וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיגת צה"ל מחאן יונס: התמרון מוצה - ועוברים לפשיטות ממוקדות

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 15:04

לאחר חודשים של לחימה בדרום הרצועה, בצה"ל השלימו את יציאת אוגדה 98 מחאן יונס. בצבא הבינו שאין תועלת בנוכחות הכוח - ועברו לפעול לפי מודיעין. במקביל לנסיגה, צה"ל נערך להמשך פעילותו גם ברפיח. למרות יציאת הכוחות, נתניהו מתעקש: "אנחנו כפסע מניצחון"

בווידאו: עשרות מחבלים נעצרו על ידי לוחמי יחידת אגוז: תיעוד מפעילות הכוחות בשכונת אל אמל שבחאן יונס 02.04.24/דוצ

אחרי חודשים של לחימה בדרום רצועת עזה, בצה"ל השלימו היום (ראשון) את יציאתה של אוגדה 98 ממרחב חאן יונס. בצבא הבינו כי התמרון העצים בדרום הרצועה מיצה את עצמו - ובחרו לעבור ללחימה בשיטה ממוקדת יותר - שתתבסס על פשיטות מבחוץ, מבוססות מודיעין, שיפעילו לחץ וייצרו הרתעה.

שיטת הלחימה בתצורה זו נוסתה בתקופה האחרונה במסדרון נצרים, שחוצה את רצועת עזה, וכעת כאמור, גם באוגדה 98 יעברו ללחימה זו בחאן יונס. למרות הנסיגה מדרום הרצועה, יש כוחות שנותרים בעזה, ולמסדרון אפשר להזרים כוחות נוספים כל העת. בצבא הבינו כי אין תועלת בנוכחות הכוח עצמו לשם נוכחותו - ויתרה מכך, הדבר אף עלול לגרום לאבידות נוספים - ולכן נכון לפעול על פי מודיעין מדויק.

בארבעת החודשים האחרונים, אוגדה 98 פעלה בדרום הרצועה ופירקה לחלוטין את חטיבת חאן יונס - במסגרת פעילותם, לוחמי האוגדה חיסלו אלפי מחבלים. כמו כן, הלוחמים נלחמו פיזית עשרות מטרים מתחת לאדמה. תחת האוגדה הושמדו למעלה מ-30,000 מטרים של תווך תת קרקעי - רובו מנהרות אסטרטגיות ששימשו את המחבלים - ונחשבות לנכס הגדול של סינוואר.

אוגדה 98 בלחימה בשכונת ׳חמד׳ בחאן יונס. דובר צה"ל
השלימה יציאתה מדרום הרצועה. אוגדה 98 בלחימה בשכונת חמד בחאן יונס/דובר צה"ל

בשבועות האחרונים, לא ויתרו בצה"ל גם על המרחבים הקרובים לגבול - זאת בשל העובדה שהתשתיות שם שימשו את המחבלים במהלך מתקפת ה-7 באוקטובר. פעולה נוספת ראויה לציון הייתה בשכונת חמד, שבה הפתיעו מהר מאוד את המחבלים. בפחות משעה, הגיעו הכוחות למרכז השכונה ונלחמו בכל המרחבים כולל בקסבה.

לא נותר מרחב בחאן יונס שהצבא לא נגע בו, וכוחות צהל יוכלו לחזור ולשוב לפעילות מבצעית באזור בכל שלב שבו יידרשו.

מלבד שינוי שיטת הלחימה, בצה"ל הבינו כי לאחר ארבעה חודשי לחימה הכוחות צריכים התרעננות, ובאגף הטכנולוגי הלוגיסטי בצה"ל, שפעל כל העת לאחזקת הכלים בשטח, צריכים לוודא את תקינותם. בכל מקרה, צה"ל מחזיק בתוכניות המשך לפעילותו ברצועה - גם ברפיח וגם במקומות נוספים.

במקביל, אוגדה 162 ממשיכה לפעול בימים אלו גם בצפון הרצועה - חטיבת הנחל אוחזת בצורה מיטבית במסדרון נצרים - ומשם מבצעת פשיטות ומבצעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן. דובר צה"ל
אוגדה 162 נשארת ברצועה, ומחזיקה במסדרון נצרים/דובר צה"ל

לאחר נסיגת הכוחות מחאן יונס, גם הבוקר מתעקש ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו כפסע מניצחון".

לדבריו של נתניהו, "אנחנו מציינים היום חצי שנה למלחמה. ההישגים של המלחמה גדולים: חיסלנו 19 מתוך 24 גדודי חמאס, לרבות מפקדים בכירים. אנחנו הרגנו, פצענו או שבינו חלק ניכר ממחבלי החמאס. אנחנו טיהרנו את שיפא וגם מפקדות טרור רבות אחרות. אנחנו הרסנו מפעלי ייצור של רקטות, חמ"לים, מאגרי נשק, תחמושת ואנחנו ממשיכים להרוס באופן שיטתי את התת-קרקע. אנחנו כפסע מהניצחון. אבל המחיר שנגבה מאיתנו כואב וקורע לב".

ראש הממשלה פנה לאזרחים והדגיש: "אין מלחמה צודקת ממלחמה זו, ואנחנו נחושים להכריע אותה בניצחון מוחלט. להחזיר את כל חטופינו, להשלים את חיסול החמאס בכל רצועת עזה לרבות רפיח, ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן: "ייקח קצת זמן להיערך לזה". ללא, צילום מסך
"אנחנו כפסע מניצחון", ראש הממשלה נתניהו/צילום מסך, ללא

בעקבות ההודעה על נסיגת הכוחות מדרום הרצועה, במטה משפחות החטופים ביקשו להזכיר כי "כוחות צה"ל נכנסו לעזה לאחר ה-7 באוקטובר כדי להביא לניצחון מוחלט עבור מדינת ישראל". לדבריהם, "החלטת הממשלה על הוצאת כוחות התמרון מעזה ומעבר להגנה שוטפת, מוכיחה שצה"ל הצליח להביא לישראל הישגים וניצחונות רבים בזירה הצבאית ופגיעה ביכולות חמאס".

"ראש הממשלה וקבינט המלחמה - זה הזמן להביא את מדינת ישראל אל הניצחון המוחלט", קראו במטה, "יציאת הכוחות המתמרנים צריכה להיות השלב הראשון בעסקה, עכשיו אסור להפקיר את החטופים בעזה מאחור. חברי הקבינט: עכשיו תורכם לאפשר ולשחרר. המשלחת בקהיר צריכה לחזור רק עם בשורה אחת: 'הניצחון הושלם - יש עסקה להשבת כל החטופים'".

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, הגיב לנסיגה של הכוחות המתמרנים מדרום הרצועה, וכתב בחשבון ה-X שלו: "ללא קשר למה שיקרה בהמשך המלחמה, הירידה המתמשכת בכל החודשים האחרונים בהיקף הכוחות ובעוצמת הלחץ הצבאי - הרחיקה ומרחיקה אותנו מהשגת יעדי המלחמה. יש לכך קשר ישיר גם להתרחקות מהגעה למתווה חטופים חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully