשטח ישראל והועברה במהלך הלילה להליך זיהוי של גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית.

"גופתו של החטוף אלעד קציר ז"ל, שעל פי מידע מודיעיני נרצח בשבי על ידי ארגון הטרור גא"פ, חולצה הלילה מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו בהכוונת שב"כ ואמ"ן והוחזרה לשטח מדינת ישראל", מסרו בהודעה משותפת של צה"ל והשב"כ. "גופתו אותרה באמצעות מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ וזיהוי מדויק של יחידת אגוז".

"לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה"ל ושב"כ הודיעו למשפחתו של אלעד קציר ז"ל על חילוץ גופתו", נכתב. "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה. צה"ל ושב"כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימה זו, ולא נרפה עד להשלמתה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אלעד קציר שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז. באדיבות המשפחה
הפעולה הנועזת של הלוחמים בוצעה על פי התכנון המדויק של הצבא/באדיבות המשפחה

אלעד קציר, בן 47 מהקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, נחטף מביתו ב-7 באוקטובר. בשבת השחורה שמר על קשר עם המשפחה כל הבוקר עד שנחטף, במקביל לאמו חנה. בכל כמה זמן שלח דיווח שהוא בממ"ד. "הוא הבין שזה אירוע גדול הרבה לפני שאנחנו הבנו", אמרה אחותו כרמית. "בהקלטות האחרונות שהוא שלח לנו הוא אומר 'צריך חוסן' ואנחנו שומעות יריות שורקות סביבו. המוח שלי לא רצה להבין שזה מה שאני שומעת. התקשרתי אליו, שאלתי אם הוא בממ"ד, ענה שכן ואמר 'אני לא יכול לדבר איתך, יש לי מחבלים בבית'. וניתק".

מאז לא שמעו ממנו, מלבד שני סרטונים שפרסם הג'יהאד האסלאמי. בראשון מביניהם הוא דיבר על השבי, בין השאר על העובדה שהוא מוחזק על ידי ג'יהאד. בשני, שלפי ההערכה צולם ב-5 בינואר, דיבר על חברו תמיר אדר, ששוביו סיפרו לו שנרצח. אימו, חנה קציר, שוחררה מהשבי בחודש נובמבר בפעימה הראשונה של עסקת החטופים. מצבה הרפואי הדרדר מאז שובה והיא אושפזה בבית החולים במצב קשה.

אלעד קציר בסרטון גא"פ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מאז שנחטף קציר, לא שמעו ממנו. מלבד שני סרטונים שפרסם הג'יהאד האסלאמי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחותו של אלעד, כרמית פלטי קציר, כתבה על ההודעה שקיבלה בפייסבוק, ולא חסכה בביקורת מכל הגורמים - ראש הממשלה, הקבינט, צה"ל וחברי הקואליציה. "דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן היתה כזו", כתבה פלטי קציר. "במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות. דובר צה"ל לא יספר לכם שלרה"מ, לקבינט ולצה"ל אין מושג איפה מוחזקים מרבית החטופים, החיים והנרצחים. הוא גם לא יספר לכם שאין להם שום דרך לשמור על החטופים, גם כשהם יודעים איפה הם".

פלטי קציר כתבה על העסקה לשחרור חטופים שלא הגיעה, וביקרה בחריפות את הממשלה ואמרה כי היא מונעת משיקולים פוליטיים. "אלעד נחטף מביתו בניר עוז חי ושלם וצולם פעמיים מתוך השבי, ניתן היה להציל אותו לו עסקה היתה קורית בזמן", כתבה. "המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה. הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה אבל המונח המדויק הוא 'נפגע פעולות הפקרה'. הוא הופקר ב-7.10 והופקר 183 ימים בשבי, בהם ניתן היה להחזירו בחיים".

"ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה, תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה", כתבה. "יש לכם עוד 133 חטופים לפדות, עולמות להציל. אלעדי - יהי זכרך צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully