וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטוף אלעד קציר נרצח בשבי - גופתו חולצה לישראל

עודכן לאחרונה: 6.4.2024 / 14:30

קציר נחטף מניר עוז, ופורסמו שני תיעודים שלו מתוך השבי. אמו, חנה קציר, שוחררה מהשבי בפעימות עסקת החטופים הקודמת. "גופתו אותרה באמצעות מידע מודיעיני וזיהוי מדויק של יחידת אגוז", נמסר בהודעת צה"ל. "לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה, הודיעו למשפחתו על חילוץ גופתו"

אלעד קציר שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז/בית ספר מעלה לקולנוע

אלעד קציר, החטוף בשבי חמאס בעזה מה-7 באוקטובר, נרצח בשבי וחולץ הלילה לישראל - כך דיווחו היום (שבת) בצה"ל. גופתו של אלעד הוחזרה באמצעות מידע מודיעיני, ולאחר זיהוי על ידי המכון לרפואה משפטית, הודיעו למשפחתו על החילוץ.

"גופתו של החטוף אלעד קציר ז"ל, שעל פי מידע מודיעיני נרצח בשבי על ידי ארגון הטרור גא"פ, חולצה הלילה מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו בהכוונת שב"כ ואמ"ן והוחזרה לשטח מדינת ישראל", מסרו בהודעה משותפת של צה"ל והשב"כ. "גופתו אותרה באמצעות מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ וזיהוי מדויק של יחידת אגוז".

"לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה"ל ושב"כ הודיעו למשפחתו של אלעד קציר ז"ל על חילוץ גופתו", נכתב. "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה. צה"ל ושב"כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימה זו, ולא נרפה עד להשלמתה".

אלעד קציר שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז. באדיבות המשפחה
החטוף אלעד קציר, שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז והוחזרה הלילה גופתו מהשבי/באדיבות המשפחה

מבצע החילוץ: לילה שלם בשטח צפוף מאוד - ללא נפגעים לכוחותינו

לאחר שהגיע מידע מאמ"ן ושב"כ על גופתו של אלעד, לקח שעות בודדות עד שהפעולה החלה. החטיבה פעלה מודעינית לפני המבצע, כשכוח איסוף של החטיבה זיהה את המקום ואסף מודיעין בשטח. הכוח התארגן מהר ויצא למבצע - יחידת מגלן ואגוז יחד עם סיירת צנחנים, כשמפקד מגלן פיקד על מבצע החילוץ.

המבצע לקח לילה שלם בעקבות המורכבות של האזור: שטח לחימה מאוד צפוף. למרות זאת, הפעולה בוצעה בדיוק על פי התכנון הראשוני ועברה באופן חלק, המון בזכות מהירות הפעולה בשטח. גופתו של אלעד נמצאה קבורה, לא היו חיילים שנפגעו במבצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מדוברות קיבוץ ניר עוז, בו התגורר אלעד קציר, הודיעו כי אלעד נרצח בשבי כבר בחודש ינואר. "קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אלעד קציר בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים", נכתב. "על פי המידע שהתקבל מצה"ל, אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר וגופתו הושבה היום לישראל במהלך מבצע צבאי".

"אלעד היה בן 47, חבר קיבוץ ניר עוז. אביו, רמי קציר ז"ל נרצח בטבח ב-7.10 ואמו חנה קציר נחטפה גם היא ב-7.10 ושוחררה", ספדו בקיבוץ. "אלעד היה איש של צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. אהוב במיוחד על ילדי הקיבוץ, חבריו ותושביו".

נחטף בביתו מניר עוז, אימו שוחררה בעסקת חטופים

אלעד קציר, בן 47 מהקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, נחטף מביתו ב-7 באוקטובר. בשבת השחורה שמר על קשר עם המשפחה כל הבוקר עד שנחטף, במקביל לאמו חנה. בכל כמה זמן שלח דיווח שהוא בממ"ד. "הוא הבין שזה אירוע גדול הרבה לפני שאנחנו הבנו", אמרה אחותו כרמית. "בהקלטות האחרונות שהוא שלח לנו הוא אומר 'צריך חוסן' ואנחנו שומעות יריות שורקות סביבו. המוח שלי לא רצה להבין שזה מה שאני שומעת. התקשרתי אליו, שאלתי אם הוא בממ"ד, ענה שכן ואמר 'אני לא יכול לדבר איתך, יש לי מחבלים בבית'. וניתק".

מאז לא שמעו ממנו, מלבד שני סרטונים שפרסם הג'יהאד האסלאמי. בראשון מביניהם הוא דיבר על השבי, בין השאר על העובדה שהוא מוחזק על ידי ג'יהאד. בשני, שלפי ההערכה צולם ב-5 בינואר, דיבר על חברו תמיר אדר, ששוביו סיפרו לו שנרצח. אימו, חנה קציר, שוחררה מהשבי בחודש נובמבר בפעימה הראשונה של עסקת החטופים. מצבה הרפואי הדרדר מאז שובה והיא אושפזה בבית החולים במצב קשה.

אלעד קציר שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז. באדיבות המשפחה
אלעד קציר במדי קבוצתו האהובה מכבי חיפה/באדיבות המשפחה

בשנים האחרונות לחייו היה אחראי על השקיית השדות של ניר עוז והיישובים הנוספים שמרכיבים את קואופרטיב "הדוד משה". "הוא קיבוצניק בנשמה. חבר בהמון צוותים, מארגן אירועים קהילתיים, תמיד מתנדב ומנחה. דמות מאוד אהובה בקיבוץ", מספרת קציר. "הוא תמיד עסק בחקלאות. היינו באים כל שבת שנייה והוא היה לוקח את האחיינים לטיול בשדות, מראה להם מה גדל ומה קוטפים. הבן שלי בן הארבע שאל אותי: מתי תיגמר המלחמה ונחזור לקטוף עם אלעד? הוא זוכר שהוא חייב לו קטיף רימונים".

את האחיינים היה לוקח גם למשחקים של מכבי חיפה, הקבוצה אותה הוא אוהד. "הוא היה רווק עם המון ילדים, אחייניו הביולוגיים ודוד של כבוד להרבה ילדים מהקיבוץ", מגדירה זאת כרמית. "הוא בחור מתוק, קצת ילד בנשמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully